27 Aralık 2019

2019'un son günleri. Bir yılı daha deviriyoruz, seneler akıp gidiyor. Artık hiç olmadığı kadar hüzünleniyorum geçen yıllarla, geldi mi- gidiyor mu diye umursamadığım günler neredesiniz???
Ankara da kar bekleye bekleye bir hal olduk. Yüksek yerlere yağmış ama bizim buralara hala gelemedi. Bende özlemimizi tığlara döktüm kartanesi ördüm. Bir yerlere asılır dedim ama devam etmedim, vazgeçtim belki bir hediyeye süs olur.
Nostaljik renkler olduğunu düşündüğüm tonlarla bilmem kaçıncı yastığım.
Keçe matruşkam bir vakit anahtarlığımdaydı, çok da severek yapmıştım. Sonra düşürdüm. Sağa sola bakındım yok, bir kaç gün sonra sokağımızda kaldırımın yanında çıktı karşıma. Sağolsun temizlikçi kardeşler süpürmemiş veya çoluk çocuk bulup alıp başka bir yere atmamış. Sanki altın bulmuş gibi sevindim. Aldım getirdim yıkadım, şimdi daha sağlam bir başka anahtarlık daha yaptım. Boncukcu da çok şey var ama ilgimi en çok çeken püsküller oldu. Püsküllü şeyler yapasım var. Küpe olur, örtü kenarlarına olur, böyle anahtarlık olur. Olurda olur.
Yeni aldığım Yılbaşı çiçeğim ilk tomurcuğunu açtı. Böyle nasıl açtırıyorlar bilmiyorum, benim eskisi açmıyor diye bunu aldım, getirip baktım ki evdeki de tek tük tomurcuk yapmış kıyamadım onuda koydum kenara. Ama bunda resmen fışkırıyor. Biraz bitki besini vermeli belki de evdekilere. Mutlu haftasonları...

23 yorum:

  1. Kar taneli motifler çekti ilk dikkatimi, çok güzel olmuşlar :) Ama merak etme önümüzdeki 3-4 gün karlı görünüyor.
    Anahtarlığını bulman ne şans :) Yılbaşı çiçeğine de bayıldım, hiç almadım ben kendime, neden olmasın dedirtti :) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Yaş aldıkça ben de aynı hisleri yaşar oldum. Çocukken aklıma bile gelmezdi. Neyse ki herkes aynı döngünün içinde. Önemli olan başta sağlık, huzurlu, mutlu bir ömür geçirebilmek. Dantel ipinden beyaz kar motifleri harika, keçe işleri çok şirin. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. yeni yıl hepimize mutluluklar getirsin

    YanıtlaSil
  4. aa böyle bir yılbaşı çiçeği mi varmış ki bakayım en kısa zamanda. matruşkayı bulmak hayatın küçük hoş tesadüflerindeeen :) ay ankaraya kar yağdı diye duydum ki iki gece önceydi sanırımsam :) tutmadı demekki :)

    YanıtlaSil
  5. oran'a yağıyor sanırım ara ara ama tutmuyor pek kıskandırmak için video atmışlar sabah telefonuma oradan gördüm :)

    YanıtlaSil
  6. Matruşkan ne şanslıymış, sana geri gelmiş Derya`cım:)
    Tekrar yazamazsam sana şimdiden güzel ailenle birlikte sağlıklı ve mutlu nice yıllar diliyorum. Üretkenliğin devam etsin, gönlüne göre bir yıl olsun:)

    YanıtlaSil
  7. çiçeği dışarı koyma sakın yoksa hemen ölüyor. çokta sıcakta sevmiyor.
    bir tanıdığımda görmüştüm nasıl coşmuş camın yanında aydınlık seviyor demek ki.

    YanıtlaSil
  8. Kar istiyorsan Dikmen' e gelmelisin. Şimdiden doyduk kara :P

    YanıtlaSil
  9. lovehouse; Bence de alın bu yıl aldığınız açmış olacak, bütün yıl yemyeşil seneye Aralık ayında tomurcuklanıp açacak çok tatlı, çok teşekkür ederim, benden de sevgilerle.. :)

    YanıtlaSil
  10. zeugma; Öyle gerçekten sağlık sıhhat çok mühim, çok şükür deyip geçen yıllara çok da dertlenmemek lazım sanırım ne biliyim, yine enine boyuna yaşıyorum ilerleyen yaşlarımı da ondan sanırım, illa ki etkiler panikletir :)

    YanıtlaSil
  11. figen abla; Aminnn diyelim, çok teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
  12. deeptone; Bildiğim tek yılbaşı çiçeği başka çeşidi de var demek ki, hoş tesadüfü bol olan bir yıl olur umarım 2020 :) Ankara'ya yağsa da bizim mahalleye gelmedi bir türlü :(

    YanıtlaSil
  13. burcu; Valla bu yüksekte oturanları bende kıskanır oldum, bizim mahalleye orada oturup gelenlerin arabalarının üstünden topladık bazı sabahlar accık kar onunla duruyoruz :)

    YanıtlaSil
  14. Semicim çok sevindim bende bulunca :)çok teşekkür ederim güzel dileklerin için, bende gönlüne göre şahane bir yıl diliyorum size, üretkenliğimiz ve ilhamımız bol olsun, çok öperim :)

    YanıtlaSil
  15. Buket hanımcım, teşekkür ederim, yok kıyamam bende sümbüller bile içeride :) bende cam önüne koydum umarım sever, eskisi de hep ordaydı.

    YanıtlaSil
  16. Nihancım kıskanıyorum ama :) öyle de uzağız ki ve ters ha deyince gidemiyorum, bize bir Elmadağ görünüyor bu durumda en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  17. ay var ya ünlü yılbaşı çiçeği, şimdi yollarda satılıyooo :) instaya koydum son postlarımda, blogda son yazımda da var kii :) kırmızı kırmızı iştee :)

    YanıtlaSil
  18. oytunda okudunmuuu :) 2020 de sana anahtar diledi hihi :)

    YanıtlaSil
  19. zamanın ne kadar kıymetli olduğunu yaş almak öğretiyor insana. vakit nakittir diyenlerin ne kadar haklı olduğunu anlamak için epey yol kat'etmek gerekiyor malesef. bir yılbaşı çiçeğide ben aldım açsın diye gözüne bakıyorum. bakalım ne zaman muradıma ereceğim. şimdiden mutlu yıllar. sevgiler :))

    YanıtlaSil
  20. Deepcim sen kokinayı diyorsun sanırım vazoya konan, ok şimdi anlaştık :)) bu saksıdakinin numaraları var ama Aralıkta tomurcuk yapıp açıyor :)

    YanıtlaSil
  21. Zeynep hanımcım, öyle gerçekten erken akıllanan var mı ki? benim hep biraz geç olmuştur :( Hayırlı olsun çiçeğin, en kısa sürede açsın inşallah, sizede mutlu seneler :)

    YanıtlaSil
  22. Yıllar önce o minik kar tanesinden birini de bize göndermiştin, ara sıra çıkarıp, sevip kaldırıyorum ;) Matruşkana bayıldım, minicicik bir kocaman güzellik, iyi ki kaybolmamış valla çok üzülürdüm. Tüm beklediğin tomurcukların açacağı, sana sürprizler yapacağı bir 2020 diliyorum güzel gönüllüm <3

    YanıtlaSil
  23. Ececim çok teşekkür ederim, benim güzel dileklerimde senin ve ailen için :) matruşkaya bende çok mutlu oldum:)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...