12 Nisan 2021

En sevdiğim çiçeklerin mevsimi başladı neredeyse her bahçede güzelim sümbüller diğer sarı olan nergisler var. Eski evlerin bahçelerinde yıllardır soğanları çoğalıp sarmışlar bahçeyi zamanları gelince de mis gibi donatıyorlar.
Giderek daralan zaman gün geçtikçe bizi sınava yaklaştırıyor. Geçen yıldan gelen rahatlık elbet bu yıl çok fazla disipline izin vermedi. Bitse de kurtulsak modundayım. Bu arada ihmal etmemeye çalıştığımız kitap okumaları için internet tavsiyelerinden oğluşa seçtiklerim. Michael Morpurgo kitapları kadar sevecek mi bilmiyorum.
Uzun dalları kıvrılıp kırılmasın diye budanmış atılmış bir dalı alıp dayanak yapmıştım çiçeğime. O dal çiçek açtı geçen gün. Tabiat ve doğa ne kadar üretken ve hevesli yaşama devam etmeye tutunmaya. 
Etrafımda gözüme sokulan bir takım umut ve ne olursa olsun yaşamaya mecbursunlar elbette bende de bir takım dalların tomurcuklar patlatmasına neden oldu. Küsmeler, bıktımlar nereye kadar. Döndolaş yine geliyorsun aynı yere. Bende bir dolandım ve geldim, bıraktıklarımı yeniden aldım elime. Bişeyler dürtüyorum örgü anlamında, kitabım var başladım.
Şimdilik durumlar böyle, sağlıklı günler..

21 yorum:

  1. o dalda anlayana ibret var,umarım anlayanlardan oluruz:)Ya Derya ergenlere kitap önerisi konulu post hazırlasan.Daha hiç yabancı yazara ait bir kitap beğenemedi oğlum.Yani bu yaşta oturmamış bir sürü şey oluyor Allah var ya bende araştırmadım etrafında pek okuyan bir arkadaş grubu yok.Koyduğun kitaplara bakacağım ayrıca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım 🙏 anlamak ve görmek için gerçekten çabalıyorum
      Açlık kitabını sıkıcı buldu benim ki öncesinde Michael Morpurgo’ nun kitaplarını çok sevdi mesela birde Sharon M Draper içimdeki müzik Vladimir Tumanov Hatirada kaybolmak Canan Tan Beyaz Ev Zülfü Livaneli son adanın çocukları Klaus Kordon mucizeler adasına yolculuk
      Astrid Frank Riko Oskar ve derin gölgeler, çizgili pijamalı çocuk John Boyne aklıma ilk gelenler postlar arası bazen uzuyor hemen yazayım istedim ❤️

      Sil
  2. sümbüller bir harika ..Benim soğanlar açmadı bu sene ..napalım sağlık olsun....sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. 😍 gelmiş mi sümbül zamanı... Çektiğiniz fotoğraflarda çevreye bakınca hep Yenimahalle'ye benzetiyorum , çocukluğumda da çok güzel çiçeklenirdi oralar. Bu aralar yine çocukluğuma bir özlem...Galiba bu garip süreç ve psikolojik dalgalanmalardan kaynaklı...Ne güzel söylemşsiniz 'tabiat ve doğa ne kadar üretken ve hevesli yaşama devam etmeye , tutunmaya' bayıldım!🎉 Hele motif fotoğrafının altındaki yazdıklarınız resmen içimdekileri anlatmışsınız 🎉🌹

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet geldi bu yıl bahçeden toplayıp bir vazo yapamadım 😞 bizde Yenimahalle ama AOÇ tarafı ☺️ Bunalıp bunalıp çıkış yolu arıyorum ama heryönden zorluk sıkıntı ve stresle kuşatıldık çaresiz hissediyorum yine bir dalıp sonra çıktığım bir günden satırlar 🙃 sevgilerimle 🌻

      Sil
  4. Doğanın uyanması hepimiz için bir ibretlik olay. Örgüde kolay gelsin, keyifli okumalar bu arada.

    YanıtlaSil
  5. Derya'cım benim Çınar'cığıma ve sana kolaylıklar diliyorum, inşallah rahatlıkla geçer bu dönem..
    Bahar gelse de kamp sandalyemizle güneşin tadını çıkarabilsek inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Ezgicim o kamp sandalyeli oturmaların olacağını hayal etmek en büyük mutluluklardan birisi İnan 😔 Sınav bizi geriyor tamda yaşı çok zorlanıyorum sürekli çatışmamak için diş sıka sıka diş kalmadı peşpeşe daha neler oynatmaya az kaldı 😅

      Sil
  6. Doğadan ders almak gerekiyor zaan zaman. Ne kadar doğru. Ben de gök gürlemesi, şimşek çakması ve ardından gelen yağmuru anlamlandırırım. Doğa ana kızdı, önce karardı, sonra yağıp gürlüyor, şimşekler çıkarıyor falan derim. Sonra da hava açar, bir gökkuşağı çıkar. İşte sana güzellik, işte huzur:)
    Sümbül fotoğrafı görünce kokusu geliyor hep. Yine oldu:)
    Kitapların her biri ayrı güzel. El işi de öyle. Kolay gelsin ve de iyi okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle gürleyip yağması noktayı gökkuşağı ile koyması bencede tam bir anne gibi 🥰
      Çok seviyorsanız kokusu gelir resimle bile sümbülün, çok teşekkür ederim ufaktan bişeyler yapmak başlamak iyi geldi biraz sevgilerimle ❤️🌸

      Sil
  7. kolay gelsin Deryacığım. Bahar insana yeniden canlanma için hep yeni bir umut ve motivasyon veriyor sanki. ortası minnoş çiçekli örgünün akinbeti merak konusu :)) ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Zeynepcim o yastık oldu ben demiştim zaten 😁

      Sil
  8. Aynı gün yorum yazmıştım ama gitmedi mi acaba?

    YanıtlaSil
  9. Baharın gelişi biraz olsun moralimize iyi geliyor, bu bahar daha soğuk olsa da.
    Sınav yılı, bir de böyle bir dönemde zor gerçekten. Sabır ve kolaylıklar diliyorum Derya`cım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum serin de olsa bir bahar havası guguk kuşlarının ötüşmedi bir nebze de olsa iyi geliyor, çok teşekkür ederim Semicim zorlandık hem virüsten hem eğitimin tam yapılamayışından sonuç ne olacak biraz endişeliyim 😞

      Sil
  10. Bizim için de kızımla çok zor bir sene oldu. Gün sayıyorum artık, gel 6 Haziran gel:)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...