15 Ekim 2019

 
Güzel pırıl pırıl bir gün. Gökyüzü masmavi, ağaçlar altından yürürken dalların, yaprakların arasından sızan güneş ışıkları sihirli bir değnek gibi ruh halinize iyi dokunuşlar yapıyor.
Şimdi tam da hünnap zamanı. Birde çıtır çıtırını bulunca kaçırmamak lazım.
Haftasonu Kale'nin altındaki çiçekçilere uğradık. Sezon hala rengarenti. Eve sonbahar renklerinde kasımpatılar aldım. İlk defa yetiştireceğim. Her yıl zamanı gelince kendiliğinden çıkacakmış bakalım. Umarım yerini sever, yaşatabilirim de her kasım patlarlar.
Benim gözüne baktığım bezelyeden de fide bulunca iki kök de ondan ekledim. İstiyorum ki dolup taşsın bakalım... Geçen yıl kurudu öldü dediğim uyku çiçeği sanırım (başka adı varsa olabilir, gece kapanıp gündüz açıyor diye)  bende buradayım diye toprağının karıştığı sümbüllerin içinden uyanıverdi. Çok mutluyumm :)
Dünkü mutfak mesaisinden, avakadolu sürmelik sos ve yulaflı kurabiye. Çocukluktan beri yemek seçme gibi bir huysuzluğum vardı, kokusunu sevmediğim ve belirgin tadı olan şeyleri asla yemezdim. Zaman içinde neyse ki biraz daha esnedim eskisi kadar olmasa da şimdi de var tabi, aynı şey avakado içinde geçerli, onda da belirgin bir tat var ama bol sarımsakla yok ediyorum. Yulaflı kurabiye de favorilerimden. 
Kitap okuyorum birkaç sayfa kalan kitabım günlerdir resmen süründü, dışarı atıverdim hep kendimi hava güzel olunca, akşam da bişeyler yapmadana duramıyorum kumaşlara el attım yamalı bişeylerle uğraşıyorum.

20 yorum:

  1. Hünnap bu aralar en çok yediklerimizden bizim de. Sevdiklerimden ♥

    O top top kaktüs cinsindendi sanırım. Birkaç kez aldım ama yaşatamadım, döküldü gitti.. Şimdi sende görünce yeniden deneyesim geldi :)

    YanıtlaSil
  2. Şebnemcim bizde öyle çok seviyoruz birde epey faideliymiş :) Olabilir bilmiyorum ama çok seviyorum, ben hala onu coşturma derdindeyim olur inşallah, sende ek hadi :)

    YanıtlaSil
  3. Hava güzel, biz güzel :)
    Hünnap görüyorum ama hiç denemedim, bakayım ben de :) Afiyet olsun, değişik tatlar denemişsin :)

    YanıtlaSil
  4. lovehouse; Aynen :) Deneyin çıtır etmeli mutlaka beğeneceğinizi düşünüyorum üstelik epey faydalı olduğu söyleniyor.

    YanıtlaSil
  5. nasıl güzel resimler. uyku çiçeği çok arsızdır. hemen dolar saksı. bu ara çok saçma yiyorum bende derlenip toparlansam ne iyi olacak

    YanıtlaSil
  6. Kasımpatı ben de alıp büyük bir saksıya ektim. her yıl ekiyorum bahçeye ama sezonu geçince kuruyor sonra bahçeyi kazıyoruz falan tüm fideler gidiyor. köyde bazı evlerin bahçesinde var nasıl kocaman olmuşlar öyle olsun istiyorum ama olmadı bir türlü.

    YanıtlaSil
  7. Kasımpatı çiçekleriniz ne güzel görünüyor Derya Hanım. Çiçekler de çocuklar gibi sevildiğini anlayıp güzel karşılık veriyorlar sanırım. Annemin, eniştemin çiçeklerinden gözlemlediğim kadarıyla. Sizinkiler de öyle olur inşallah😊.
    Sevgiler...
    Naciye

    YanıtlaSil
  8. oh içim ferahladı. avokadolu sos da aklımda olsun miam. çorbasının hastasıyıım :)

    YanıtlaSil
  9. I LOVE avocado. Only needs a little salt and absolutely delicious. Even Jingles likes to have a nibble. Fall is looking very beautiful where you are as are all your pretty projects. Enjoy!

    YanıtlaSil
  10. mavilale; ben gözüne baktıkça mı olmuyor bilemedim, bu defa çıkanlardan umutluyum inşallah. Bu mevsimin bir iştah açma durumu var sanki :)

    YanıtlaSil
  11. pelinpembesi; Bahçeye ekmek daha güzel, ama kazılınca öyle problemler oluyor tabi :) benimkiler şimdilik saksıda inşallah olurlar, siizn fotolarda görüp çok beğenmiştim o kocaman kasımpatı saksılarını :)

    YanıtlaSil
  12. Eğitim Pınarı; Teşekkürler, tabiki uğrayacağım.

    YanıtlaSil
  13. Naciye hanım, bencede sevildiğini anlıyorlar, bazıları nazlı çıkıyor sevsenizde olmuyor işallah bunlar öyle olmasın, sevgiler benden de :)

    YanıtlaSil
  14. deeptone; Çorbası mı? merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
  15. Hi Tammy, thank you so much :)

    YanıtlaSil
  16. Birkaç haftadır istisnasız her gün hünnap yiyorum. Tazeyken ayrı güzel. Gelgelelim avokadoya kaç yıldır ne yaptıysam alışamadım. Olgunlarını bol limon zeytinyağı eşliğinde yapsam da ı-ıhh. Saksıya örülen kılıf çok iyi fikir;)

    YanıtlaSil
  17. hünnap ağacımız var kuşlar yiyor, çok faydalı aslında ama meyve pek sevmiyorum maalesef. bu arada krizantem çiçeği en sevdiklerimden tam da mevsimi.

    YanıtlaSil
  18. zeugma; Ne güzel afiyetler olsun, kurusu da var ben hiç denemedim onu da denemek lazım. Avakadoya limon-zeytinyağı yanına birazda sarımsak olursa tadı kotarıyor gibi bende :) eskiden ne makremeler olurdu saksılar için, elişi dersinden kalan düğüm atma şekli aklımda ama beceremedim örüverdim bende, çok teşekkürler... :)

    YanıtlaSil
  19. burcu; Ne şanslısınız daha meyveyi iki yıl önce tanıdım ağacını hiç görmedim tabi :) kuşlar ağzının tadını biliyor. Krizantemde bir diğer adı sanırım, evet ben aldıktan sonra çevremde çokca dikkatimi çeker oldu heryerde görüyorum :)

    YanıtlaSil
  20. son yazımı okudun muuuu amaaa :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...