29 Kasım 2021


Gün geçmiyor ki kötü bir haber okumayalım, yeni bir zam haberi almayalım. Her devrin mutlaka kendisine göre zorlukları kötülükleri vardır ama bu son yıllarda daha bir katlanarak büyüyor gibi. Denk geldiğimiz çağa sövmek istiyoruz. Tüm bunların içerisinde yaşamaya hayatta kalmaya çalışıyoruz. Şu anımıza çok şükür şimdilik henüz hasta olmadık, kendimize yetiyoruz ancak hep bir endişe var yarınla ilgili. Tüm bunların içinde zaman zaman yaşadığımız küçücük mutluluklar utandırıyor.
Resimlerden de tahmin edeceğiniz üzere yine bir Ulus ziyaretimiz oldu. Bu defa sevgili Ezgciğimin Almanya'dan ziyaretine gelen arkadaşını gezdirdik. Tanıştım ve çok memnun oldum. En beğendiği yer kale ve çevresi oldu. El emeğinin atölye merkezleri hep burada, esnafla hoş sohbetli güzel diyalogların yaşandığı çok güzel bir gün oldu. Kendisi de el sanatları ile uğraşıyor, harika patik çalışmaları var keçeye dönüşen ipten. 
 Keşke coronanın gölgesi, pahalılığın etkisi bu kadar çok olmasaydı. Esnaf ayakta kalmaya çalışıyor var gücüyle, hala üretmeye, ürettiklerini satmaya çalışıyor.
Boş durmak yaramıyor, duramıyorum da zaten, durmamalıyım da. Minik çalışmalara devam. Epey bir süre yamalı cüzdan çalışmalarından sonra bir kaç tane de düz bişeyler yaptım dün. Daldan dala atlıyorum yine, iki gündür kitabın yüzünü açmadım. Bir tane de bere bitti.
Bu dünyanın çocukların cehennemi olmamasını diliyorum. Ve çok üzgünüm... yeter artık!

Öyle bir ağlasam,
Öyle bir ağlasam ki çocuklar
Size hiç gözyaşı kalmasa..

Öyle bir aç kalsam,
Öyle bir aç kalsam ki çocuklar
Size hiç açlık kalmasa..

Öyle bir ölsem,
Öyle bir ölsem ki çocuklar
Size hiç ölüm kalmasa..

Aziz Nesin

13 yorum:

  1. Ülkenin durumu çok kötü. Şükretmek çözüm değil. Bizi yönetenler her türlü yasal olmayan yoldan zenginliğin dibine vurmuşlar, gariban vatandaşa sadece şükretmeyi bırakmışlar. Ha biraz onlar şükretse de gariban vatandaş sefasını sürse. Ankara Kalesi eskiden çok giderdik, şimdi eski hali devam ediyor mu merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum ve anlıyorum aynı fikirdeyim hatta, benim şükür o anlamda değildi, hatta baktım yanlış anlaşılmış biraz daha açtım neye şükrettiğimi :) Bende kaleye yaklaşık 10 yılı geçmiştir hep giderim aynı gibi, fırsatınız olursa gidin derim gerçekten hoş bir mekan insana iyi geliyor.

      Sil
  2. kediye bittim:) o ne güzellik öyle...
    Yamalı cüzdanlarına bayılıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne pisiler vardı, poz veriyorlar birde adeta :) Teşekkür ederimm ..

      Sil
  3. Bugünlerde gündemden dolayı ne tadımız kaldı, ne bişey. Ama şu şiir varya ağlattı beni. Gerçekten duygularıma tercüman oluyor ama işte ne fayda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma aynen öyle, bu şiiri çok seviyorum, bence de çok duygusal, artık değişmesi gereken çok şeyler var geçti bile vakti ama biz görürmüyüz bilmem :/

      Sil
    2. Çocuğum görse gene razıyım da değişsin artık bu düzen. Bir günyüzü görmek istemek şu dünyadan gelip geçerken hakkımız bence, çok şey de değil diye düşünüyorum.

      Sil
    3. Çok da umutsuz olmamak lazım inşallah bizde görürüz, aynen bir günyüzü görmek hakkımız ve öyle çok zor da değil bu şartları sağlamak, güzel günlerde göreceğiz inşallah.

      Sil
  4. Sarı şeker ve aynı zamanda bilge bir kediyle güzel güzel güzel başladı. Ulua kadar otantik bir semt var mıdır bilmiyorum. Ben de çok severim. Esnafın durumu her yerde aynı galiba. Siftah yapamadan dükkan kapatmak çok sıradan bugünlerde. Bir de her şeye 2-3 misli, zam geldi. Ne yapacak, nasıl geçinecek bu insanlar, düşünmesi bile çok zor:(
    Bu çağ kadar kötüsü olmamıştır diyorum ben. Pandemi falan vız geldi birilerine. O küçük kızın başına gelenler kadar korkuncunu tarih yazmadı bence. Katili hem babası, hem dedesi, hem tecavüzcüsü olan el kadar bebek:((( Offff :(((
    Yeter arık gerçekten, yeter!! Bu son olmalı! O adamı assalar içim rahat etmez ki benim. Aylarca işkenceden geçmesi, etlerinin santim santim koparılması, yaralarına asit falan damlatılması lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki en otantik Ulus gibi Ankarada :) Bilemiyorum evet bu çağ berbat ve bilmiyorum diyecek söz yok, artık bişeyler yapılmalı hemde hemen. Benimde öyle aynı hislerdeyiz kesinlikle hemen ölmemeli :(

      Sil
  5. Cok kisi unuttu ama Kale Hamamonu ve arkasi, Hacibayram civari , Mamak kesfedilecek bolgeler.Ankara tarihine iliskin beklenmedik kimi restore edilmis kimi yipranmis hali ile oyle cok yapi var ki... Hele eski minik ahsap camiler.12.yydan kalma.Hatta Ankara nin en eski camisi Hacettepe nin bahcesinde.Biraz tarihimizden guc almak biraz bu zihin yorgunlugunu bilgilenerek asmak icin hararetle tavsiye ederim.AVM tavaf etmekten iyidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse ki biz sık sık hatırlayanlardanız :) çok seviyorum huzur dolu çok farklı bir havası var, bir bilen eşliğinde tarihi geçmişiyle olsa bu gezmeler kimbilir ne muhteşem olurdu

      Sil
  6. Kizilcagun TV Ankara Klubu Derneginin televizyon kanali ve youtube da Kale ile ilgili cok guzel yayinlari var.Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...