16.
Son gün, yazı yazdığın, aynı sorulara birbirinden farklı cevaplar
okuduğun günler nasıl geçti, sana iyi geldi mi? Meydan okuma nasıldı
merak ettim.
Meydan okuma günleri güzel geçti, zorlandığım soruları atladım :) İlk günlerin yorumları her meydan okumada olduğu gibi çoktu ve harikaydı. Bende elimden geldiğince beni ziyaret eden herkesi takip etmeye çalıştım. Okuduğum sayfalarda farklı ve değişik düşüncelerle karşılaşmak da güzeldi. Bazen insanın içinden hiçbirşey yapmak gelmediğinde bana bir yol işaret eden günlük sorular vardı. O sebeple oturdum, düşündüm, fotoğrafladım, yazdım kısaca beni harekete geçiren çok güzel bir süreçti teşekkürler Ezgicim :)
Elişinde çok nadirdir zamana yayarak yaptığım işler. Bu battaniye de öyle olacak gibi. Normalde başladıysam kısa sürede biter, canım rahat etmez. Aklımda hep bir başka iş vardır, ona başlamak içinde bu bitmelidir. Bu defa aklımda hiç bir iş yok. Yapıp yapılacak herşeyi yapmışım gibi, ununu eleyip, eleğimi astım sanki duvara. Bu da ne zaman biterse artık.. Bu boşluğu kitaplarla değerlendirmeyi düşünüyorum. Bu bir döngü zaten sırasıyla işleyen. Özleyip gelirim yine elişine.
Yine bir parça ip değerlendirmesi ve yine bir cüzdan. O kadar çok olmuş ki, onları hediye edeceğim zamanlar için saklıyorum. Sağlıklı günler....
MEYDAN OKUMA etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
MEYDAN OKUMA etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
28 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/14
14. Bugün bir robot tasarlıyor olsan, tasarım robotunun hangi özellikleri olsun isterdin?
Robotumun çok güzel temizlik yapıp, harika yemek pişirmesini isterdim. Bu ikisi benim için yeter de artar. Bende keyfime bakardım, hobilerime gömülür, yasak masak yoksa fellik fellik gezerdim :)
Bende elişi biraz durgun şu ara. Battaniye için krem ip elzem, bekliyor. Parça kumaşlar var bir tabakta, gelip gidip elde onu didikliyorum sıkılınca. Kitap okuyorum.
Geçen gün tatlı olarak mozaik pasta yaptım yıllar sonra.
27 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/13

13. Öğrenmek çok kıymetli, bilgiye giden yol ise herkes için farklı. Senin öğrenme yolların nedir, çok merak ediyorum.
Öğrenme benim için birkaç türde, okuldayken hep yazarak çalışırdım. Kendi notlarım, özetlerim olurdu. Öyle derste dinlediğimle yetinemezdim, satır altı çizer ve not alırdım. Şu an en çok el işi ile haşır neşir olduğumdan bir modeli görerek öğrenebilirim. Örgü bilgime göre çıkarabilirim, olmayanın yapılışını bir kere yapandan görmem yeter. Hayatta da öğrenecek çok şey var, yaşamayı, yaşayabilmeyi öğrenmek en zoru. Bazen bir deneyim asla yetmiyor, yorucu bir süreç.

25 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/11
11. Sosyal medyanın 3 iyi 3 kötü özelliği hakkında konuşalım mı bugün ?
Giderek kendisinden çok da hazzetmediğimi hissetsem de, haber almada veya öğrenmede çok etkili olduğu gerçeğini göz ardı edemem tabi. Pek birşey gizli kalamıyor gibi. Araştırma ve okumada hem bilgiye hem görsele çabuk ulaşabiliyoruz.
Gelelim kötü özelliklerine, bu haber alma ve yayma olayında hızlı ve etkin, ama aynı zamanda yanlış bilgi ve haber konusunda da oldukça dolu ve aynı hızla yanlışı da yayabiliyor. Belli bir süzgeci yok bilgi kirliliği çok fazla. İnsanların zaman kotası yoksa gereğinden fazla vakit alıp kendine bağlaması, fiziksel bir takım şeylerden uzak bırakıp asosyalleştirmesi diyeceğim.
