Kitaplı mim

 

Leylak Dalı bloğu sahibesi  harika bir mim hazırlamış. Okuyunca bende cevaplamak istedim.

1- Kitaplığınız temelleri ne zaman atıldı? İlk kitaplığınız devam mı? yoksa yıllar içerisinde yeni kitaplıklar mı oluşturdunuz?

Kitaplığım ilkokul yıllarında devasa ceviz vitrinin bir küçük gözünde başladı. İlerleyen yıllarda hep bir kitap dolabım oldu ama kitaplık anlamında ki oluşum ikibinli yılllara denk geliyor.


2- Kitaplığınızdaki en eski kitap hangisi? Fotoğrafını da koyabilirsiniz. 
Ayrıca yine bu dönemden Aziz Nesin "Şimdiki Çocuklar Harika"  ve Ömer Seyfettin'in "Beyaz Lale" kitapları var.

3- Kitaplığınıza ilave ettiğiniz en son kitap hangisi? Fotoğrafını da koyabilirsiniz.


4- Kitaplığınızda bir başkasından alıp iade etmediğiniz kitap ya da kitaplar var mı? İsimleri neler?

Aslında yok diyebilirim. İade konusunda titizimdir.

5- Kitaplığınızdan birbaşkasının isteyip geri getirmediği kitap ya da kitaplar var mı? Hatırlıyorsanız hangileri?

Var ama isim hatırlamıyorum, çünkü geri geleceğinden umudu kesmiş hatta tekrar aynılarından alıp kitaplığıma eklemiş olmam çok olası. 

6- Kitaplık düzeniniz neye göredir? Yazar adı mı? Yayın evi mi? Kitaplığa giriş zamanı mı? rastgele mi?

Genellikle aynı yazarın kitaplarını bir araya ve yine şiir, roman kitaplarını da ayrı raflara koyuyorum.

7- İmzalı kitaplara önem verirmisiniz? Kitaplığınızda imzalı kitaplar varmıdır? Hangi yazarların imzalı kitaplarınsa sahipsiniz? 

Sanırım pek vermemişim. Çünkü bu soruyla hiç imzalı kitabım olmadığını farkettim.  

8- Açık düzen kitaplık sevenlerden misiniz? yoksa camekanlı ve kapaklı kitaplıkları mı tercih edersiniz?

Kapalı olmasını tercih ediyorum toz açısından.  

9- Kitaplığınızda en değer verdiğiniz kitap veya kitaplar hangileridir? 

En değer verdiklerim diye ayıramıyorum ama eski yani yukarıda fotosunu eklediklerimin ayrı bir yeri var mesela. Ama hepsi değerli benim için. 

10- Kitaplığınızda henüz okumadığınız kitaplar için ayrı bir raf varmıdır? yoksa karışık mı koyarsınız ya da okunmamaış kitapları ayrı bir yerde mi muhafaza edersiniz?

Yeni aldığım kitaplar farklı bir rafta durur. Okununca diğer raflardaki yerlerini alırlar.

11- Son olarak bir oyun yapalım, kitaplığınızın ilk rafına gidiyor ve sol baştan başlayarak kitapları sayıyor,  yaşınıza denk gelen kitabın adını yazıyorsunuz. 

Yaşıma Ayfer Tunç "Mağara Arkadaşları" kitabı denk geldi.

6 yorum:

  1. Çok teşekkürler, her cevaplayana ayrı seviniyorum. Bu arada ben de küçükken Pollyanna'yı sizdeki kitabın aynısından okumuştum, içim hop etti görünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevapladığım en keyifli mimlerden biriydi bende teşekkür ederim :) ne güzel bir tesadüf olmuş o zaman o kitap bana ablamla abimden kaldı.

      Sil
  2. Kitaplıklarımız aynı ❤ Biz de tozu düşünüp almıştık, keşke tozu düşünmeden yaşayabilsek :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet :) tozsuz hayat zor gibi hele şu sıcak günlerde cam kapı açık günde iki kez toz alsan olur o kadar yani.

      Sil
  3. Sizin cevalarınızı okuyunca, ben bir destan yazdığımı düşündüm :)
    Kitaplık süper ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) benimkilerde fazla az ve öz oldu sanırım, teşekkürler..

      Sil

Söz uçar, yazı kalır...