17 Şubat 2020

Sabah guguk kuşu sesi vardı. Sanki bir bahar sabahı, güneş de öyle pırıl pırıl. Bahçelerde uyanışlar da başladı. Akşamları da bozacımız var, bir kez aldık, o nostaljik sesi duymanın verdiği acaba olabilir mi doğru mu duyuyoruz diye sokağı izleyince bulduk bozacıyı. O gün bugündür akşamları duyuyoruz, fena da değildi.  Kafamda bi tuhaflık kitabı geldi aklımıza Orhan Pamuk'un.
Çoraplar tabiki de devam. Bu sefer aklımdaki kombinleri teker teker ördüm, maymun iştahlıkta bendeki son nokta oldu. Sonra ikincileri örmeye gelince bir daral geldi.
Haftasonu bir hamur krizi geçirdim. Derhal bir börek olmalıydı, kendimce yapacağım kaçamağın zararını daha aza indirmek için antik un serisi (genetiği değişmemiş katkısızmış vs.) ile yapayım dedim. Demez olaydım, biliyordum aslında ama bazen şuursuzca o mantıksız şeye devam etme gibi birşey çıktı bende, yine öyle oldu. Yoğurulmayıp elime sıvanan, açılmayıp yere yapışan bir hamurla yamalayıp yamalayıp azimle bu ıspanaklı böreği yaptım. Üstüne de yoğurdu boca edip verdim fırına, çıkar çıkmaz da neredeyse yarısını yedik Çınar'la. Neyse ki tadı fena değildi, deliler gibi canımın çektiği o hamur aşkımı dindirdi ve hamurla o kadar boğuşmama değdi.
Çorapların yanısıra boyundan başlaamlı bir hırka var şimdi aklımda. Hep beğeniyor fakat nedense aksiyona geçmiyordum sonra Ezgi'nin bir hırkası hadi dedirtti. Düşündüğüm renk bu.
Yapmak istediğim bunun gibi, kolları uzun hırka olarak. Misina ile sorun yaşadığım için kendime normalden uzun şişler aldım, bakalım ne olacak. Henüz başlamaya cesaret edemedim.
Geçtiğimiz günlerde çöpten kurtardığım kaneviçe. Kıyamadım görünce.
Bir de tığ işi bu basit ama güzel model var. Nihayet bu sabah denedim. Bir zincir çekip batarak böyle sevimli bir model yapabiliyorsunuz. Bir yastık olabilir epeydir yapamdım :)
Kırmızının yeri ayrı, şöyle en güllüsünden son yaptığım çorap, devam eden diğeri. İyi haftalar...

23 yorum:

  1. Ellerine sağlık, çorapların hepsi birbirinden güzel. Misinalı şilere ben de çok uzaktım, ikide bir tırt tırt o misinaya takılıp dururdu ilmekler, yağ gibi kaymazdı, gıcık olurdum. Lakin, çelik telli misinalar çıkmış, aldım ve çok memnun kaldım, aklında olsun.
    Kocaman öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Artan ipleri ben de seninki gibi bi yastik vs yapabilirim aslinda, epey birikti kisacik kisacik ipler. Digerleri de super, hirkayla ilgili gelismeleri merakla bekliyorum, guzel gorunuyor. Ben bi turlu dogru ipi, dogru modeli secme isini beceremedim, yani sanirim problem buydu, baslayip baslayip biraktim=)
    Fotolar cok guzel,eline saglik, enerjin bol olsun=)
    Selamlar

    YanıtlaSil
  3. Ay o kanaviçeyi çöpe mi atmışlar?! Kenarında dantel mantel bile var, insan neden atar ya hiç anlamıyorum. Ben de mahallede bakına bakına yürüyorum, saksı filan oluyor sıklıkla. Eski ahşap kitaplıklar, sehpalar. Annemlerin evde bayağı var böyle kaldırımdan alınıp cilalanmış, tamir edilmiş ahşap eşya :)

    Antik unlarla ben de boğuşuyorum :D Ama pes etmeyeceğim, normal beyaz unlarla ilgili bir yazı okudum geçen gün. Glutenini arttırdıkları yetmezmiş gibi hasattan önce fazladan pestisit sıkıyorlarmış buğdaylara. Ekmeklerin içindeki katkı maddeleri de cabası. Tuğla gibi oluyor ama gene de yiyiyoruz evde yaptığım ekmekleri :)

    YanıtlaSil
  4. Her yerde çoraplar, yerlerde çoraplar ahh bayıldım hepsine bayıldım <3<3

    YanıtlaSil
  5. Ecehan; Ececim, aslında o çelikleri gördüm ama elde ögü beni çok yavaşlatıyor örüpte gidemiyorum bunalıyorum iyisimi dedim al daha uzun şiş normal şişe sığmayabilir artırmaya başlayınca örersin kola kadar diye upuzun bişey napıcam bakalım :)) birde ben hiç örmedim o da var uzak durmamın bir sebebi.

