17 Mart 2020

Dün akşam kar yağdı. Arabaların üzerini incecik örtecek kadar. Sabah bahçeye çıktığımda hala toprakta kar kalıntıları vardı. Kendiyle beraber ayazıda gelmişti. Dondum. Birkaç gün sıcağı görünce hemen yaymıştık kendimizi, montlar, bereler, botlar kalktı. O derece iyiydi ki kombiyi falan bile kapatmıştık. Ama Mart yine yaptı yapacağını. Geçen yıldan beri aklımda olan ayçiçeği ekmenin peşindeydim. Önce kuruyemişçiden çiğ çekirdek buldum sonra pazardan bir farklı çeşit daha bolca ektim bahçeye, eve bir saksıya da ektim. Bakalım bekleyip göreceğiz.
Evde oturunca yapılası ne çok iş varmış meğer. Aklımın bir ucunda olup ta bir türlü hayata geçmeyen her işin ensesindeyim. Bunlardan biri de pazenlerimden bir örtü dikmekti. Dün kolları sıvadım. Hazır tekrar hava soğumuşken kullanırız belki :) Ördüğüm kürk örgüsü yastığımın arka yüzünü de yapıp doldurdum. Tozu göze alsam az zımpara işi olan bir şifonyer boyaması var. Maviye boyamak istiyorum. 
Aklımda daha çok şey var. Çöpten kurtarılmış işlemeyi dantelle birleştirip bir örtü yapmayı düşünüyorum. Öğrenmeyi düşündüğüm bir örgü çeşidi var. Chevron blanket diye geçiyor. Hatta bir de kolyemsi bişey yaptım dün akşamın köründe. Mutfak dersek, içli köfteye karşı bir ilgim var şu ara onu da yapmayı deneyeceğim. Oldum olası bulgurlu şeyleri severim.
Geçen gün kasaba gittik. Kapının dışına çıkan bir kuyruk vardı. Aslında bazen marketlerde tükenen rafları bir nebze anlayabiliyorum. Herkes sürekli evde ve özellikle genç nüfus oldukça iştahlı. Tüm öğünler hatta bir de ara öğünlerle insan oldukça tüketici bir varlık olabiliyor. Evde ki bu tüm elişi- dolap detoxu- kitaplar- mutfaktaki yeni denemeler derken evde yapıp yapabileceğim herşeyi hemencecik tüketmemem lazım. Ama arkadan atlı kovalıyormuşcasına ilerliyorum şu ara, yavaşlamam lazım. Okumalarda "Akşam Yıldızı" bitti, hatta daha bitmeden bir diğerine göz atmaya başladım. Bu kötü huy yüzünden yarım kalan çok kitabım oldu ama hala bunu yapıyorum.

20 yorum:

  1. ne kadar güzel değerlendirmişsiniz evde kalma günlerini..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Kırlente bayıldım , çok tatlı görünüyor. Pazenleri çok severim bitmiş halini merakla bekliyorum. Boya işleri , yeni örgü , kitap ... Yazıyı okuyunca içimde bir bahar havası oluştu valla... Biz bile öyleyiz orta yaşlı sınıf olarak , elimiz sürekli kilerdeki yiyeceklerde evde durdukça ne yesek ne yapsak diye düşünüyoruz. Kolaylıklar diliyorum , merakla bekliyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, pazeni bende çok seviyorum, örtü bitti, hatta yıkadım kuruttum kullanıma hazır, sonraki yazıya eklerim, malesef sıkılıp yiyecek arayışında oluyoruz bakalım kilolar ne olacak :)

      Sil
  3. maşallah maşallah sana yaa çok hamaratsın seeen :) ayçiçeği ne güzel hadi işallah yetişsin. kar mı ne güzeeeel :) evet marketlerde boşalıyor ürünler :) ay feriha hanım yeni bölüm de geldiii bu akşam :)

    YanıtlaSil
  4. http://burasihayalkahvesi.blogspot.com/

    şu yazıyı okusan yaaaa, çorap temalııııı :)

    YanıtlaSil
  5. wah.. nice stuff, very cute. Masha Allah

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel olmuşlar, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. çok güzel desenler tam nostaljik güzel örtü olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşkkürler Burcu :) eskilerden bir esinti olsun demiştim sanırım oldu biraz :)

      Sil
  8. Ohhh işte bu kadar verimli geçebilir Derya'cım, hobisi olna insan bunalmaz evde ben buna inanıyorum :)
    Ben de iki tasarım hazırladım, yani yapıp bitirmedim de başvuru sürecini başlattım :))))
    Sakin kalmak adına oyalanmak şart. İnşallah kolay atlatırız tüm dünya olarak.
    Bu arada pazen örtüne bayıldım <3 vintage gibi gözüken tığ işine de öyle. Hepsi birbirinden harika !
    Kocaman sevgilerimle <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım uzun bir müddet oyalar bu işler beni, yoksa çok ince bir sınırdayım sakinlikle tırlatma arasında :) inşallah Ezgicim atlatalım bitsin lütfen. Çok teşekkür ederim, bendende sevgilerlee :)

      Sil
  9. Ay pazen örtü nefis! Çok seviyorum pazen kumaşı, yumuşacık ♥

    Ben de evdeki erzağı biraz sakin tüketmemiz gerektiğini düşünüyorum, tasarruf da bu salgın günlerinin bir parçası. Zaten stok da yapmadım, o yüzden yaşasın kooperatif kuru fasulyesi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pazen herdaim benimde favorimdir Mina, çok severim. Evet dikkat etmek gereken ne çok şey var, hobinizden evdeki yiyeceğe kadar dikkatli tğketmeli. Bende stok yapmadım, hatta Çınar niye makarna almıyoz annnee diye bir telaş oldu :) işin kötüsü kurfasulyemde bitti, internetten alabilirisniz diyorda herkez yüklenince kaç günde ulaşır kimbilir, yaşayıp göriciiiz.

      Sil
  10. koronanın şerrinden hepimiz korusun Allah!ım. dikiş makinası işine şimdiye kadar el atmadığıma üzüldüm bu süreçte. ama bende kendimce takılıyorum yani. akşam yıldızı'nı bende aldım ama önce yüzüklerin efendisi iki kule okunacak. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnn.. Daha vakit çok snaki Zeynepcim inan o da bitecek hala ne yapsak diye aranacağız inşallah o kadar olmaz. Akşam Yıldızı benim çok umduğum gibi olmadı bakalım senin yorumun nasıl olacak :)

      Sil
  11. Üreticiliğin, geri dönüştürülen sürdürülebilir ürünler; bayılıyorum sana ve işlerine en çok da renklerine :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, güzel düşüceleriniz için, sevgilerimleee :)

      Sil

Söz uçar, yazı kalır...