7 Ocak 2019

Haftasonu şahane kar manzaraları vardı yine Ankara'da. Önce kocaman pamuklar gibiydi, çok sürmeden heryeri doldurdu, bir kardanadam yapmak şart oldu tabi. 
Kardan adam yapıldı, epey bir oynandıktan sonra doğru sınavlara çalışmaya. Kar tatili çok beklense de gelmedi. Belki de en tatil olunası yağış bu olmasına rağmen. Sabah çatır çatır buzlar üzerinde kaya kaya okula vardık. Son sınavlardan bu haftaya kalanlar açısından iyi, hava şatları açısından kötü bilemedim.
Haftasonunu kurabiyesiz, keksiz geçirmeye başladık şekerden uzak duralım derken. Her hafta olmasa da arada bir yaptığımda bu hakkımı genelde portakallı anne kurabiyesinde kullanıyorum. Bitmeyip kalanlar bayatlamadan buzluğa atılıyor, acilen el altında birşey olmadığında çıkarıp sunmak epey pratik gelmeye başladı bana.
Çevrede ellerinde çeşit çeşit bez çanta vs ile gördüğüm manzaralar ne kadar geç kalınmış olsa da yine de çok güzel. Poşet çılgınlığına dur demeye çalışılan şu günlerde kendim örsemde tam da zamanı olan indirimlerde denk geldiğim bir fileyide kaçırmayayım dedim.
Gelelim bir başka pazen çantama. Bu çantadan sevgili Ezgiciğim dikmiş, ilk Ulus buluşmamızda da takmıştı, önce kendisinin diktiğini anlamadım, öyle güzel bir kumaş ve renkleri bir arada kullanmış ki çok beğenmiştim. Pratik ve güzel bir iş çıkarmıştı yine, ben çok beğenince Ezgi de çay molası verdiğimiz yerde hemen kağıttan bana katlayıp patronunu çıkarıvermişti. Çok zaman geçti Ezgi'nin çantasından dikmek henüz kısmet oldu. Yapılışı ile ilgili yazıyı belki Ezgi hazırlar ben detaya girmeyeceğim, benim pazenli yorumum böyle oldu, kullanmak için sabırsızlanıyorum.
 Yeni haftanız güzel olsun...

12 yorum:

  1. Musmutlu haftalar diliyorum. Çanta tabi ki, yine <3

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyenin buzluğa atıldığını gördüğümü hatırlamıyorum lakin çıkarıp ısıtıp yemek de ayrı güzel olabilir de bizde genelde tazeden kısa sürede tüketiliyor zaten :).

    Ben de bugün kese kağıtları yaptım, hehe :). Hem çanta hem poşet olarak, çok da sevdim. Artık daha az plastik poşet kullanmamız beni de çok memnun ediyor geç olsa da hiç olmamasından iyi :). İşin ilginci daha iki üç ay önce poşet istemiyorum diye zorla durdurduğum şaşıran kasiyerlerin artık istek üzerine poşet çıkarması, haha :).

    Ezgi de sen de aşırı marifetlisiniz, çok özeniyor imreniyor fotoğraflarınıza hayranlıkla bakıyorum :). Ellerinize sağlık ikinizin de :).

    YanıtlaSil
  3. öneri makinesi; :) kek kurabiye börek henüz bayatlamadan rahatça buzlukta saklayabilirsiniz, bizde hemen bitmiyor bende çözümü bunda buldum :)kesinlikle nereden başlasak kar kardır ne kadar az poşet o kadar iyi, çok teşekürler sevgilerle... :)

    YanıtlaSil
  4. Biz kardanadam yapamayanlardan olup, sizi hiç kıskanmadık ki. :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Bloğunuz çok güzel,uzun yıllardır takip ediyorum.20 yıl önce üniversite yıllarım da Ankara'da geçtiği için bloğunuzdan farklı bir tat alıyorum. 20 yıldan sonra ilk kez geçen yaz tatilinde Ankara'ya gittik; tanıyamadım tabii!:) Kızılay'da ip almak için Moda Düğmeyi sora sora buldum. Sizin başka ip aldığınız yerler nereleri_? Bana söyleyebilir misiniz?
    Mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  6. tüm yazi cok güzel, fakat almanyada yasayan biri olarak en cok kardan adami sevdim. Maalesef biz kardan adam yapabilcek kadar kar göremiyoruz :)

    YanıtlaSil
  7. gaia; Mutlu oluyorum uzun zamandır takip ediyorumu duyunca, Ankara hem iyi hem kötü anlamda sürekli değişiyor malesef, Kızılayda Erdoğan Yün düğme, Yiğit ip, Şık düğme birde Moda Çarşıda üst katta Yavuzlar iplik var oralardan alıyorum en çok iplerimi, sizede iyi yıllar dilerim.. :)

    YanıtlaSil
  8. Hatice E.; Kar mevsiminde heryıl bu kadar olmasada bizde önce heyecanla bekliyoruz kardanadam kartopu yağarken izlemek güzel, buz aşamasına geçince tadı kaçıyor biraz, sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  9. Derya'cım bu yazına yorum yaptım ama gelmedi mi acaba emin olamadım :) O yğzden tekrar yazıyorum.. Çantan şahane olmuş. Bak onu bir yazı ile hazırlayalım çünkü çok kullanışlı bi çanta iyi fikir verdin teşekkür ederim. <3

    Kardan adam kocaman olmuş... Bu sene Çınar ne güzel kara doydu :)
    2 gün önce kurabiye tarafini yaptım şahane oldu teşekkür ederim tekrar.

    Örtülerimiz aynı ya çok seviniyorum <3 Hemen serdim ben de :)
    Kocaman öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  10. Ezgicim bir tek bu yorum vardı, sanırım gelmedi, Çok teşekkür ederim, çantamı beğendiğine sevindim, çantanın yapılışını senin o güzel fotoların ve anlatımın eşliğinde yayınlarsan faydalı olur bence, kar öyle çok yağdı ki kocaman yaptık bizde :) aynen doydu bencede, kurabiye için afiyetler olsun, evet örtü kardeşliği, çok seviyorum/seviniyorum bende öptüm Ezgicim ;)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...