18 Haziran 2020

Korona günlerinde ilk şehir dışına çıkışımızı yaptık. Durum böyle olmasa çok daha neşeli ve mutlu hazırlanır ve daha çok heyecan yapardık eminim. Yine mutluydum ama hep soru işaretleri ve endişeler vardı beraberinde. Kısa günübirlik bir iş seyahatinde eşime katıldık.
Erken kalkış yola çıkışı özlemiştim. Gideceğim yer kadar o yolculuk da önemlidir hep. Sabahın serini Bolu yollarının o tablo gibi yeşilliği, sisi üstünde dağları muhteşemdi. Bir çanta nevalemi de hazırladım ki birşeylere ihtiyaç duymayalım. 
Yavaş yavaş manzara değişti bozkırın ortasından gelen biri olarak ne hoş manzaralardı bizim için, tersaneler, limanlar ve o masmavi Karadeniz. İlk Karadenizi görüşümüz şöyle bir ucundan da olsa malesef bu illete denk geldi.
 
 
Kendimi fazla germişim sanırım, baş ağrısı eşlik etti her yerde bana, foto çekmek bir nebze iyi geldi, seviyorum foto çekmeyi, yeni bir yer görmeyi. Keşke daha farkında olabilseydim, çok kastım.
Dönüşte boş bir sahil bulunca ayaklarımızı denizle buluşturalım dedik, evimizin delikanlısı yüzmek isteyince hazırlıklı olmasak da olanaklar dahilinde yüzdürdük oğluşumuzu. Sahil boyunca bir sürü deniz kabuğu ve taş topladım yine. Korktuğum kadar olmadı, temasımız çok az, olduğunda da mesafeliydi, bu küçük şehirde herkez maskeliydi bu çok hoşuma gitti.
Nihayet maske zorunluluğu da geldi. Bence geç bile kalındı ama zararın neresinden dönülürse kardır. Dilerim artık o kapalı ofislerinde maskesiz dolaşan tüm sorumsuzlar artık kapatırlar ağızlarını burunlarını, bizim maske takmaktan kulaklarımız yara oldu, sizin gibi sorumsuzlar ve şuursuzlar yüzünden de giderek artışta rakamlar, anlayana bu kul hakkıdır ve biz hakkımızı helal etmiyoruz size.

20 yorum:

  1. Fırsatı değerlendirmekle iyi yapmışsın Deryacım... Deniz ve yeni yerler görmenin keyfi ve heyecanı yetiyor bazen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet keşke daha huzurlu olsaydı ama bunca ev hapsinden sonra böylesi bile iyi geldi Ruşencim, teşekkürler..

      Sil
  2. neyi özledin diye sorsan seyahat planı yapıp, her şehirde bir iki gün kalarak gezmeyi derim. hatta bu sende bir sürü plan yapmıştık yaza dair. hepsi kuş olup uçtu. sağlık olsun diyoruz artık. o maskesizlerin yüzüne zımbalayasım var maskeyi . sinir şeyler. birde insanın kendi içinde olacak şuur. yasak ve kural fark yaratacak mı yaşayıp göreceğiz sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Zeynepcim özlemler ortak. Benimde kürekle vurasım var maskesini doğru takmayan veya olmayana, ruh halime bak şiddet içeriyorum resmen. Ceza hiç bir yaptırım olmamasından bir nebze daha iyidir gibi geliyor :)

      Sil
  3. Ayyy ne güzel fotoğraflar. Senin sayende gitmiş kadar olduk.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir değişiklik yapmışsınız, nice güzel gezileriniz olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişiklik güzeldi tabi ama bu şartlarda epey zorlayıcı, evde otur otur bişey olmuş çabuk yorulan bişeye dönüşmüşüz iki günde zor kendime geldim :)

      Sil
  5. Onca sıkıntılı günden sonra şahane bir seyahat olmuş. İç sıkıntısı ve endişeler nereye gitsek hep oluyor. ''Tüm dünya aynı şartlar altında'' diye düşününce o sıkıntı biraz olsun hafifliyor bende. Başta Çınar, epey kazançlı çıkmışsınız. Deniz havası da iyi gelmiştir. Deniz kenarındaki taşlara kalemle mandala deneyin bence. Bir ara yaptım ben. Çok güzel rahatlama sağlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi geldi gerçekten her ne kadar diken üstünde olsak da :) Çok güzel dediğiniz gibi üzerine birşeyler çizmelik taşlar buldum yaparım bende inşallah teşekkürler :)

      Sil
  6. sisli yol fotoğrafı beni içine çekti. en son fenerbahçe topuk yaylası tesislerine gitmiştik yola yine sis inmişti. o an aklıma geldi. deniz burnumun dibinde henüz giremedim. biraz evhamlıyım sanırım, taşıyıcı olmaktan çekiniyorum. denizden kapıp aileme taşır mıyım kabusu var ama bahçelerin olduğu yerde girmeyi deneyebilirim. dalgayla plajlardan buraya da taşınacak değil ya şu lanet virüs. resmen kabus gibi çöktü hayatlarımıza. neyse sizlerle yeniden buluşmak güzel, kaybolmayalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizle ilgili bir çalışma duymadım tabi insan dolu olsaydı bende çekinirdim sanırım ama kimsecikler olmayınca yaptık bir delilik umarım bişey olmamıştır, aynen tam bir kabus oldu hayatımız bu virüsle, uğramana sevindim :)

      Sil
  7. oh hayat ne güzel işteeeee hayata dönmek güzeeeel daha da güzel olcaaak işallah :)

    YanıtlaSil
  8. Derya`cım ne güzel değişiklik olmuş. Kalabalığa karışılmadığı sürece zaten sorun yok, biz de hafta sonu tatile gidiyoruz. Otur otur herkes sıkıldı. Gittiğin yer Ereğli değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden iiyi tatiller Semicim :) öyle önlemler doğru alınır ve dikkat edilirs eherşey mümkün, evet Ereğli-Akçakoca karışık :)

      Sil
    2. Ereğli doğumluyum ben, üniversiteye gidene kadar da orda yaşadım:) Çilek zamanı, pazara girseydin sepet sepet Ereğli çileği satarlar:)

      Sil
    3. Çok güzel bir yerde doğmuşsun Semicim ben çok beğendim, evet çileği söyledi arkadaşlar ama tabi ilk gidiş kaçına sakına dolaşırken de öyle pazar falan görmedim, birkaç manava sorduk ama bulamadık yoksa duymuştuk ünlü çileği :)

      Sil
  9. iYİ gelmiştir , çok iyi yapmışsınız. Benim de öyle her çıkışımda başım ağrıyor. Birileri denizin tadını çıkartmış ne de iyi yapmış.
    Son bölüme o kadar hak veriyorum ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi geldi bir nebze olsun, stres yapıp ruhsal olarak hasta oldum olucam modunda olunca dayanamyıp vücut tepkiyi baş ağrısı olarak hemen veriyor :(

      Sil

Söz uçar, yazı kalır...