16 Nisan 2019

Bahçeler leylaklarla süslenmeye başladı artık. Mis kokuları ve renkleriyle en sevdiklerimden.
Sabah yürüyüşlerinde bahçelerde ki değişimlere, çiçeklere bakarken bu kar beyaz yaramaza rastladım. Ne oyuncu ne tatlısınız, biri bahçede biri kaldırımdan bakıştılar öyle. 
Kumaş görünce dayanamıyorum. Bolca da rengarenk fermuarım oldu, ufaktan başladım bende. 
Geçen yıl ilk defa tanıştığım "çiriş otu" ile önceleri pek ilgilenmemiş, zamanının sonuna doğru tadına bakıp çok sevmiştim, sonra da vakti bitti. Bu yıl pazarda boy gösterir göstermez aldım. Dağ pırasası, baskın bir kokusu ve tadı olmamasına rağmen oldukça lezzetli bir sebze. Pek çok da faydası varmış.
Pazar sonrası hemen gelip yıkayıp pişirdim. Akşama çok var hemen bir tabak da yedim.

14 yorum:

  1. ayyy bu bahar mor salkımlar bana biraz daha açık renkte gibi geliyor geçen seneye oranla. senin gördüklerin koyu mu yaaa :)

    YanıtlaSil
  2. Çiçekler çok güzel duruyor. Baharın geldiği belli. Bizim buralarda da sağanak nisan yağmurları devam ediyor bugünlerde.

    YanıtlaSil
  3. kedilerin birbirlerine bakışı :) çok tatlıymışlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Çiriş otu ile İstanbul' da yaşarken tanışmıştım ve bayıldım.. nihayet ege' de de buldum. Çok lezzetli geliyor bana burda her ot. Geçenlerde komşular ot toplamaya çıkıp şevketi bostan bulmuşlar. Ben de alıp pişirdim. Bahara girerken mutlaka bu şifalı otlardan yemek gerek. Elinize sağlık. Leylaklara da bayıldım :)

    YanıtlaSil
  5. deeptone; Öyle çok renk çeşidi var ki bende gezdikçe görüyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Arif Öztürk; Teşekkürler, bahar ısı açısından biraz gecikmiş gibi ama çiçekler açmaya devam ediyor.

    YanıtlaSil
  7. Arsel'in okyanusu; Değil mi? bende çok sevindim bu anı yakaladığıma :)

    YanıtlaSil
  8. Momentos; Şevketi bostanın ününü çok duydum ama henüz tadamadım, inşallah bir gün :) katılıyorum, doğada kendi başına biten yetiştirilmeyen en sağlıklı sebzeler, zamanında mutlaka tüketilmeli, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil

  9. Merhaba Derya Hanım,
    bu güzel kokulu mor çiçekler küçüklüğümü hatırlatır ve mutlu eder beni. O zamanlardan isimlerini erguvan diye duyduğumu hatırlıyorum ama doğrusu leylak mı acaba? İstanbul'un benim bulunduğum taraflarında hiç göremiyordum kendilerini. Bugün kızımı almaya okula giderken bir evin önünde gördüm, şaşırdım ve mutlu oldum. Fazla uzatmadan "yemeğiniz afiyet şifa olsun" diyerek bitireyim yorumumu😊.
    Sevgiler...
    Naciye

    YanıtlaSil
  10. Naciye hanım, çok sevindim bugün leylaklı karşılaşmanıza, birde kokusuna bakın bir dahakine. Erguvan farklı bir çiçek diye biliyorum yine böyle ağaçta ama bende ona pek aşina değilim :) leylak çocukluğumdan beri tanırım bahçemizde vardı ondan eminim :) sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Renkler, çiçekler, otlar şahane. Dağ pırasasının çiriş otu olduğunu öğrenmekten mutluyum ;)) Burda ona köremen diyoruz. Demek aslında her ot her yerde var ancak isimler farklı. Afiyet, şifa olsun.

    YanıtlaSil
  12. Ececim teşekkür ederim, sizin orası da otlar cenneti, bu çiriş bize Doğu'dan geliyormuş öyle dedi pazarcı şanslısınız sizin orda da yetişiyorsa biz çok sevdik, aminn sağol canım :)

    YanıtlaSil
  13. Leylakları görmedim ben daha, çok severim hem görüntü hem kokusunu :)
    Çiriş otunu duymamıştım. bakınayım pazarda. Afiyet olsun size :)

    YanıtlaSil
  14. lovehouse; Soğuğa rağmen açmaları beni de şaşırttı, en kısa zamanda görüp koklayın inşallah :) çirişi de tavsiye ederim..

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...