24 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/10
10. Bugün bir şarkı listesi yapalım. En sevdiğin film müziklerinden oluşan bir liste şahane olur.
Son zamanlarda izleyip müziklerini de çok sevdiğim, veya yeniden hatırladığım dizi ve film karışık bir liste yapmak istedim. Şu ara Haluk Bilginer izlemekten çok keyif alıyorum. Geçen gün Hacivat Karagöz neden öldürüldü filmi denk geldi, yıllar evvel izlemiştim yine izledim, geçen akşam da Neredesin Firuze'ye denk geldim. İşte benim listem;
23 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/9
9.
Sandviç sevenlerden misin? Kendi uydurmuş olduğun efsane sandviç
tarifini vermek ister misin? Ne de olsa sandviç candır! Ama senin efsane
yemeğin başkaysa, onun tarifini ver. Nasıl olsa tarif deneyecek bol bol
vaktimiz var.
Çok sandviç yapmazdım ben, birde beyaz ekmeği /tam buğdayı bırakınca epey uzak kaldım. O yüzden kendime has özel bir sandviç tarifim ne yazık ki yok, ama efsane diye düşündüğüm bir sandviç var, Kakule Kahve'de kaçamak yaptığım "her zamanki gibi" adlı sandiviçi. İçindekiler; beyaz peynir, kapya biber, nane, ceviz inşallah unuttuğum birşey yoktur, ısıtılmış sıcacık tahıllı ekmeği içinde harika oluyordu. Bloğu okuyanların da az buçuk bildiği üzere mutfaktan kaçan biriyim, çok vakit geçirmek, bişeyler denemek şöyle dursun daha çok klasik ve pratik ne biliyorsam yapıp bir an evvel mutfaktan çıkarım.
Bugün 23 Nisan'a özel sevgili Ruşyena'nın tarifi ile elmalı pasta yaptım. Şekli aceleye geldi, elde dürüverdim ama tadı şahane oldu. Denemenizi tavsiye ederim.
Çok sandviç yapmazdım ben, birde beyaz ekmeği /tam buğdayı bırakınca epey uzak kaldım. O yüzden kendime has özel bir sandviç tarifim ne yazık ki yok, ama efsane diye düşündüğüm bir sandviç var, Kakule Kahve'de kaçamak yaptığım "her zamanki gibi" adlı sandiviçi. İçindekiler; beyaz peynir, kapya biber, nane, ceviz inşallah unuttuğum birşey yoktur, ısıtılmış sıcacık tahıllı ekmeği içinde harika oluyordu. Bloğu okuyanların da az buçuk bildiği üzere mutfaktan kaçan biriyim, çok vakit geçirmek, bişeyler denemek şöyle dursun daha çok klasik ve pratik ne biliyorsam yapıp bir an evvel mutfaktan çıkarım.
Bugün 23 Nisan'a özel sevgili Ruşyena'nın tarifi ile elmalı pasta yaptım. Şekli aceleye geldi, elde dürüverdim ama tadı şahane oldu. Denemenizi tavsiye ederim.
22 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/8
8. 24
saatini bir çizgi film kahramanı ile geçirecek olsan bu hangi kahraman
olurdu? Onunla neler yapmak isterdin ? Maceralarını çok merak ediyorum.
Çocukluğumu geçirdim gözden ama nedense en çok son dönemin kahramanı bu koyunda karar kıldım. Evet denk gelince oturup izlemekten kendimi alamadığım ve çok eğlendiğim, görselleriyle ayrı ilgimi çeken bir çizgi film. Çizimleri detayları tam benlik, bir çiftlik evi. Şu an orada ve onlarla olmayı isterdim. O yeşilliklerde gezinmek, oturmak, burada ki yavru kuzuyu mıncırmak ama en çok uzun uzun yürümek isterdim. Daha kimbilir ne maceralar.. :)
Çizgi filmde bu evin içini görmelisiniz eminim sizde severdiniz.
