9 Mart 2021

Hala güzel kalan bir şeylere bakarak, görmeye çalışarak berbat zamanı geçirmeye, atlatmaya, yaşamaya çalışıyoruz. Çiçeğe bakıp koklamak, bir hayvanın başını okşamak ona yemek vermek, bir çocukla gözgöze gelip ona el sallamak... Ankara'nın orta riskten koşar adım riskli bölgeye geçişinde etrafı korkulu gözlerle gözlemiyorum. Cafe ve restoranlar kapılarda sıra oluşturacak kadar dolu, o kapalı kalabalık yere girip oturmak için dışarıda sırada bekliyorlar hayretle izliyorum. Bugün 11binden 13 bine sıçramışız şaşırmadım. İşyerleri kazanamadıkları günün müşerilerde uzak kaldıkları zamanın acısını feci çıkarıyorlar. Döngüden çıkabilecekmiyiz bilmiyorum.

Kitap okumayı pekiştirmede kısa olanlarla devam... Benimde bir ormana yerleşesim var. Bu kadar mı bıkılır insanlardan? bıkılır, bizzat test ettim. Ne kadar önemli insanın çevresindekiler, olmaması mesela şahane aslında ya hiç olmamalı, varsa da bir parça duyar, bir parça saygı, empati falan filan... 

Açan soğanlarda bu hafta mavi sümbülüm vardı. Ne sevindirici, görünce yine  çok mutlu oldum.
Haftasonu dışarı çıkış serbest olunca soluğu ormanda aldık. Yavrum evladım kapalı alanda bikaç ay sonraki amansız sınava hazırlanırken ben vicdan azapları içinde  açık havada ormanda yürüdüm. Dilerim en kısa zamanda beraber yürürüz. Kimsecikler olmadan. 

"Yiyordu, içiyordu, uyuyordu, uyanıyordu ama yaşamıyordu" Tolstoy

17 yorum:

  1. Maalesef öyle...En çok çocuklara üzülüyorum. Hem sınav hem salgın Allah yardımcıları olsun🌹🎉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnnn... çok boşladılar özellikle geçen yıl algılayamadık neyin içideyiz daha bir boşvermiştik bu yıl sıkı tutnaya çalışsak da pek olmuyor :/

      Sil
  2. geçecek diyelim geçsin.yaz gelsin bir plajda dertlerimizi kuma gömelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen yıl kıpırdamadık hiç yerimizden ama kocaman bir boşluk oldu meğer ne önemliymiş o birkaç gün o yüzden dertlerimi kuma denize gömeceğim maskeli de olsa o günleri bekliyorum valla özlemle... :)

      Sil
  3. ''berbat zamanı geçirmeye çalışmak''... Tam da bu işte. Berbatlık insan eliyle gerçekleşiyor çünkü sürekli, daha daha berbatı. Kahroluyoruz
    En alttaki Tolstoy sözü de tam bizi anlatıyor. yani sizin benim gibileri. Derdimiz insanlar çünkü. Siz ormana gitmişsiniz ne güzel. Benim de dağların eteklerine gidesim var. Orada avazım çıktığı kadar, ağzıma ne gelirse bağırmak üzere. Sesim yankılandıkça yeniden, yeniden, yeniden...

    Ama ben biraz daha sabır diyorum. Tüm aşılar ağır hastalıktan koruyormuş. Ülkemizdeki Sinovac aşısının 2. dozunu da olup üzerinden 2 hafta geçtikten sonra, 200 kadar hafif enfeksiyonlu oluşmuş, onun dışında tek bir ağır hasta çıkmamış.. Aşı bu işi bitirecek diyor proflar...
    Moralini sağlam tutmaya çalış Derya. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bindiğimiz dalı kesmek aslında korumadığımız ve hor davrandığımız doğanın sonuçları. Hassas kalpler olayı biraz biizmki ince düşünenler ince görüp ince yaşayanların işi zor oluyor hep, keşke biraz daha vurdumduymaz olsaydım dediğim zamanlar çoğaldı :) Evet sabırdan başka birşey yok elimizde aklıselim kalmaya çalışıp sabretmek tek çıkış gibi görünüyor, çok teşekkür ederim sevgilerimle... :)

      Sil
  4. inşallah geçer asma yaz geldi herkes dışarlarda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değil mi öyle de bakmaya çalışıyorum aslında çok bunaltıcı diğer türlü :)

      Sil
  5. We are under an evening curfew again for a month because cases going up. They should have done a lockdown over Nationa/Liberation days at end of February, instead people gathered in very large groups and thus case increased. As much as we are bothered by all that's happening, there are many who are truly suffering and their voices, stories often go unnoticed, unheard. I don't understand why so many people can't just use common sense. it's good you have a lovely forest to get away to. Our souls need that nature connection. Take care.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi Tammy, Unfortunately, the situation in our country is that large crowds are not prevented, but the results are bad. We also have a curfew in the evenings. The weekend was removed and we were finally able to get in touch with nature. Hoping to meet more sensitive people .. Thank you so much.. :)

      Sil
  6. Dün tek başıma köye gidip sobayı yaktım. Kimse yoktu. Sonra dağda tek başıma biraz yine kimse yoktu yürüdüm. Soluk almak gerek. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir fırsat ve olanakmış. Bizim çatılı bir kaçış mekanımız henüz yok umarım olur yoksa şehirler giderek yaşanmaz oluyor :/

      Sil
  7. Umarım güzel günler gelir bir an evvel Derya`cım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşı veya ilaç olayı hızlanıp daha çok yaygınlaşırsa o günler gelecek gibi, umuyorum ki bilim imdada yetişsin Semicim :)

      Sil
  8. nasıl güzel çiçekler. ah o kapalı mekan kuyruklarını anlamak çok zor. maksat bir mekanda oturup kahve içip sohbet etmekse, aslında daha az insanın rağbet ettiği çok şık mekanlarda var. sadece birazcık hayata başka açıdan bakmak gerekiyor. selametle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek çok şeyi özledim ama kış mevsiminde kapalı bir yerde oturmayı üstelik risk varsa bu hiç özlediğim birşey değil bilmiyorum
      açık alanı varsa orada oturmayı tercih ederim montla şapkayla belki biraz donarak ama sağlıkla :)

      Sil
  9. Selam fotoğraflar çok güzel. Çiçek fotoları harika. Çiğdem parıldıyor. Köye giderken ne zaman Kurt boğazımın çamlar görünüyor ben mutlu oluyorum. Dönerken Ankara'nın beton yığını görünce moralim bozuluyor. Neden yeşilliği bırakıp geliyorum diye kendime kızıyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...