20 Ocak 2020

Yazıma profil güzelimle başlayayım. Cumartesi günü adeta ısıran ayaz, Pazar sabahtan uçuşan kar taneleriyle bir nebze kırılmış gibiydi. Hatta çok az da yağdı ama yine ardından hiç yağmamış gibiydi.
Bu kadar çok desen kullanınca bir desen defteri şart oldu. Çınar'ın kitaplığını temizlerken geçtiğimiz yıllardan azcık kullanılmış kareli bir defteri saklamıştım. Döktüm ıvır zıvırları kapladım yapıştırdım bir defter yaptım. Şimdi desenleri geçirmem lazım henüz fırsat olmadı.
Çok sıkı tempoda örgü örünce biraz hafifletmek, kısa molalar vermek adına araya defter yapmak, kitap okumak, atkıdan bozup yelek yapmak gibi bir takım işler yarattım kendime. Kitabımı sevdim. Hafif, rahat okunan bir kitap, hep bilip nedense yapmadığımız illa ki arada bir söylenmesi, bizim de işitmemiz gereken şeyler.
Yakın zamanda bir mısır ekmeği kaçamağı daha yaptım. Kaçamak diyorum çünkü evde benden başka hayranı yok. Yani o tepsi tümüyle bana kalıyor.
Geçtiğimiz günlerde bir süre önce ördüğüm atkımı bir türlü hoşuma giden şekilde kullanamayınca derhal sökülüp aklımda ki bir diğer işe dönüşmesi kaçınılmazdı. Bir çok motif hazır olunca yelek çabucak bitiverdi. Atkı olarak kullanılmıyorsa, kullanacağım başka birşeye dönüşmeliydi. Evde ufak bir yığın, gereksizce bir köşeyi işgal eden hiçbirşey olmasın çabasındayım. Belli periyotlarda dönüşümlü derleme-toplama-dönüştürme işlemleri hiç aksatmaksızın devam ediyor. Aynı şekilde alınacak şeyde enine boyuna düşünülüp gerçekten gerekiyorsa alınıyor. Gereksize yer yok.
Son biten çoraplardan. Her çorapta yeni bir deneyim.
İyi haftalar..

17 yorum:

  1. Şipşak yelek şahane olmuş, ellerine sağlık ♥

    Üretim hızına hayranım, yanına gelip senden ders almam lazım ;)

    Mutlu haftalar

    YanıtlaSil
  2. Profil güzelinin çizgili gıdısı ♥

    Ben de nergis alıp masama koydum, baktıkça seviniyorum. Ya defter kaplama sanatı öldü mü? Ben çok güzel defter kaplardım, yıllardır hiç ihtiyaç olmadı bu yeteneğime :D

    YanıtlaSil
  3. O güzellik tam yemelik , çok tatlı...
    İlham verici işler...Ellerinize sağlık. O kağıt kalem işleri çok rahatlatıcı oluyor.
    Çanta da harika olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. çorap işi desen defterine kadar gitti diyorsun yani :)) kolay gelsin. yelek nasıl yalışmış, iyi günlerde kullan. bende elimdeki motifleri değerlendirmeliyim. bakalaım neler çıkar ortaya.

    YanıtlaSil
  5. Always so much loveliness in your posts. I've wanted to make a granny square vest but haven't managed to do so yet. Your vest is really pretty as are all your projects. I'm trying to read every day -- so many books to get through. Sometimes I make cornbread for lunch and my husband will eat it then but I wind up having to eat all the rest. Sometimes I toast it and top with coconut oil to have for breakfast with coffee. :) Have a good week.

    YanıtlaSil
  6. Beklerim Şebnemcim :) teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  7. fermina daza; Nergis benim içinde çok mutluluk :) defter kaplama sanatı bu yıl öldü bizde, 7.sınıfa kadar okul başındaki en önemli görevimizdi, oğluş özene bezene kapladığım defteri kitabı birkaç zaman sonra yırtıp parçalayıp getirince sinirlendim bu yıl yapmadım. Bende fena yapmazdım hep de kendim kaplamışımdır, ama kendi çocuğumunkini hala ben kaplıyordum!? kendi işimizi kendimiz yapan özenli çocuklardık :))
    Not: Ebatı büyüterek bir çorap ekledim tükkana bakalım beğenicekmisiniz?

    YanıtlaSil
  8. Atölyekedi; Çok teşekkür ederim, bizimkilerin ara sıra bir poz verecekleri tutuyor :)

    YanıtlaSil
  9. mavilale; Tabi deftersiz olmaz bu iş :) benim hep orada burada çıkardığım bişeyler vardır, ya örgü ya da kaneviçe,işleme için, bu defa daha ciddi bir yere taşıdım :)çok teşekkür ederim, bakalım sizin motifler ne olacak :)

    YanıtlaSil
  10. Hi Tammy, Thank you very much, the vest was quite easy, I used a number large crochet hook. Motifer was big, flexible and soft. I'm sure you will do a good job. We love corn bread but we have to eat a lot :)

    YanıtlaSil
  11. ah bak çorap yok bu sefer diyodum kiiiiii o neeee çoraap hihihi :)

    YanıtlaSil
  12. Gözüm gönlüm açılarak bakıyorum fotoğraflara :) Eline emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. zamanın olursaaa son öykümü okusan yaaa :)

    YanıtlaSil
  14. Profil güzelinin boncuk gözleri:))
    Çorap desenlerini kendiniz yaratmanız ne güzel. Her çorap bir öncekine fark atıyor, elinize sağlık. O yelek elbiseyle bütünleşmiş adeta. Müthiş kombin:)

    YanıtlaSil
  15. deeptone; Uyarmıştım ama, hazır ol her postta bir tane görebilirsin :))

    YanıtlaSil
  16. lovehouse; Çok teşekkür ederimmm :)

    YanıtlaSil
  17. zeugma; En keyifli kısmı da bişeyleri oraya oluşturmak, o yüzden öyle çok kombin oldu ki ördükçe ördüm çorapları :) çok teşekkür ederim.. :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...