28 Ağustos 2020

" Hakkını verirseniz, düşünme sizi yaşamdan mahrum eder." D.Cündioğlu  Cümlenin doğruluğu yakıcı bir gerçeklik taşıyor. Virüsten önce asla haber izlemeyen kendi halinde mutlu sayılabilecek bir insandım. Gelde düşünme artık.
Kupkuru otların arasında olağanca mor haliyle tazecik çiçekler vardı, geçen hafta çıktığımız köy yollarında. En ıssız en tenha yerlerde kaybolup gitmek istedim. Beton yığınları içinde olmak hiç bir zaman olmadığı kadar zor geliyor.
"Yaşamının en önemli özelliği: İnsanlar konusunda sürekli yanılmak." Budala/Dostoyevski 
Hayatım bir kaç yıl arayla beni sınıyor. İnsanlara karşı akıllanmış mıyım yoksa hala aynımıyım, cevap; aynıymışım, akıllanmamışım...
Gerçekten herşeyin miniği, yavrusu nasıl da tatlı oluyor. Hepsi bir sırada yola bakıyorlardı şahane bir kareydi, azıcık yaklaşınca ürküp kaçanlar sırayı bozdular.
O kadar cırmalanarak böğürtlen toplamışım nasıl pasta yapmam.
Mevcut belirsizliğin içinde kayboluyorum bazen öyle yoruluyorum ki düşünüyorum acaba bende mi bir terslik var? şu tarih desem de çok önceden başlayan okul, lgs, beton, insan, virüs sorunsalları arasında sıkışıp kaldım... 8. sınıf demek dershane demek gönülsüzce birkaç yerle konuştum şoklar içindeyim bazı yerlerin fiyatlarını duyunca ben direk özel okula versem bu yıl daha mantıklı sanki dedim. Üstelik birde o ortama gönderme sorunu var, bulaş var, risk var!. Konuştuğum herkez ortam gayet normal tavrında çoktan başlayanlar var, virüs mirüs yok sanki, o an ben kendimden şüpheleniyorum, bilmiyorum, düşünmekten yorgunum.
 görsel internetten
Aslında hep çok temiz hislerle oturuyorum bilgisayar başına, güzel güzel fotiler ekleyip iki satır bişey yazayım diyorum ama yok ki, güzel şeyler bulmakta zorlanıyorum. Ama arıyorum..

"Her zaman iyiyimdir ve tek kötü yanım da budur. Çünkü her zaman iyi olmak kadar kötü bir şey yoktur." Budala/Dostoyevski  Sınananlara..

14 yorum:

  1. aynı sırada olan yavrular ne hoş öyle, en azından köylerde olsa gezebiliyorsunuz biraz bizde o da yok. Pasta umarım güzel olmuştur. Pandemi bitmedi hala devam ediyor ve sıktı artık. Maskesiz bizim burada romanlar dolaşıyor sadece diğer insanlarda rastlayamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yavrular çok şekerdi, ciddiyetsizliğin bedelini önce sağlıkçılar sonra herkes hepimiz çekeceğiz ne yazık ki :(

      Sil
  2. İnsanoğlunun bu derece keyif ehli ve de saygısız olduğunu ben de bilmiyordum. Yahu maske takmak zorundayız, sen bunu nasıl reddedip bin bir türlü keyfin içinde terbiyesizlik yaparak onca insanın hayatını riske atıyor, pandeminin uzamasına neden oluyorsun, hatta hiç bitmemesi için çalışıyorsun. Kaç tane profesör hayatını kaybetti, vaka sayısı katmerlendi, ölenlerin sayısı, okulların, öğrencilerin, çalışma hayatının, ülke ekonomisinin durumu nereye varacak hiç mi düşünmezsin süzme gerzeek!
    Ben de maskenin ciddiyetine değinen bir yazı planlıyordum. Olmayacak böyle. Toplu olarak azıcık dişimizi sıksak uçyp gidecek ama tam tersinin yapılması korkunçç!
    Sende terslik yok. Yerden göğe haklısın Derya. Güzel şey arayıp da bulabilmek çok zor. Derya Hoca'yı ben de takipteyim. En çok çabalayanlardan, soruları yanıtlayanlardan. Yanı sıra Esin Şenol hoca var. Güner Sönmez, Bengi Başer, Gülsen Sucak... Varlıkları iyi geliyor, sağ olsunlar. Ara ara dışarı çıkıp hava da almalı. Böğürtlenli pasta mis bu arada. Ben de yapayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelimelein bittiği yerdeyiz, duyarsızlık cahillik almış başını gidiyor :( Ortak takip etiklerimiz varmış, kesinlikle iyi ki varlar :)

