13 Kasım 2019

Sabahları yürümeye çalışıyorum yeniden. Etrafı izliyorum, bahçelerde neler değişiyor, neler başlamış neler bitiyor çok güzel oluyor.
Geçtiğimiz gün belki de çocukluğumdan beri hiç yemediğim, yıllarca burun kıvırdığım muşmulaya karşı bir istek peydah oldu. Sanki çürükmüş gibi duran meyveler, olgunlaştığında o minik bedenindeki haznesinde birde çekirdekler var tabi yer kaplayan azıcık hemde çok lezzetli bir püre taşıyor. Şu ara hastasıyım. Her sabah mıncıklayıp olgun olanları bulup yiyorum. Çok uzun bir araydı ama yine de kavuştuk muşmulayla. 
Hasret bitti biteli, ne zaman dışarı çıksam dönüşte beni bahçede bekleyip karşılayan, bacaklarıma dolanan, sevgi aşamasından sonra başını balkona çevirip hadi yemek vakti diye birde bana yol gösteren bir pisinin olması çok güzel. 
Şu astrolojik bir takım etkiler umarım pılını pırtısını toplayıp gitmiştir. Bugün daha olumlu bir hissiyat içindeyim. İlk işim sızlanmayı bırakıp elime tığımı alıp birşeyler yapmak olacak. Her an bir çanta daha gelebilir. Düşündüm bugün neden pek çok kere aynı şeyden yapıyorum diye ve geç oldu ama buldum, istediğim ve sevdiğim şekli bulana kadar yapıyorum. Bir taneyle yetinmeyişim ondan :)

12 yorum:

  1. Hadi inşallah toparlanma vakti geldi diyelim o zaman. muşmula hiç yemedim. merak ettim şimdi
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. Yürüyüşler ne güzel, hele şu son sonbahar havalarında :)
    Muşmula çocukluğumun meyvesidir ve sanırdım ki sadece benim köyümdeki ağaçta yetişir. Yıllar sonra manavlarda görünce çok şaşırmıştım. K.denizde ismi Töngel :)

    YanıtlaSil
  3. muşmula surat :) kendime hep bu şekil iltifat ederim. bu meyve sadece tipten otuz yıl hapis yatar.

    YanıtlaSil
  4. mavilale; Gün karraıp kalmıyor misali, sadece biraz sabırsızım sanırım :) inşallah attım sanki azcık üstümden, belki seversiniz tipine bakmayın muşmulaya bir şans verin :)

    YanıtlaSil
  5. lovehouse; Aynen, hazır pastırma sıcakları varken yürüyelim, sonrası yağmur çamur, pek benim havalarım değil :) Geçen niye canım istiyor ne işe yarıyormuş bu muşmula diye merak edip araştırmıştım Töngeli o zaman öğrenmiştim. Karadeniz meyvesi demek. Seviyorum kendini :)

    YanıtlaSil
  6. burcu; Benim de ilk aklıma gelen söz bu olmuştu :) Yer valla, ama hakkını yiyorlar bence, dış görünüş herşey değil, içinde neler saklıyor :)

    YanıtlaSil
  7. ay ben de haftasonu muşmula, iğde, kuru hünnap aldım ne güzelmiş yemesi hepsini deee :) bir de alıç ve yeni dünya bulucam bakalım. hepsi benim için çok değişiik :)

    YanıtlaSil
  8. Yürüyüş candır. Sakın bırakma. Muşmula çok severim. Ay bulursam alayım. Pazara gidemiyorum. Markete nasipse:)

    YanıtlaSil
  9. deeptone; Hünnapın kurusunu yemedim ebnde hiç, tazesine bayılıyorum Yenidünya bahara artık ama belki alıçı bulabilirsin :)

    YanıtlaSil
  10. Beyda2nın kitaplığı; Şimdiden afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  11. Muşmula, döngel, hatta bazı yörelerde töngel olarak adlandırılan meyve. Geçenlerde instagram'da bununla ilgili okuduğum bir anekdotu aktarayım : pazarda pazarcılar genç, güzel bir kadın geçerken "döngel", yaşlı kadın geçerken "muşmula" diye bağırarak satarlarmış.

    YanıtlaSil
  12. Forklift ehliyeti; Güzel anekdotmuş :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...