21 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/7
7. Hangisini tercih edersin? Gün doğumu ya da gün batımı ?
Çok düşündüm çünkü ikisinin de kendisine göre güzellikleri vardı ama nedense günbatımı bir bitiş, azıcık hüzün barındırır gibi geldi ve gündoğumunda karar kıldım. Yeni bir başlangıç, tazelik, sessizlik.. bence gün doğumu. En güzel gündoğumuna da Kapadokya da şahit olmuştum. Bu tarz yerleri hatırladıkça ne kadar özlediğimi hissediyorum, bir sabah erkenden kalkıp biryerlere gitmeyi.
20 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/6
6.
Son günlerde sana ilham veren ne okudun, izledin, gördün ya da
dinledin? İster listele, ister tek tek anlat. Senin yaratıcılığına
kalmış.
Zorlanıcam sanırım çünkü son günlerde her konuda daldan dala atladım. Oturup aklı başında belli birşeye hiç odaklanamadım. Bişey okumaya başladım bıraktım, bişeyler izledim falan ama öyle bir kibrit çakan olmadı, henüz. Aslında bana bu günler ilham verdi ve veriyor diyebilirim. Hayatımı nasıl yaşamak istediğime, ne şekilde yaşamak istediğime dair. Bu konuda uzun uzun düşünür buluyorum hep kendimi.
Birde yapmakta olduğunuz işinizden bazen bişey çıkabiliyor, mesela battaniye derken, bir kalemlik ve cüzdan delisi olarak bu geldi aklıma bunu yaptım mesela. Yani, her an herşey eğer ben birşey üretme modundaysam ilham olabiliyor benim için. Bitmişi en altta.
Battaniyeye devam.
Malum mutfak mesaisinin tavan yaptığı günler. Falafel de yapmadım demem. Bu benim ilk denemem, oldukça doyurucu, ev ahalisi de beğendi. Ne pişireyim diye kalınca yine yaparım ben bunu.
Evde kot pantolon giyme sevdam birkaç tişörtüme mal olmuş olabilir. Mutfakta geçen saatlerde tezgaha sürtünme dolayısıyla deldim bütün tişörtlerimi. Olsun yırtık pırtık da severim ben ama kendimce bir önlem aldım. Söktüm metal düğmeyi ahşap taktım. Hatta böyle unutmazsam içine tıkıyorum tişörtü çalışırken, bakalım işe yarayacak mı.
İyi ve sağlıklı bir hafta dilerim...
19 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/5
5. En son ne zaman kayboldun? Hikayesini anlatsana?
Bu soruyu nasıl yanıtlasam diye ikilemde kaldım, çünkü kayboluş sadece fiilen olmuyor ki, sonra o hikayenin fazlaca iç karartıcı olduğuna karar verip ötekini seçtim. Yıl 2016 kuzu ve ben İstanbul'da eğitimde olan babamızın yanına onbeş tatili bahane edip atlayıp gittik. Gittik ama adamcağız eğitimde. Bizimle ilgilenecek beraber gezecek bir durumumuz yok. Ama bizim de durasımız yok. Her sabah erkenden kalkıp kahvaltımızı edip atıyorduk kendimizi sokağa oğluşumla. Öyle İstanbulu'u da bilmiyorum ama sora sora olup olabilecek her türlü toplu taşımayı, vapuru kullanıp gezdik. Bazen uzun yürümeler sonunda neredeyiz şimdi derken sokaklar arasından Galata kulesine çıkışımız en güzel kayboluşumuzdu. Ne kadar gezersek gezelim neyse ki otele dönmeyi başardık. Zaten ikinci günden sonra epey öğrenmiştim. Ahhh İstanbul yine aklımızdaydın bu bahar ama neye niyet neye kısmet... Yeniden sokaklarında kaybolacağımız günleri özlemle bekliyorum.