      Sil
  3. ne güzel gezi yapmışsınız. ne ferah huzur dolu fotolar. hadi sabır sabır yaa geçecek bu günler de, bitecek bu salgın da, morali yüksek tutmak lazım, bir dolu insan anti depresan kullanmaya başlamış, yani herkesin sinirleri bozuk yaa, tabii en çok anneler ve öğretmen anneler, öğretmen anneler, okula gidicem ama çocuğumu okula göndermem diyorlar, belirsizlikler var tabii ama bu durum da olağanüstü bir durum ki, hadi biraz daha sabır, geçecek hepsi, servis ücretleri de iner belki belli olmaz, ekonomi düzelebilir, umutlu olmak lazım, hadi senin ruhuna ferahlıklar diliyorum, içinin daralmaması için dua da edicem. geçicek hepsii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gidişle öyle çabucak bitecek gibi değil hele bu rahatlıkla ve işlevli önlemler olmadıkça hiç değil, bilinçli olmak lazım, tabiki karartmayalım kendimizi desek de etrafa bakınca kararıyor insan sadece senin benim tedbirimle olacak iş değil ki, malesef toplumca birlik gerekiyor. 2020 meğerse ömrümüzü yiyecek kabus yılmış :(

      Sil
  4. 8.sınıflar özelde başladılar,şimdiden kolay gelsin,Bu yıl sınava girecek çocuklara üzülüyorum.Allah yardımcınız olsun.dershane fiyatları bizim zamanımızda da çok yüksekti değişen birşey olmamış o zaman.Biraz rahatla ne olur,Öyle vakalar gördüm ki etrafımda,psikoloji çok önemli.böğürtlen den pastaya bağladın yine gözümden kaçmadı😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin.. sınavı falan geçtim sadece sağlıklı olsun isiyorum, herkes sınav ve hazırlığı peşindeyken ben yine tuhaf kişi olarak bir kenardayım bilmiyorum, aslında herşey pahalı okullara da şaşmamam lazım :) psikolojiyi azıcık sarstık bakalım ne olcak, pasta güzeldi valla :)

      Sil
  5. İnsan kısım kısm yer damar damar
    diyor bir halk türküsü. hepimizin verdiği tepkiler farklı farklı. ama konu sağlıkken vurdum duymazlık insanı üzüyor. allah hepimizin yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Derya Hanım, bu zor günlerde ben de ümitvar olma, iyimser olma mücadelesi veriyorum kendi içimde. Çok kolay olmayan bir durum içinde olsak da geçecektir inşallah bu imtihanlar da.
    Pek kimselere yazmak, konuşmak gelmese de içimden, bu sefer bir selam vermek istedim size.
    Yeniden eski güzel, nisbeten kaygısız günlere en kısa zamanda kavuşabilmemiz temennisiyle...
    Naciye
    (Buzağıcıklar ve çiçekler gerçekten çok güzel ve tatlılar. Herşeye rağmen güzellikler de var etrafımızda çok şükür😊)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlıyorum benim içimdende gelmiyor epeydir bişey yazmak okumak hatta konuşmak Naciye hanım,zor zamanlar keşke daha iyi geçirebilsek güzel haberler alsak ama yok... henüz, biraz etrafa bakıyoruz doğaya yaptığımız onca kötülüğe rağmen o hala tüm güzelliğiyle yanımızda aynen şükür... :)

      Sil
  7. 8.sınıf mı oldu Çınar? Nasıl geçti zaman, birlikte büyüttük çocuklarımızı Derya`cım:) Peer Ole`yi dün okuyacağı şehre (Rotterdam) bırakıp döndük. Çok garip oluyor insan, zaman kavramını bir daha düşünüyor...
    Dersane, okul, eğitim...ülkenin kanayan yarası maalesef. Devlet de olsa özel de olsa doğru yolu yok. Temelde bir hata var ve kartopu misali seneler geçtikçe çoğalıyor. Başarı kriteri nedir belli değil, doğru/dürüst/ilkeli insan nasıl yetişir orası da soru işareti. Oturup günlerce konuşabilirim bu konu üzerine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Semicim bu yıl 8. sınıf zaman çok hızlı geçiyor, evet değil mi ne güzel günlerdi :) Eğitimi biliyorsun buradaki gün geçtikçe daha perişan ve maddiyata dayalı halde, bu çamurun içinde debeleniyoruz resmen, sağlıklı başarılı bir yıl dilerim Peer Ole'ye bende. Bencede uzun uzun konuşulup artık heryıl değişmeyecek doğru dürüst bir sisteme ihtiyaç var yazık...

      Sil

Söz uçar, yazı kalır...