13 Nisan 2020

Geçen Perşembe gününden beri boğazımda hafif bir ağrı yutkunurken acıma vardı. Hafifti, zaten hep oluyordu, hatta market vs için çıktıysam kaçınılmazdı. Derken Cumartesi coşup epey dozu artırdı. Resmen yutkunurken acı çekmeye başladım. Evde de öyle bir ilaç vs birşey yok, sevmem zaten ilacı, bir aferin varmış allahtan. Neyse zaten ona gelene kadar kendi otlu-baharatlı ilaçlarım ve bol gargara ile şükür bugün azalmaya başladı yutkunma ağrısı. Her gece yattığımda yarın nasıl bir sabaha uyanacağım endişesi vardı. Artıp beni hasta mı edecek yoksa azalıp gidecek mi. Oysa o perşembe sokakta kimsecikler yok ben sütçüden yumurta alıp geldim uzaktan uzağa o kadar. Ama evde çalışma kararı nihayet alınıp Ptesinden itibaren geçerli olması yüzünden Perşembe-Cuma iki gün yine dışarıyla bağlantısı olan eşimdi dolayısıyla o da şüpheli. Önlem alınırken bile önlemsizlikler zinciri var hep. Gülermisin ağlarmısın.
Şükür ki bugün iyi hissediyorum. Evi süpürdüm, koltuk örtülerimi yıkadım, öğlene mercimekli köfte yaptım. Akşamında adını koydum neler yapacağımı o yüzden nihayet boş kalan bilgisayar başına oturabildim. Yastık kolleksiyonuna bir ripple eklendi. Arka yüzü dikilip, yıkanıp kullanıma başladı.
Battaniye için bir modeldi üstteki. Bende krem olsun istedim kenarları, krem ip yok, ne almak ne de dolaba yeni bir battaniye daha sıkıştırmak istiyorum o yüzden vazgeçtim. Eldekiler yeter. Ama hala cüzdan dikiyorum. Minik oyalayıcı ve keyifli.
Geçen bir kitaba başladım ama sayfalar ilerlediği halde hala tam olarak olayı anlamış değilim. Kitapla anlam babında bağ kuramayınca sevmiyorum. Yarın tekrar baştan alıcam, bazı kitaplarla böyle oluyor, bir şans daha vereyim kendime olmazsa olmaz napiyim.
Haftalardır simit yemiyoruz, oysa her pazar bir gelenekti. Bende hadi ben yapıyım dedim ama açmamsı bir simit oldu. Bizimkiler fena bulmadı ortaya çıkan şey simit değildi o kesin ama susamlı yenilir birşey oldu.
İşlemeli yastığın içini ondan bundan azıcık aşırıp doldurdum. Bu süreçte kullanıma girmeyen birşey kalmayacak gibi, sıkıldıkça yastık yüzü değiştiriyorum.
Menülerde tıkanmaya başladım. Sağlıklı ve besleyici olacak takıntım beni daha da zorladı şu dönem. Ufaktan gevşetmeye başladım zaten hamur işleriyle yine de kontrolü çok elden bırakmadan mutfak mesaisine devam. İyi haftalar dilerim.

21 yorum:

  1. Biz nöbetleşe gidiyoruz işe. Seni o kadar iyi anlıyorum ki her temasta acaba mı şüphesi ile yaşamak epey bir zorlaştırıyor işi. Kapıdan çıktığın anda risk başlıyor çünkü... Çocuklar da sıkıldı ama yapacak bir şey yok. Baharı kaçırdık, yazı kaçırmasak bari...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin işiniz çok daha zor biliyorum, bu endişeler sizde daha da çok :( sağlıklı kalalımda yeter ki sıkılalım diyorum artık ne diyim bilmiyorum Nihancım, sizlerede kolaylıklar diliyorum sağlıklı kalın sevgilerimle..

