1 Şubat 2020

Jübilemi yaptığımı düşünsem de dün akşam aklımdan yine yeni bir çorap daha geçti. Belki beş şişi bir daha mı zorlasam dedim. Kolayıma gelince iki şişe dönüveriyorum. Kolda örmek beni buna mecbur ediyor. Elde o örgü ilerlemiyor bir türlü. İkincisine kalan renklerin yetmeyeceği endişesini taşısam da ilki çok hoşuma gidince riski göze alıp diğer tekine başladım. Yetti-yetecek derken neyse ki yetti şükür. Dün ipler bana raflardan göz kırparken kendimi tuttum, ama sonra ki çarşıya çıkışta alabilirim.
Dün çorapsever ve bir o kadar nazik blogdaşım Mina ile buluşup tanıştık. İçimde ki ses yine yanılmamıştı. Elinde nergisleri, çantasında zarif ve ince hediyeleri ile.. zamanın nasıl geçtiğini farketmediğim çok keyifli bir buluşma oldu. Evde gelirken aldığım tüm yedek önlemler yenilip bitince, ergen kuzum açııııım diye feryat etmese de daha da otururdum herhalde. Öncesinde benim sanki ilk defa bir buluşma yapıyormuş gibi bir takım acemilikler yapsam da son anda ki uyanışla, neyse ki birbirimizi bulabildik. Bazen o an ve o kare sadece size kalmalı, burada da öyle oldu. Hatta bir ara lafı geçti güldük, blog için şimdi bunu fotolamalı diye. Benim için çok güzel bir gün oldu, umarım ara sıra bir fırsat yaratır yine bir araya geliriz.. Çoraplar oldu mu? meraktayım.
 
Bu hafta mutfakta pancar turşusu yapımı vardı. İkinci haftasına girerken pancarlar, nihayet turşuya dönüştüler. Tembelliğin bu kadarı. Renkleri inanılmaz güzel, önce soyulup istediğiniz yumuşaklıkta haşlanıyor, tencereden süzülüp kavanozlara alınan pancarların aralarına soyulmuş sarımsaklar eklenip dolduruluyor. Pancarın haşlama suyuna sıcakken (tuz kolay erisin diye) tuzunu ekliyorum, karıştırıp eritiyor ve ılınması için bırakıyoruz, su ılınınca sirkesini de katıp, kavanoza aldığım pancarların üzerine dolduruyorum. Birkaç gün içinde de yemeye hazır.  
Bir akşam üstü aniden çıkan kek isteğiyle yanıp tutuşunca, hızlıca mutfağa girip en pratiğinden bir kek çırpıverdim. Sevindiğim şey, canım isteyip yapıyor neyse ki azıcık birşey yiyip bırakıyorum. Eskiden aynı gün bile bittiği olurdu.Şimdi sürünüyor günlerce.
Alışkanlık kötü şey, şişe feci alıştım, tığlı şeyler yapamıyorum. Belki net bir hedefim olmadığı içindir. Çorap oldukça net, desen ve renk oluşumu ayrı keyifli. Bişeyler denesemde tutmuyor şimdilik. Haftasonunuz güzel olsun...

20 yorum:

  1. Çorap jübilesine taraftar değilim :D Bu son çorap da çok güzel olmuş, eline sağlık ♥

    Ya gerçekten, yıl 1993'müş gibi buluşmaya kalkmışız resmen ahhahha :D Cep telefonlarına şükrettim biraz içimden, yoksa başkalarıyla sarılır öpüşürdüm ben seni bulana kadar.

    Ben de kalkıp biraz kek yapacağım şimdi, öyle bir havası var bugünün sanki. Kek, çay, çorap :)

    YanıtlaSil
  2. Çoraplarda renk seçimlerinde harika oldu. ben örgüyü babaannemden öğrendiğim gibi boynumda örüyorum. bu renkli örgülerde acayip avantaj sağlıyordu. beş şişte de aynı şekilde avantaj sağladı bana. ama sen bunca tecrübeden sonra zirveye gel. :)) beş şiş çorap örelim beraber. ben şimdi sana you tube dan video linki atacağım resimde çekerim. yaparız biz bu işi.
    bu arada bu buluşanları çok kıskanıyorum. ben Ankara'ya gelirsem sana haber vereceğim. lütfen sende Kayseri'ye yolun düşerse beni atlama olur mu. sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Derya'cım benim <3 Çok güzel bu çoraplar çooook.
    Bence de bırakma bunlardan örmeyi hiiç bırakma :)
    Ellerine sağlık, afiyet bal şeker olsun :)

    Kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  4. The socks are so lovely. I've been doing some pickling with cucumbers, carrots, radishes. Really yummy! Now I need to bake something. Hope your weekend is good.

