11 Şubat 2020

Ankara da haftasonundan beri müthiş bir ayaz vardı. Son yazıma inat bir ayaz. Bahar mı sonbahar mı derken Ankara'nın ayazına tutulduk. Derhal içlikler çıktı, kat kat giyindik. Dışarı çıkarken şapka-eldiven-atkı tam tekmil çıktık sokağa. Örgülerden Kuğulu parkta nasibini almış.
Ezgiciğim Ankara'ya geldiğinden beri evini- işini düzene koysun haydi 15 tatil bitsin derken demek ki görüşmeyi çok istemişiz ki, birgün o ipciden çıkarken karşılaşıp kısa bir hasret gidermiştik. Ne güzel bir tesadüftü, sonra dün haberleşip Kakule ve Amelia's Garden dan sonra bir başka mekanı daha sevdiğimiz yerler arasına eklemek umuduyla eski Dost Kitabevinin yerinde açılan Kuğulu A4 kafeyi keşfedelim dedik. Bence yeni bir buluşma mekanı daha eklendi diğerlerine, ferah ve çok keyifli bir ortamdı. Kocaman camlı, ışığın içinde dans ettiği yerleri seviyorum. Böyle bir ev hayal ediyorum belki cam temizliği zor olurdu ama güzel olurdu yine de. 

Kırmızı çoraplarım bitti. Desen yapan ip uğruna çorap ipi dışında bir iple ördüğüm çorabım iki giyimden sonra işte bu hale geldi. O yüzden çorap ipi niteliğindeki naylon karışımlı iplerle örmekte fayda varmış. 
Daha düz renklere geçiş yapıyorum sanki, elimdeki son işlerim.
Bu hafta araya bana oldukça uzun ve çok kloş bir pazen eteği kendime göre daraltma işini ve açık yaka bir body thsirt yakasını tığlayarak küçültme işlerini yaptım. Çok zamandır bekleyen işlerdi, halledince hafiflik hissi güzeldi. Ne zaman dolabı açsam bir köşede bekleyişleri rahatsız ediyordu. Şimdi kullanıma hazırlar.  
Yine kullanılmayan bir çantanın saplarını saklamıştım onu da bu çantaya monte edeceğim, astar ve fermuar işi var birde.

28 yorum:

  1. cidden çok güzel mekanmış büyük camların hastasıyım ve o piyano ahh

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel şeyler yapmışsın Deryacım... Ellerine sağlık...
    Senin de hiç aklına geldi mi... bir kerecik de olsa... :) Ben bazen blogunda yaptığın güzel şeyleri gördükçe "ayy keşke Derya'ayla aynı şehirde olsaydım" diyorum... hayali bile ne tatlı.. :)

    YanıtlaSil
  3. ahhh dost kitabevi dedim bir an... Yerine market açmadıklarına sevindim ama...

    Her ipten çorap olabileceğini düşünürdüm ben hep, değilmiş demekki...

    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  4. Aaa corap ipi diye ayrı bi ip satılmasına hep şaşardım, demek sebebi buymuş. Çok sağol, durup dururken bi şey daha öğrendim =)

    YanıtlaSil
  5. O niye parçalanmış ya öyle, tüh, yazık olmuş. Diğerleri yine harika tabi. Ama en harikası da Ezgi'yle buluşmanız. Öpüyorum sizi <3<3

    YanıtlaSil
  6. kafeler çoraplar huzur veren kış günlerinden kesitler gibi olmuuuş :)

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık, her şey ne güzel yine ♥ Nakış iplerinden bileklik örebildiğimi hatırladım, ben de kendimi bileklik örmeye vereceğim sanırım. Böyle ellerimi bir şeyle meşgul etmek istiyorum bu ara.

    A4'e ben de geçenlerde gittim ilk defa, güzel bir yer olmuş, pek hoş oturuluyor.

    YanıtlaSil
  8. Çanta çok güzel, memleket kokusu alıyorum fotoğraftan :))

    YanıtlaSil
  9. çorap ördüğün ipte sağlamlık elzem. yazık olmuş üzüldüm. ama o gül desenine bayıldım. tek renk modelli çoraptan bende öreceğim inşallah. 5 şiş tecrübemi de yakında paylaşırım. sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Ağaçları isim yazılı motiflerle sarmalamak çok güzel fikir:)
    El örgüsü çorapların tek dezavantajı çabuk paralanması. İplik en sağlamından olsa bile kaçınılmaz sonuç. Penye yakası daraltmak harikaymış..