18 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/4
4. Evindeki nostaljik ya da antika bir objenin fotoğrafını hikayesi ile bizimle paylaşmak ister misin?
Bu evimdeki en sevdiğim nostaljik eşyalardan birisi. Annemin mutfağından çocukluğumun eşyaları. Çaydanlığın kışın sobanın kenarında durduğunu, tencerede kurban bayramında kavrulup dolaba atılan kıymanın saklandığını hatırlıyorum. Saklayabildiğim çok az eşyadan. Şimdiki aklım olsaydı neler neler daha kalırdı ama bilemedim. Zaman zaman düşünüp çokca üzülsem de kalan birkaç şeyin varlığı az da olsa teselli.
17 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/3
3. Bugün kendini hangi renk hissediyorsun?
16 Nisan 2020 Meydan Okuma 16/2
2. Şu sıralar evde en sevdiğin köşen neresi? Orayı özel kılan nedir?
Aslında özel bir yerim yok hatta hepimizin evde olması kendimize bir yer bulmakta bizi zorladı başlarda ama şikayetçi değiliz/m çoğunlukla gezgin modda olsam da en çok koltuğun sol köşesine konuşlanıyorum. Burayı özel kılan şey; stratejik bir konumda mesela tv'yi en iyi gören nokta, en rahat koltuk, elimi uzatınca hemen iplerime malzemelerime ulaşabiliyorum :) Evde kendime bir kahve içmek, durup dışarıyı izlemek veya sessiz bir köşe bulup kitap okuyabildiğim her bir noktayı sever oldum. Dar ve küçük evlere geçmişte verip veriştirsemde şu ara aramız iyi.
Benim maske çırpınışlarım dün gelen mesajla nihayet bir süreliğine son buldu. Eczaneye çıkınca yol üstündeki güzellikleri izledim, en sevdiğim leylak mevsimi gelmiş bile, kokladım bolca.
15 Nisan 2020 "Meydan Okuma 16/1"
Bundan sonra ki günlerde bir görevimin olması, mutlaka bilgisayar başına geçip birşeyler yazmak bana iyi gelecek, bir grubun özellikle Ezgiciğimin önderliğindeki bir meydan okumada daha bulunmaktan oldukça memnunum. Hadi başlayalım o zaman;
1 . Belki aramıza yeni katılanlar vardır ya da olcaktır. Önce birbirimizi tanıyalım. Karantina
döneminden önce neredeydin nasıl bir yaşam şeklin vardı, şimdi
neredesin ne yapıyorsun, günlerini nasıl geçiriyorsun, neler değişti
hayatında bu süreçte?
Ben Derya, Kasım 2008 den beri blog yazıyorum. 2006 yılından beri ev hanımıyım, kendimi bildim bileli hep bir takım elişleriyle uğraşmışımdır. En üretimli dönemler ise blog açmam ve paylaşımlarda bulunmamla başladı. Aklıma esen her çeşit işi denerim, yapmaya çalışırım. Bu geçen süreçte elişi anlamında hiçbir kursa katılmadım doğaçlamayı ve kendim keşfetmeyi seviyorum. Karantinadan önce de Ankaradaydım hala Ankaradayım. Aslında bugün bakınca sadece özgürce dolaşabilmenin dışında çok da özlediğim bir yaşam tarzım yoktu. Fazlasıyla rutin, tüketilmiş ve bıkkındı. Bugün küresel çapta yaşanan bu salgınla hayata bakış açım fazlasıyla değişti diyebilirim. Doğayı her zaman sevdim ve elimden geldiğince korumaya çalıştım ama yaşam anlamında, tüketim anlamında çok şeyde farklı düşünmeye başladım. Şimdi bu evdeki günlerde sık sık bunları düşünüyorum, çoğu zaman gereksiz olan herşeyin karşısındayken aslında yaptıklarımın çok da etkili olmadığını gördüm. Yani daha çoğu yapılabilirdi. Şimdi bunu farkettim. Niyetim kendi çapımızda elimizden geldiğince bu anlamda daha ciddi yol almak, alabilmek.
