22 Şubat 2019

Ankara da birkaç gündür şahane bir güneş var, bugün güneşi Ulus'ta değerlendirmek istedim. Bir süre gitmezsem büyük eksiklik hissederim hep, yine vakti gelmişti :)
Bugün perde örmek için pamuk iplerin satıldığı dükkanı keşfetmem süpriz oldu. Dışarıdan baharatçı içeri bir girdim ki o fellik fellik aradığım natürel renk pamuk ipleri karşımda. Çok mutlu oldum çok. Pamukluların yanısıra yünlerde var. Yünler doğal boyama değil ama yine de çok güzeller.
Bolca yürüdüm, güneşi hep sırtımda hissettim sıcak sıcak, etraf hareketli, her yer cıvıl cıvıl güzel bir gün oldu. Geleneksel olayım sepet karıştırmayı da ihmal etmedim. (Ezgicim seni çok andım, kulakların çınladı mı?)
Bu arada bluzüme de başladım. Meydan okumada geriye sayım hızla ilerliyor. Kaldı altı günümüz. Gelelim bugün ki sorumuza; 

* İnanıyorum bu yazı faydalı olacak, bildiğin şeyler hakkında ipucu verebilirsin. Ne bileyim mutfak ipuçları ya da fotoğraf ile ilgili ya da şu an hiç aklıma gelmeyen birşeyle ilgili.. İpuçları hayati önem taşırlar, içlerinde deneyim barındırırlar..

Düşünüyorum kendimce faydalı bulduğum şunlar aklıma geldi; ocağımı kimyasal temizleyiciler yerine beyaz sirke ile siliyorum. Püskürtmeli bir kabın içine koydum hem yağı çok güzel temizliyor hemde ellerim zarar görmüyor.

Tığ işi yaparken, dökümlü, esnek ve salaş görüntü vermek istediğim örgülerimi mutlaka ipe uygun tığdan birkaç numara daha büyüğü ile örüyorum.

Bir de kek yaparken yumurtaları sarısı-beyazı ayrı çırpıp, un dahil kuru malzemeyi de elersem o kek hep garanti güzel oluyor sanki.

Neden düşününce aklıma birşey gelmiyor, muhtemelen birkaç gün sonra ah ya keşke şunu yazsaydım diyeceğim şeyler aklıma gelecek ama şimdilik bu kadar. Mutlu haftasonları dilerim....

9 yorum:

  1. Hazine bulmuş gibi olmuşsundur, tahmin edebiliyorum ;)) Bileğine, yüreğine kuvvet. Neler aldın kimbilir. Kazak için hafta sonuna çektim bitiş süresini haberin olsun ;))

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel olmuş Ulus geziniz, ben de özledim şimdiden oraları :)
    Verdiğiniz faydalı bilgiler ipuçları oldu benim için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. Ecceim aynen öyle hazine bulmuşa döndüm, bulduğum ipler içime sinmiyordu başlarımartık perdeye de :) bu defa o kadar hızlı olamayabilirim ama :) iyi tatiller.. ;)

    YanıtlaSil
  4. lovehose; Ne güzel, bilindik şeylerdir tedirginliğiyle yazmıştım :)

    YanıtlaSil
  5. Derya'cım benim, ah ah ne güzel olurdu gezsek, biz neden keşfedememişiz o yüncüyü gözüm kaldı orada :)
    Ama geldiğimde gideriz yine :)

    YanıtlaSil
  6. Hamarat eller boş durmuyor. Pamuk iplikten perde örmek harika fikir. Annem örmültü bir zamanlar. Bayılırdım o odaya girmeye. Bunu ben de düşünebilirim. Fikrine sağlık Derya.
    Oradaki yünlerin kilosu 50 lira ise çok ucuzmuş ayrıca. Yüzde yüz yünse bedava hatta. Geçen gün Nako 100 gr %50 yün oranı var, yumağı 9,5 liradan aldım.

    YanıtlaSil
  7. Ezgicim, bak yeni yerler buluyorum hepsine götüreceğim seni, hiç merak etme :)

    YanıtlaSil
  8. zeugma; Teşekkür ederim, örelim beraber :) bende çok beğeniyorum örgü perdeleri. Yünlerin yüzdesini bilemiyorum birdahaki gidişte soracağım bende merak ettim hatta belki biraz da yün alırım. İpler malesef çok pahalı oldu artık :(

    YanıtlaSil
  9. Ne güzel Meydan okuyup el işlerine de zaman ayıran ilmi adınız.
    Kiskandim sizi, ben birazcik nakış yapabildim o kadar.
    Tebrik ediyorum sizi.



    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...