1 Temmuz 2020

Geçen gün bahçeye çıktık ne görelim bizim kız kapkara yatıyor, yüzü gözü yok görünmüyor hiçbirşey. Neyse ki bir ara esnedi de çıktı ortaya ağzı. Sıcaktan bezmiş kendini nereye atacağını bilemiyordu sanki, siyah olması ve vücudunun güneş ışıklarını adeta emmesi de ayrı talihsizlik yaz için. Birkaç tane su dolu kap yaptık artık zamanı.
Uzun süredir el işine tövbe etmişken kısa bir hasret giderme yaşadık geçen gün. Daha önce örmüştüm bu dantel örtüden, aynısından bir tane daha yapıp yatak kenarında ki komodinlere örtü yaptım. 
İki Şehrin hikayesi kitabı resmen sürünmeye başladı elimde. Bazen başlangıçta ısınamayıp bir müddet sonra tekrar ele aldığımda okuyup gittiğim kitaplar oldu ama bu defa sökmedi aynı taktik.
Ne zaman yürüyüşe çıksam her yer fatmagüllerle dolu, bu yıl daha çok açtılar sanki. Yürüyüşlerde bir dikkat çekici şey de sağa sola atılmış maskeler, plastik eldivenler hatta geçen gün beyaz tulumlardan da gördüm. Yuh artık. Bir insan ağzından çıkarıp nasıl atar sokağa, caddeye maskeyi bilmiyorum yani ben anlayamıyorum. Her çıkışta beni en çok kızdıran şey bu. Epey sonrasında yani biterse bu pandemik durum bu seferde bu atıklara yönelik kirlilik sorunu yaşanmaz umarım. Yere değil çöpe atmaksa üzülerek görüyorum ki, daha epey yol kat edilmesi gerek gibi.

12 yorum:

  1. Bir tanede bizim iş yerinde vardı siyah kedi bu aralar gözükmüyor. Ben çok seviyorum siyah kediyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bir müddet kaybolup tekrar geliyorlar, siyah veya başka renk hepsini seviyoruz :)

      Sil
  2. Maalesef aynı sorunu bende yaşıyorum, maskeler sokak kapısının ağzında artık, kapıyı açsam içeri bahçeye uçuyorlar milletin pisliğini çekiyoruz. Elime eldiven takıp alıp çöp konteynırına atmak zorunda kalıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğadaki kirliliği ayrı, virüs saçabilir ayrı :( içine katlayıp o kenar lastikleriyle paket edip bir çöp konteynırına atmak zor demekki! Eldiven takmanız iyi olmuş, üzücü ama :(

      Sil
  3. Ben de görüyorum o maskelerden arada. Tam cinnetlik! Sağa sola ateşli sigara atan bir millet için çok normal demek ki. Beyaz giysi atmak pes dedirtti. İnsan olan maskeyi çöpe atarken bile ayrıca bir poşete koyup atar. Hatmi çiçeklerinin bir adının da fatmagül olduğunu şu an öğrendim. Teşekkürler:) Mavili örtüler çok şık. Sıcakta kitap okumak pek mümkün değil. Ah, siyah kedi olmak sıcaklarda dezavantaj sahiden de. Garibim yazık. Hızır gibi yetişmişsiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz öyle derdik çocukluğumda o yüzden hiç hatmi demem bu çiçeklere :)

      Sil
  4. fatmagül mü biz hatmi diyoruz, ilk defa duydum bu adın verildiğini hoşmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende iki böyle duymadık ilk kez duydum yorumu okuyunca bende bir an şüpjhe ettim kendimden ama hep öyle derdi büyükler eskiden :)

      Sil
  5. Oyyy kıyamam... mayışmış sıcaktan... :)
    Hatmi ya da gülhatmilerin bir diğer adının fatmagül olduğunu bilmiyordum... ne hoş geliyor kulağa...
    Kırlarda en çok içi sarı sıvı ile dolu ağzı kapalı plastik su şişeleri görüyorum... muhtemelen içlerindeki idrar... bir de dürülmüş kirli çocuk bezleri... Şimdi de şehirlerde maske atıcılar türedi... Yaşadığı çevreye tuvalet gözüyle bakan bu insanların eminim ruhları da tuvalet gibi.. hiç bir güzellikten, estetikten, güzel bakıştan, güzel düşünmeden nasiplerini almamışlar... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bend een çok uzun yol yaparken görüyorum o dediklerini Ruşencim, illa ki mola veriliyor bir torbada toplayıp çöpe atmak mümkün iken araba camından sallamak kolay geliyor heralde, az yolculuk etmedik çöp poşetlerimizle zor değil yani ama ah bilinççç...!
      Katılıyorum estetik duygusu hassasiyet anlayış sıfır, aynı gökyüzü altında bir eziyet ama öyle... :(

      Sil
  6. That blue and white doily is gorgeous. And I love hollyhocks. They've all bloomed and wilted away here. I think they tend to really flower every other year which is why you may see more now. Also seeing so many masks and gloves on the ground. Really makes me so mad. Take care. Stay cool.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi Tammy, Environmental pollution is a big problem, unfortunately, thank you for enjoying my knitting, please stay healthy. :)

      Sil

Söz uçar, yazı kalır...