    YanıtlaSil
  5. bi çorap ne kadar sürede çıkıyor?

    YanıtlaSil
  6. Beş şiş yerine misinalı şişlerle örmüştüm ben çok rahatıma gelmişti belki denemişsinizdir ama önereyim dedim 🤗 modeli çok güzel olmuş çorabın

    YanıtlaSil
  7. fermina daza; Bende noktayı koyamıyorum daha öreceğim gibi :) oluyor bazen öyle, öğlen vakti orayı gördükten sonra tecrübe oldu :)
    Kolay eglsin afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  8. mavilale; Çok teşekkür ederim. Beş şişle bu kadar desen yapamayabilirim sanki ay herşeyiyle aşılmaz dağ oturuyor kaşımda :) video için teşekkürler, en kısa sürde oturacağım başına. Gelirseniz haberleşiriz tabi, bizim yolumuz düşerse de aynen :)

    YanıtlaSil
  9. Ezgicim, teşekkür ederim beğendiğine sevindim. Bırakamıyorum, o zaman devam :)

    YanıtlaSil
  10. Hi Tammy, Thank you, I'm wearing a knit sock right now. We are making mixed pickles in that way this year, I have been a little unsuccessful in it. We also put green beans, cauliflower, and small melons that wouldn't be better. Have you ever tried?

    YanıtlaSil
  11. burcu; Biraz değişmekle beraber, bazen başından kalkmadan örebilirsem bir teki 1 günde, ama 3 günde bir çift diyelim :)

    YanıtlaSil
  12. uzmanamator; Aslında çok iyi bir fikir amacım dikişsiz olması, misinalı şişimde var bir deneyeceğim, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  13. çorap da yaparım turşu da kek deeee diyosuuun :)

    YanıtlaSil
  14. deeptone; Aynen bir kariyer yapamadım :))

    YanıtlaSil
  15. Yok yok bırakma sakın. Sadece örmek değil ki, renklerin biraraya gelmesi de ustaca, zevklice, şahane. Tabi önce sağlık, kollarını çok yormadan, acele etmeden yap dilerim, acısı çıkmasın sonra. Kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Çorap örmeyi bırakma Derya`cım, hepsi ayrı güzel!
    Pancar turşusunu turşu gibi değil de hemen pişirip yemelik yapıyorum. Aynı senin yaptığın gibi haşlıyorum, sarımsak ve sirke de katıyorum haşlarken. O gün yiyorum, artarsa kavanoza koyup saklıyorum.

    YanıtlaSil
  17. Ececim bıkana kadar devam gibi :) çok teşekkür ederim, aynen kol yormadan eskisi gibi değil zaten neyi fazla yapsam tutulup kalıyorum :)

    YanıtlaSil
  18. Mutlu Eller; Semicim, henüz bıktırmadım sanırım o yüzden herkez devam diyor bende öyle :) Pancar aynen seninki gibi de olur tabi, ama ben mutfak tembeliyim biliyorsun, toptan yapıp sonra yemesi kolayıma geliyor :)

    YanıtlaSil
  19. Çoraplar yine şahane olmuş, ellerine sağlık :)
    Mina mı? Bugün okudum çoraplardan bahsediyordu :)) Ne iyi etmişsiniz :)
    Bizim ergenler bu tür ortamlarda çabuk sıkılıyorlar malesef. Bu aralar benim kızım hep evde olmak istiyor.
    Yıllar önce bir kez denemiştim pancar turşusunu, çok severek yemiştik. Eline sağlık, afiyetle yiyin :)
    Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  20. lovehouse; Çok teşekür ederim :) Çocuklarla artık bu tarz aktiviteler mümkün değil ki, aynen benim oğluş da öyle, eskaza çıkarsak beraber o da zorunlu olunca onda bile trip :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...