8 Haziran 2020

Bu sarmanın huzur ve keyfi üzerinizde olsun. Yeni kontrollü döneminiz nasıl gidiyor? Ben uzun uzun yürüyüşler yapıyorum. Neredeyse her yere yayan gider oldum. İşimi gücümü halledebilmek, bir takım ihtiyaçlarımı rahatça giderebilmek bir nebze olsun mutlu ediyor beni. İçim ise salgından önce bu yaz için çok kesin olmasa da hayalini kurduğum bir takım seyahatler için hem kıpır hem buruk. Yollara düşmeyi çok özledim.
Hasan Ali Toptaş'ın "Heba" kitabını bitirdim. Uzun bir tutukluk/okuyamazlık dönemini sanırım aştım şükür diyorum çünkü okuyamamak iyi gelmiyordu hiç. Neyi elime alsam gitmiyordu bir türlü. Sorunun da bende olduğu aşikardı. Güzel bir kitaptı kah ağlattı kah güldürdü, tam insan hikayeleri. Şimdi bu tarzdan tam ters köşe yapıp Dickens okumaya başladım. İlk sayfası hoşuma gitti, hemen ekledim.  Kendisi öyle su gibi akıp gitmiyor ama daha yeni başladım hemen söylenmeyim.
 İyi ve sağlıklı haftalar..

16 yorum:

  1. Sarmanın huzurunu yakalayabilirsek ne mutlu bize. Vita kutusu çocukluğuma götürdü beni. Ben henüz daha normalleşmeye başlayamadım. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında evden çıkarak başladık sayıyorum ben, dahasını bilemiyorum nasıl olur :)

      Sil
  2. Ben de şimdi Dickens'ın Antikacı Dükkanı'nı okuyorum... Basımı çok eski, şimdilerde kullanılmayan çok kelime var... Ama öykülemesi çok hoş... filmini bayılarak bir kaç kez izlemiş olmama rağmen kitabını hiç okumamıştım. Pdf klasörümde yıllardır bekleyenleri te tek uyandırıyorum. :)
    O tatlış sarmanlı dauaya çok amin..
    Ve bu vita kutuları çiçeklere-bitkilere ne çok yakışıyor. Çiçekler-bitkiler de onlara... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın adı ilgimi çekti Ruşencim, hadi keyifli okumalar olsun o zaman, değil mi vita kutusu güneşli bir pencere önüne de ne güzel olur, ben kıyıp içine bişey ekemedim hala :)

      Sil
    2. İki şehrin hikayesi, 35 ve 80 yıllarında filme uyarlanmış. izlenecekler listemde ama henüz zaman bulamadım. kitaptan sonra okumak istersin belki, 80 li filmin linkini bırakıyorum. https://tafdi.org/izle/altyazili/6471-a-tale-of-two-cities

      Sil
  3. iki şehrin hikayesi harikadır. başta tüm klasikler gibi yorar ama sona doğru su gibi akar. vita yağı kutusu enfes :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum Zeynepcim şu ara yokuş yıkarı çıkar gibiyim bazı kitabın ilk sayfaları öyle geliyor tırmanıp etrafı görünce başlıyorsun hızlanıp çabucak ilerlemeye, bu da öyle olur heralde,
      bende seviyorum bu tenekeleri :)

      Sil
  4. Yeni kontrollü dönem büyük şehirlerde zor olmalı. Toplu taşıma kullanmaktansa 2 saat sürse de yayan gitmek daha iyi. Geçen bir kadın kaç kişiye bulaştırdı. Aynı araçta çok çabuk atlıyor o virüs.
    Planlanan seyahatler beklemede hep. Bu yıl olmadı, seneye inşallah herkes hayallerine kavuşur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kalabalık açısından biraz zorlayıcı, tenha olmadıkça kullanmamaya çalışıyorum toplu taşımayı, kendime göre bir takım şeyler belirledim erken vakit, tenha hat gibi öyle idare ediyorum şimdilik :) İnşallah üzülüyorum ama bir yandan da sağlıklı kalalım da gerisi mühim değil diyorum.

      Sil
  5. dickens ın bu kitabı dünyada en çok okunan ingilizce kitap :) vita nostalji, bu yaz yolculuk yapmasak daha iyi :) yürüyüş yetsin bu yaz hihi :) bi dee bak feriha hanım döndüüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yürüyüşe kaldık desene, kitap gidiyor ama ite kaka :)

      Sil
  6. Yeni normalleşme adına 1-2 girişimde bulundum. Baktım ki insanların yeni normal anlayışı sadece maske takıp geri kalan şeylerin tümünün eskisi gibi devam etmesi şeklinde...Dışarı çıkıp geldikten sonraki işlemler de çok yorucu geliyor. Dolayısıyla gerekmedikçe çıkmıyorum şimdilik. Arada ormana yürüyüşe gitme planı dışında planım yok.
    Girizgahı görünce hemen anladım. Çok sevdiğim ve çok etkilendiğim bir kitaptı.Keyifli okumalar...
    O Vita kutusu.... Rahmetli Anneannemin bahçesinde bir sürü çiçeği vardı o kutulara ektiği...Ne tatlı günlerdi onlar 🎉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tedbirlerin kalkışı beni çok tedirgin etti, hiç bişey olmamış gibi davrananlar çoğunlukta, acilen bilinçlenmelerini dilesem ama çok ütopik olacak. Beni de çıkıp gelişten sonrası yoruyor en çok, huzur bulamıyorum kendimi ve getirdiğim herşeyi çitilemezsem, kimbilir ne güzeldi o bahçe hayali bile hoş :)

      Sil
  7. Kuşlar yasına gider de güzel bir kitabı yazarın

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...