    YanıtlaSil
  11. heey feriha hanım öykümü sevmiştin seeen galibaa, zamanın olursa okusan yaa, şimdi yeni bölümü yazdım daa :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba Derya Hanım, havalar İstanbul'da da oldukça soğudu son haftalarda. Cumartesi günü kar bile yağdı lapa lapa😊. Yerlerde tutmadı tabii. Eski İstanbul'un kar yağan kışlarına on yıllarca uzaklaştık ya insan şaşırıyor buralara şimdi kar azıcık bile yağdığında. Ne hüzün verici bir durum! Biz de öyle "tatlı su balığı" olmuşuz ki hemen şifayı kaptık ailece. Kendiminkinde kendi payım fazla tabii. Şimdi yavaş yavaş iyileşmeye çalışıyoruz. Sizler de hastalanmadan atlatırsınız inşallah bu ayaz günlerinizi.
    Artık çok klişe bir ifade olsa da şu an başka bir cümle bulamayacağım elişleriniz için😊; hepsi çok güzel görünüyorlar. Şu halsiz, yorgun halimle bakmak bile dinlendiriyor, mutlu ediyor insanı. Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle...
    Naciye

    YanıtlaSil
  13. burcu; Değil mi? bende çok seviyorumm :)

    YanıtlaSil
  14. Ruşyena; Ruşencim demezmiyim hiç en çok da kır gezilerinde takılsam peşine diyorum bende :) aynı yerde olsaydık, örerdik, gezerdik bence de hayali bile güzel :)

    YanıtlaSil
  15. Oytunla hayat; Şebnemcim bende sevindim en azından güzel bir mekana evrildi kitapçı :)

    YanıtlaSil
  16. Kanatlı Kedi; Rica ederim :) aman örersen çorap için olan olsun ipin :)

    YanıtlaSil
  17. Ecehan; Ececim o çoraplık ip diildi o yüzden dayanamadı garibim :) sorma Ezgiyle buluşmak şahane her zaman (kocaman bir kalp) ;)

    YanıtlaSil
  18. deeptone; Benim işim oldu, huzurlu kareler... :)

    YanıtlaSil
  19. fermina daza; Teşekkür ederim Minacım, bileklik bir vakit bende yapmıştım çoook oluyor, ne güzel olur farklı bir yöntemi falan varsa öğrenmek isterim, bende tığ öğretirim sana :) senin roscoa atakları sakinlesin bir A4 yapalım o zaman bende orayı çok sevdim ne dersin?

    YanıtlaSil
  20. yazimbari; Çok teşekkür ederim, uzaklardasınız yani..

    YanıtlaSil
  21. mavilale; Aslında daha örerken biliyordum çekince kopmamasından dolayı biraz umutluydum ama yok çorap çorap ipi ile, olsun iki kere giydim :)) tamam bekliyorum, gerçi ne misine ne beş şiş elde tutuş olunca olmuyor bir türlü..

    YanıtlaSil
  22. zeugma; Desenli ip uğruna bir deneme idi, olsun, naylon karışımlılar neyse ki daha dayanıklı, yıllardır penye yakaları böyle daraltırım
    uygun olanları tabi, tığlayarak, küçüldü, fena olmadı bu da sanki :)

    YanıtlaSil
  23. Kuğulu ağaçlarını ve mekanı çok beğendim. Bu soğukta burnumu bile çıkaramıyorum dışarı. Buz resmen. Ben bu çoraplardan istemiştim. Mail atmıştım ama bakabilirmisin?

    YanıtlaSil
  24. lovehouse; Soğuk falan dinlemedim valla, güzeldi üşümek de güzel bazen :) Evet istemiştiniz şimdi tekrar kontrol ettim mail yok gelmemiş spama da baktım? yok malesef. "deryakuzusu@rocketmail.com " tekrar atabilirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  25. Oh ne de güzel oldu, diğer buluşmayı iple çekiyorum <3

    YanıtlaSil
  26. Ezgicim çok güzel oldu bence de, bende işlerimi ayarlar ayarlamaz organizasyonu yapıcam yakında :)

    YanıtlaSil
  27. Naciye hanımcım çok geçmiş olsun öncelikle, bizi de hafif olarak yokladı geçti hastalık, size de acil şifalara dilerim. Çok teşekkür ederim, sevgilerimle.. :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...