      Sil
  2. virüsün bu kadar kolay yayılıyor olması, her hangi bir şekilde dışarıyla temasa geçince 14 gün saymak gerekiyor. ki bizim gibi evde dışarı ile teması hiç bitmeyen bir aile ferdiniz olunca endişe ve dikkat daha üst seviyede malesef. inşallah geçecek bugünler.
    ellerine sağlık emeklerinin hepsi birbirinden güzel. sağlık diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepcim bazen tabi neyin içindyesen onun kadar düşünüyorsun o anlamda kusur olursa affedin, hergün dışarı çıkması gerekenler için durum kat be kat daha zor, allah yardımcıları olsun, tedbiri elden bırakmamak lazım, bende sağlıklı günler dilerim çok teşekkürler...

      Sil
    2. estağfirullah canım ne kusuru. çok normal tepkilerin. bunlar bizim yaşantımızın bir parçası 21 yıldır böyle yaşıyoruz. bu bizim tercihimiz ve nasibimiz. böyle yaşamayı öğrendik :)) sevgiler

      Sil
    3. Yanlış anlamayacağına güvensemde farkındayım bil istedim yien de yazdım Zeynepcim öpücükle :)

      Sil
  3. Geçmiş olsun Deryacım... şu an eşim alışverişte... ben evde diken üstündeyim... zira nereden nasıl geleceği belli olmayınca kuşkuyla yaşıyor insan... hep birlikte sağlıkla atlatır, önümüzdeki yıllarda bu günleri gülümseyerek anarız inşallah...benim simitelerim de asıllarından uzak olmuştu, sonra kendi kendime "e sen simitci değilsin ki onlar gibi yapasın" dedim, simitlerimi daha çok sevdim. :) örgülerin, işlemelerin yine çok güzel... şu ara ben de ip vb. almıyorum, elimdekileri idareli kullanarak gerçekleştiriyorum projelerimi... iyice tutumlu hatunlar yaptı bizi bu korona... :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ruşencim, bazen özenip yapıyoruz ama olduğu kadar artık elimizden gelen bu , yapabilmeye öyle veya böyle olmasına şükür aslında. İdare şart her daim :)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun , Allah şifa versin. Havalar çok değişken , sabah serin öğlen sıcak bir terle bir üşü...Şüphelilerin durumu da ayrı bir konu tabii...
    Kırlentin modeli , renkleri çok güzel , ellerinize sağlık.
    Battaniye modeline de bayıldım renk renk çok güzel olacaktır. O cüzdan işine ben de gireceğim de önce büyük parçaları bitirmek istiyorum bu aralar taktım onlara...
    Bence kitaplarında zamanı var. Yani bende öyle oldu bazen...Bir kitabı alıyorum ama okuyamıyorum ya da anlamak istemiyorum ,bir şey oluyor. Aradan zaman geçip okuyunca da bayılıyorum ...
    Simit çok lezzetli görünüyor , ellerinize sağlık.
    İşlemeli yastıkta çok güzel. El emeği her şey güzel oluyor.
    İyi haftalar🎉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hala sebebi meçhul, dikkat etmeye devam :)Çok teşekkür ederim, daldan dala oylanmaca işleri :)

      Sil
  5. Çok güzel örgülerin hepsiii...:) Ripple kırlent ne güzel olmuş ya valla ne yapsam diye düşünürken ilham veriyor yazıların her seferinde:) Fahrenheit 451'i okumuştum ve çok etkilenmiştim ben de. Distopya olduğu için, uzak bi gelecekte geçtiği için başlangıçta anlaması zor gelebilir, hani o günün ortamını, şartlarını kavramak zor olabilir, ama sonra çok güzel ve hızlı akıyordu diye hatırlıyorum. Umarım seversin sen de. Yemekler de güzel görünüyor , afiyet olsun, mercimek köftesi de sağlıklı sayılmaz mı ya? Ben de yapmaya çalışayım bi ara. Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu oldum bende ne yapıyor veya yapmayı düşünüyorsam yazıyorum ekliyorum yerien ulaşabiliyor ve fikir veriyorsa ne mutlu bana :) çok teşekkürler. Kitap konusunda da aydım yorumunu okuyunca anlaşılan distopik tarz pek benim tarzım değilmiş ama dediğim gibi pes etmeyip bir kere daha denemek istiyorum şimdi bakış açım daha farklı, mercimek köfte tabi sağlıklı grubunda yaparsan afiyet olsun şimdiden, sevgilerimle...