Bir önceki yazımda battaniye yapmayayım dedim ama akşam oturdum parça ipleri değerlendirmek için birşey başladım. Bir battaniye daha yolda olabilir, tesellim bu farklı bir model :) Harlequin blanket.
28 Şubat 2019
* Bugün meydan okumanın son günü, neler oldu, koca bir ay nasıl geçti, meydan okuma nasıldı merak ettim..
Meydan okuma sayesinde bu ay nasıl geçti anlamadım. Çok hızlı bitti. Hergün yazı yazmak bana çok iyi geldi. Yeni arkadaşlarım oldu, yazılarıma yorumlarıyla katılan herkese çok teşekkür ederim. Blog listeme yeni birçok blog ekledim, hepsini de keyifle takip edeceğim. Meydan okuma sayesinde kendimle ilgili birkaç kör nokta tespit ettim, iki kaçağım var sorularda. Kısaca çok çok keyifli geçti. Meydan okumanda aynı kendin gibi ortamı canlandırıp, hareketlendirdi ve enerji verdi. O yüzden Ezgicim fikrine sağlık, ne iyi ettin. Yenileri, devamı olsun çok isterim. Her gün yazılarımı yazarken bir yandan da eller çalıştı,
Bluzumu dün akşam bitirdim. Benden geçer not aldı. İpim ince olduğu için ve kısa bir bluz olduğu için tahminimden daha az ip gitti. 200 gr dan az bir miktar kaldı elimde. Bu da bittiğine göre gelsin yeni işler.. :)
Meydan okuma sayesinde bu ay nasıl geçti anlamadım. Çok hızlı bitti. Hergün yazı yazmak bana çok iyi geldi. Yeni arkadaşlarım oldu, yazılarıma yorumlarıyla katılan herkese çok teşekkür ederim. Blog listeme yeni birçok blog ekledim, hepsini de keyifle takip edeceğim. Meydan okuma sayesinde kendimle ilgili birkaç kör nokta tespit ettim, iki kaçağım var sorularda. Kısaca çok çok keyifli geçti. Meydan okumanda aynı kendin gibi ortamı canlandırıp, hareketlendirdi ve enerji verdi. O yüzden Ezgicim fikrine sağlık, ne iyi ettin. Yenileri, devamı olsun çok isterim. Her gün yazılarımı yazarken bir yandan da eller çalıştı,
27 Şubat 2019
* Bazı günler enerjin düşük uyanırsın ya da birşey olur modun düşer. Ne yaparsın da toplarsın ? Var mı sihirli bir kaç önerin ?
Her iki durumda da öncelikle yalnız kalmaya çalışırım, bu bana çok iyi gelir, akabinde de yine yalnız atarım hemen kendimi dışarı. Vitrin bakarım, kıyafet denerim, ipcileri hobi dükkanlarını gezerim, kafamı ne ile dağıtabileceksem onu yaparım, bu esnada hareketli olmak mühimdir, durmam, oturmam yürürüm hep ve aklımdan hep aynı düşünceler geçer, hayatta hiç birşey sağlığımızdan ve sevdiklerimden önemli değil, var olduklarına, yanımda olduklarına ve bildiğimiz kadarıyla sağlıklı olduğumuza şükreder gerisini boşveririm. Çıkamadığım vakit el işlerim kurtarıcımdır. Varsa işim ona devam ederim, yoksa derhal bir proje yaratır saatlerce onunla uğraşırım.
Her iki durumda da öncelikle yalnız kalmaya çalışırım, bu bana çok iyi gelir, akabinde de yine yalnız atarım hemen kendimi dışarı. Vitrin bakarım, kıyafet denerim, ipcileri hobi dükkanlarını gezerim, kafamı ne ile dağıtabileceksem onu yaparım, bu esnada hareketli olmak mühimdir, durmam, oturmam yürürüm hep ve aklımdan hep aynı düşünceler geçer, hayatta hiç birşey sağlığımızdan ve sevdiklerimden önemli değil, var olduklarına, yanımda olduklarına ve bildiğimiz kadarıyla sağlıklı olduğumuza şükreder gerisini boşveririm. Çıkamadığım vakit el işlerim kurtarıcımdır. Varsa işim ona devam ederim, yoksa derhal bir proje yaratır saatlerce onunla uğraşırım.
