16 Mart 2021

Haftasonu doğa yürüyüşü. Çiğdemlerin izindeydik. 
Sabahın erken saatleriydi ve pek çok çiğdem hala açmamıştı.
Göldeki Elmasbaşlar ve Bahrileri gölün çevresini yürürken izledik. Hepsi ayrı bir kısmı mesken edinmiş gibiydi. Yürüyüşün sonlarına doğru tüm gölün çevresini dolaşma fikrinden pişman olmuş olsak da zar zor tamamladık. 17 bin adım.
Kuru otların arasındaki güneş ışıltıları.

Her doğal ortamdaki en büyük ayıbımız yine ortadaydı her ne kadar bir uçurumun dibine saklanmaya çalışılsa da. Hangi vicdan bunu yapabiliyor bilmiyorum. Utanç manzarası.

18 yorum:

  1. Şahane fotolar, şahane gezinti ♥

    Bugün sizin oralara yeniden kar gelmiş sanırım :) Bir an özendim :))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Şebnemcim, o gün bahardı resmen bugün kış, sabah arabaların üstüne azıcık serpiştirilmiş şekildeydi kar ama bizden daha yüksek yerlerde eminim daha iyi manzaralar olmuştur :)

    YanıtlaSil
  3. ne güzel bir doğa gezisi olmuş..sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. 17 bin adım! Bravo, iyi yorulmuşsunuz Derya`cım.
    Çöplere söyleyecek bir şey bulamıyorum artık:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten iyi yorulduk Semicim :) çöp sorunundan ancak insanlar yoksa kurtulunabilir sanki çözümsüz :/

      Sil
  5. 😍 ne güzel fotoğraflar. O ayıplarımız maalesef hiç bitmiyor , bir türlü eğitilemiyoruz. Bu aralar soğuk yine yerinde.... Ankara'nın baharı böyle , şu anda kar başladı. Tam da doğada yürüyüş zamanları , fotoğraflara bakınca içim açıldı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim fotoğraf çekmeyi özlemişim :) çöpler birde böyle yeşilin kalbindeyse daha bir üzücü oluyor :/ artık soğuklar olsa da kış kadar etkili gelmiyor bana bilmiyorum hele sabahları guguk kuşlarının seslerini duyunca tamam bahar diyorum :)

      Sil
  6. Çok güzel yer keşfetmişsiniz. Ne iyi gelmiştir. Onca adım boşuna değil tabii:) Ah o çiğdemleri kaçırmamak için dağ bayır, dere tepe aşılır. Ben olsaydım ben de kaçırmazdım. Ankara'nın çiğdemi ünlü derler. Çok güzeller. Bizim burada da sonbaharın başında açıyor sarı çiğdemler ama başka bir türü olsa gerek. Yapraklar biraz daha sivri.
    O çöplerin sahiplerini tespit edip şehri 1 hafta temizletmeli. Utanmaz insanlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Eymir burası epey eski keşiflerden şimdi zamanın ve şartların elverdiği en yakın doğal ortam, yürümek yorsa da kaybettiğiiz formumuzu tekrar yakalamamızı sağlayacak umarım, Ankara çiğdeminin meşhur olduğunu bilmiyordum, kuru otlar arasında nasıl güzellerdi, sarı sarı bir kardelen bulamadım ona yanarım :) Çevreye duyarsızlıkta keşke çok daha sert ve katı kurallarımız olsa bu konuda, bencede utanmazlar :(

      Sil
  7. Dağın tepesinde bile çöp, hey Allahım ya!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boşuna denmiyor Buketcim yeryüzündeki en zararlı varlık insan diye
      çöpleriyle ulaşamadıkları yer yok, yazıklar olsun bu terbiyeyi kazandırmayanlara :(

      Sil
  8. çok güzel fotoğraflar. :))

    YanıtlaSil
  9. o çöp yığınlarından bana da ifrit geldi. kocaman çöp poşeti bulunduruyorum çantamda, topluyorum yine de bitmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne incesin çok yıpratıcı ama denemedik mi denedik ama ne yaptık sonunda yıldık çöp poşetiyle gezmekten :(

      Sil

Söz uçar, yazı kalır...