      Sil
  6. Geçmiş olsun Derya Hanım, Allah şfalar versin. Zigzag kırlentiniz çok hoş olmuş. Güzel günlerde kullanmanız dileklerimle...
    Naciye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Naciye hanım, sevgiler.. :)

      Sil
  7. Derya'cım ben bu ripple'a bayıldım. Renk seçimlerin, el emeğin muhteşem oldu.
    Çok güzel. Minik cüzdanların da öyle güzel ki...
    Bence eminim o simitler de efsane olmuştur.
    Ellerine sağlık.

    Bu arada, beni sıkıştırdılar hadi bir meydan okuma yapalım diye..
    Ay sonuna kadar inşallah aktif yazacağım, sana akşam mesaj atmak istedim ama rahatsız etmeyim dedim sonra da... Hadi gel, blog mahallesinde çay-kahve kaçamağımızı yapalım, yazılarda buluşalım.
    Valla mutfaklara sıkıştık kaldık yoksa :)))
    kocaman sanal sarılıyorum Derya'cım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ezgicim, bu renkler bu yıl çok sardı beni, acayip sıcak geliyor, her şeyde elim bu renklere gidiyor :)
      Bence doğru kişiyi sıkıştırmışlar meydan okuma denince akla gelen isim sensin Ezgicim ve bunu çok güzel bir şekilde yapıyorsun, düşünsene geçen yıl yaptığımızda bir madde birşey bulamamıştım ya büyük utanç:( sonra sen kotarıverdin hepsini, o yüzden doğru isimsin, dün akşam okudum katılabilirim tabi çok iyi olur, bende kucaklıyorum en kocamanından Ezgicim sevgilerimle.. :)

      Sil
  8. geçmiş olsun yaa. sirke ve tuzu suya katıp da gargara yap günde bikaç kere. herşey güzeel ama artık kurabiye açma fotoların daha güzeel hihi. fahrenhayt güzel ama ağır evet keyifli diyel :) feriha hanım yeni bölüm de geldii. kendine iyi bak bi deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neler yaptım bu defa da korktum tahriş etmekten sabırsızlık yapmama lazım geçiyor ama telaş benim işim :( bana ağır geldi şu ara çok kafam yeridne değil zaten kötü seçim oldu :)

      Sil
  9. Dalgacıkların şahane olmuş, hele ki renk uyumu şahane...
    Ben de bebe battaniyesi örüyorum şu aralar. Çok yavaş ilerliyorum ama... Olsun buna da şükür...

    Geçmiş olsun, inşallah iyisinizdir şimdi... Evde dışarıyla bir kişinin bile bağlantılı olması tüm dengeleri alt üst edebiliyor haklısın... Yine de elimizden geldiğince dikkat edip kendimizi kollamaya devam edeceğiz.

    Sağlıklı günler diliyorum canımcım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Şebnemcim, yavaş veya hızlı önemli olan arandığında elinin altında elişin olsun iki dürt rahatla oyalan o yüzden sevindim, keyifli örmelerin olsun, Çok şükür günden güne daha iyiyim ,evet markete bile çıksak hijyen zinciri kırılıyor ben kafayı yiyorum, aynen dikkat etmeye devam sevgilerimle... ;)

      Sil
  10. Gevrekler lezzetli görünüyor. Elinize sağlık

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...