26 Şubat 2019
* Maddi ya da manevi neye ihtiyacın var ?
Maddi olarak aslında fazlasında gözüm yok, hayalimdeki sade ve doğa ile iç içe hayatı kurup sürdürebileceğim bir ortam yaratacak finansal destek şahane olurdu. Hayali güzel fakat bugüne de çok şükür o ayrı.
Manevi olarak, ben ve ailemin sağlıklı mutlu ve huzurlu bir arada olmamıza, yanımızda yakınımızda olan dostlarımızın varlığına, hayatımızda ileriyi az buçuk görebilmeye ihtiyacım hep olacak.
Güllü yapraklı pazen fistanlıklar buldum yine. Bu yıl en çok kırmızı desemde mor renge de bir sempatim var. Epey bir malzeme topladım, bir de başına oturup birşeyler yapmaya başlasam hiç fena olmayacak. Bluzumun ön kısmı bitti arkaya başladım. Beni bu güzel havalar mahvetti :)
25 Şubat 2019
* Alfabe oyunu gibi düşün. A-Z ye sevdiğim şeyler listesi. A denince aklına ilk ne geldi mesela ? Böyle tüm alfabeyi hazırla bakalım.
A- Ayvalık, özledim.
B- Barbunya plaki
C- Ceviz, hergün mutlaka
Ç -Tabiki kuzum Çınar
D- Deniz, deniz kıyısı..
E- Evim..
F- Fularlarım
G- Gaziantep
H- Heyecan
I- Işık
İ- İstanbul...
J- Jalapeno
K- Katmer
L- Lahmacun
M-Mandalina
N-Nar
O- Otuzlu yaşlarım
Ö- Örgülerim
P- Piknik
R- Recep
S- Seyehat
Ş- Şahsiyet
T- Tabiat
U- Uçurtma
Ü- Üzüm
V- Vefa
Y- Yağmur
Z- Zeytin
24 Şubat 2019
*Farklı şehirlerdeyiz ya da aynı yerde bile olsak herkesin önerisi kendine özel olur eminim. Bulunduğun şehir ile ilgili öneri listesi şahane olur bence. Bir günüm var neler yapabilirim orada ? Nerede leziz birşeyler yiyebilirim bir düşün bakalım ?
Anıtkabir
Anadolu Medeniyetleri Müzesi
Ankara Kalesi ve civarındaki Pirinç Han, Pilavoğlu Han, Rahmi Koç Müzesi
Hamamönü (Restore edilmiş tarihi bölge)
Altınköy (Açık hava müzesi)
Emadağ kayak merkezi
Tunalı Hilmi Caddesi ( yeme -içme ve alışveriş için )
Eymir Gölü
Ankarada görülesi yerler olarak ilk aklıma gelenlerdi. Yemek içinse Düveroğlu en güzel Antep mutfağı, AOÇ Doğata kokoreç, Zeugma tatlı için aklıma gelen ilk yerler.
Anıtkabir
Anadolu Medeniyetleri Müzesi
Ankara Kalesi ve civarındaki Pirinç Han, Pilavoğlu Han, Rahmi Koç Müzesi
Hamamönü (Restore edilmiş tarihi bölge)
Altınköy (Açık hava müzesi)
Emadağ kayak merkezi
Tunalı Hilmi Caddesi ( yeme -içme ve alışveriş için )
Eymir Gölü
Ankarada görülesi yerler olarak ilk aklıma gelenlerdi. Yemek içinse Düveroğlu en güzel Antep mutfağı, AOÇ Doğata kokoreç, Zeugma tatlı için aklıma gelen ilk yerler.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)















