14 Mayıs 2020

Bu hafta iki kez toplu taşımayı kullandım. O çok tedirgin olduğum günleri biraz atlattım sanırım. Elbette tüm önlemlerimi alarak ve dikkat ederek. Yolun çoğunu yürüdüm giderken, gelirken elimde ağır şeyler olunca mecburen bindim otobüse. Ovacık Doğal, peynirler geldi deyince dayanamadım. Aylar sonra özlediğim tatlarla kavuşmak çok iyi geldi. Haftaya da hasta olmazsam bugünlerden kaynaklı bir oh diyeceğim. Yolumun üstünde ki bu güzel alan, apartman furyasından nasıl olduysa yırtmış bir mekan. Mahallenin başıboş köpeklerinin mekanı. Nasıl güzel yeşermiş, çiçeklerle dolmuş. 
Çok istedim şu gelinciklerin yanına gitmeyi ama yemedi doğrusu. Bazıları oldukça asabi olabiliyor çünkü bu köpeklerin.
Gün geçmiyor ki her yazıda bir hamur işi paylaşmayayım. Bugün ki hamur işi Beypazarı kurusu. Tarif yine Kevser'in mutfağından. Denediğim her tarifinden memnun kaldım. Yapmadığım daha neler var meraktayım, yaparım bu gidişle. Aklımda bir liste var tabi, çilek mevsimi bir pastasız olmaz, birde kete var şöyle un kavrulmuş içli.
Birleştirmelere devam..
Kızımız da anne oldu yüzünü pek az görebiliyoruz. Alsa gelse çocukları ne sevineceğiz.

25 yorum:

  1. Ankara kurusunu severim. Keşke kullanmasaydınız toplu taşımayı. Ovacık doğalı ilk defa sizden duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beypazarı :) mecburuz bir şekilde kullanacağız er yada geç, yeter ki kalabalık olmasın, Ovacık Doğalı duymayan kalmadı sanıyordum

      Sil
    2. Derya hanım sizden duydum :)

      Sil
    3. Tavsiye ederim sağlıklı ve yörsel ürünler için harika bir adres o vakit.

      Sil
  2. insanlar ortalıkta olmayınca tabiat özgürce çoştu bu sene. geçen okuluma gittim. okulun bahçesindeki parke taşların arasında ot fışkırmış resmen. bir yandan üzücü bir yandan düşündürücü.
    battaniye acayip güzel olacak. kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum bu yıl koronayla zorunlu düştük doğanın yakasından :) Okulu gördükçe içim buruluyor nasıl ıssız, sessiz hele o tenefüs sesi tv de duyunca ilk günler gözlerim doluyordu adeta :(
      İnşallah ekle ekle bitmiyor battaniye sanırım ufak çapta birşey olacak, teşekkürler Zeynepcim :)

      Sil
  3. Doğa en görkemli günlerini yaşıyor. Günler evde geçince kavuşunca görmek bile yetiyor. Beypazarı kurusunu ilk kez duydum. Tarçınlıymış da, leziz olmalı... Afiyet olsun... Ne güzel oluyor battaniyen... Bu ara kısırlaştırılmamış her kedi hamile sanki... Ne çok bebek kedi haber alıyorum... Kızımın evinde iki ev kedisi, bahçesinde de üç sokak kedisi var. Bahçesindeki dişi kedi doğum yaptı ama yavruların hepsi ölü doğdu. Bugünlerde evdeki dişi kedisi doğuracak... Ben de burada merakla bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen dün resmen kucaklaştın Ruşencim doğayla çiçeklerle, kıskanmadım canım :) meşhurdur Beypazarı kurusu tabi en güzeli yerinde yemek ama biz burda hazırını alıyorduk birde evde denemiş oldum, Bizim kedilerde öyle önce annesi doğurdu sonra kendisi, ölü doğanlara üzüldüm :( bizimkileri de her zaman görmüyoruz geçen yıl görmüştük buyıl uzakta yuvası sanırım

      Sil
  4. Tulum geldiğini duyunca beni de bir heyecan sardı :D Fakat başka peynirler almıştım mahalleden, gözüm yemedi Kızılay'a inmeyi. İneceğim eninde sonunda, evimizin belkemiği Ovacık :)

    Beypazarı kurusunun evde yapılabiliyor olmasına çok seviniyorum şu anda! Yıllardır marketlerden alıyoruz, kesin evde yapılanı çok güzel oluyordur. Hemen baktım Kevser'in Mutfağı'na, güzel kek bir çilekli-limonlu kek tarifini de gözüme kestirdim. Ay keteyi de çok seviyorum, böyle böyle gıdım çıktı benim bu son 3 ayda :/

    Hayyyt tek-beyaz-bıyıklı karakız ❤ Derya battaniye gene nefis, ne güzel renkler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle valla Minacım bu dönemde uzak kaldığıma en çok üzüldüğüm yerlerden biriydi Ovacık öteki de ipciler :)
      Bende ilk görünce evde yapılması nasıl olur diye şüpheyle yaklaştım kuruya ama fena olmadı yani, o çilekli limonluya bakayım bende aklıma koydum bir pasta yapılacak illaki, biraz gıdıyı hoş görelim ne yapalım zaten kapalıyız stres altındayız birde kiloyu takarsak çok yüklenmiş olmazmıyız kendimize :) çok teşekkürler beğenmene sevindim battaniyeyi..

      Sil
  5. benim yorumum gelmedi mi? çok da uzun yazmıştım. :(

    YanıtlaSil
  6. oleey bravo yaaa ben salgın bitinceye dek metro otobüs vapur filan binmiycem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben vapura binerdim açık havada püfür püfür diğerleri gibi çok riskli diil gibi?

      Sil
  7. Ne iç açıcı bir manzara:)

    YanıtlaSil
  8. Toplu taşıma ürkütücü geliyor. Mecbur olunca yapabilecek bir şey kalmıyor. Gelincikler çok güzel bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana ilk zamanlar kadar korkutucu gelmiyor artık, sınırlı, olması gereken kadar yolcu alanlarda özellikle daha rahatım ama bu kuralı ilk bozacak kişiler özel halk otobüsleri gibi geliyor onları kullanmamaya çalışıyorum, gelincikler tablo gibi.

      Sil
  9. Her markete gittiğimde 4-5 gün iğne üzerinde oturuyorum sanki. Sürekli ateşime bakıp ay boğazım mı acoıyor moduna giriyorum...
    İnşallah bişey olmayacak, gerilimini atacaksın birkaç güne sen de...

    Öpüyorum ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynıyız Şebnemcim bende öyle kendimi dinleyip, yoklayıp duruyorum. Boğazda da hep bir gıcık oluyor :( İnşallah teşekkürler, öpücüklerr ;)

      Sil
  10. Nasıl güzel manzaralar. Kırların, kır çiçeklerinin, gelinciklerin en canlı zamanları. İçim açıldı. Ben de Youtube'daki tariflerle haşır neşir oluyorum. Katmer yapacağım bakalım. Toplu taşımaya cesaret edemiyorum henüz.Kedi çok şaşkın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz tariflere odaklandık yeni birşeyler deneme fırsatı oldu evde olmak :) kolay gelsin, Kara böcük azıcık öyle şaşkın, saf bir kedi annesine hiç çekmemiş :)

      Sil
  11. içini ferah tut,olmaz birşey.Hem ne güzel manzara bulmuşsun.Hamur işi fena kedicik çok sevimli😻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah huylanıyorum şimdi daha çok, evet ya yanına gidemesemde görmek bile güzeldi, şşakın böcük çok tatlıdır çoook :)

      Sil

Söz uçar, yazı kalır...