    YanıtlaSil
  6. Kanatlı Kedi; Tabi artan ipleri değerlendirmeyi çok seviyorum, örüp kullanamdığım minik örnek parça ne varsa söküp sarıp koyuyorum bir kenara :) ay hırkayı ebnde merak ediyorum ama başlayamıyorum bir türlü cesaretimi toplıycam ama yakında :) doğru ipe doğru model bence de geçerli bişey bazen denk geliyor oluyor ama bazen de tutmuyor, çok teşekkür ederim, hepimiz güzel enerjili kalalım inş. :)

    YanıtlaSil
  7. fermina daza; Minacım atmışlar valla, bizim çöpleri ayrıştıran toplayıcı kardeşler var onlarda kıyamamış belli ki bulunca asmışlar konteynıra :)) bende görünce vuruldum, aldım akladım pakladım, kırkladım resmen. Bizde öyle sehpa falan olmuyor pek, bende bakınırım hep ondan gördüm zaten :) var bi çöpcü yanım, hatta birde lamba almıştım yıllar önce şu eski boyalı gibi olanlardan cam, bizde de vardı bir farklısı hala kullanıyorum :) ahh antik unlar, nasılda yapışkanlar, bende ekmek denemeliyim henüz hiç yapmadım, boşver tuğla gibi olsun kendi yaptığın mis gibi temiz ve güzel ekmek olsun. Beyaz undan kaçınmak lazım.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık, güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
  9. öneri makinesi: Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  10. Büşra Bayram; Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Nasıl kıymışlar o cağnım etamine :\ İyi ki almışsın...

    Ben de siyezs unundan pohaça denedm geçen gün, yapana kadar canım çıktı... Ekmeklik sanırım sadece bu unlar...

    Çoraplar herr zamanki gibi çokça ♥
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. şu bozayı hiç sevemedim çok ekşimtırak geliyor bana. o güzelliği nasıl çöpe atmışlar yav sana denk gelmesi iyi olmuş aklanmış paklanmış.

    YanıtlaSil
  13. söylemesi ayıp bu farklı kombin merakı benide sardı üçüncü tek çorap elimde nasıl çiftleyeceğiz biz bunları bilmem. :) seninkiler yine harika olmuş. eline sağlık.
    bende merak ettiğim çorap iplerine istanbulda ulaştım. kızım yarın getiriyor bu gidişle daha çok çorap örerim ben :))))
    hırka için seçtiğin renk harika kolay gelsin sevgiler

    YanıtlaSil
  14. çoraplar ve hırkalar ve börekleer, bu yazın çok şekerdiiiii :) glutensiz amaaa hihihi :)

    YanıtlaSil
  15. heey, feriha hanım, yeni bölümü de yazdııım, yaniiiii zamanın olursa tabeeee :)

    YanıtlaSil
  16. oytunla hayat; Şebnemcim oluyor bana değerli ama ona göre değil, alıştım artık, buldum ya ona mutluyum :) aslında o unlarla kek-poğaça yapıyorlar ama sanırım%100 değil biraz beyaz un karıştırarak, bziler %100 yapmaya çalışınca sıvanıp kalıyoruz :)Çook teşekkür ederim, öpücükle ;)

    YanıtlaSil
  17. burcu; Çok mayalamışına mı denk geldin acaba öyle ekşiymiş Burcu çünkü o kadar ekşi değil bu içtiklerimiz, bende belli bir yaştan sonra sevmeye başladım bazı şeyleri, çocukken aldıklarımız pek öyle güzel gelmezdi :) valla iyi denk geldi örtü :))

    YanıtlaSil
  18. mavilale; Sorma Zeynep hanım Bursa dan bazı instagram hikayeleri görüyorum ipcilerdeki raflar bu arayıp bulamadığım superwashlerle dolu, burada bir tane yok, hayret yani :) neyse iplerinize kavuşun şimdiden keyifli örgüler olsun, merakla bekliyorum yeni çorapları, bana da ikinci tekleri yapmak nasıl zor geliyor anlatamam :) hırkama başlayacağım bugün inşallah bakalım sonu hüsran olmaz umarım :)

    YanıtlaSil
  19. deeptone; Teşekkür ederim artık glutensiz yaşama doğru yürüyoruz :) uğrayacağık elbette feriha hanımı kaçırmak olmaz:)

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık Derya'cım enfes gözüküyor börek. Afiyet olsun..
    Hırkanı merakla bekliyor olacağım <3 Sanırım bu bana yapılışını gönderdiğin motif değil mi?

    Çok güzel vintage bir havası var :)
    Yastık olarak şahane duracağına eminim <3

    YanıtlaSil
  21. Boza sesini ben de duyuyorum bizim mahallede. Almasakta hoşuma gidiyor sesini işitmek, eski yıllar geliyor aklıma :)
    Ah o çoraplar ahh, renklerine desenlerine bayılıyorum :) Dükkana yazdım, bakarsan sevinirim :)

    YanıtlaSil
  22. Ezgicim, bugün başladım bakalım neye benzeyecek hırka bende çok merak ediyorum :) Evet sana gönderdiğim model, otururken bir deneyeyim dedim, kesin yastık yapıcam bir ara çok sevdim, öperim ;)

    YanıtlaSil
  23. lovehouse; Ne güzel nostaljinin sesi :) bakıyorum.

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...