9 Mart 2019

Uzun bir aradan sonra tavada mini yufka ekmekler yapasım geldi. Ekmeksiz olmuyor, arada bir bünyeyi şımartıyoruz böyle. Siyez unu ile yapıyorum, hala denemeler sürüyor. Hamurun çamur gibi olup elime sıvanmasına alıştım, hatta bu defa biraz sert yoğurunca daha az yapıştı gibi sanki. Doğal ürünler giderek yaygınlaştıkça biraz daha çok çeşite ulaşılır olması çok iyi oldu. Bu yerlerden biri de Ovacık doğal ürünler satış mağazası. Lezzetli bakliyatlar, şahane peynirler ve atalık buğdaylardan unları bulabiliyoruz.  
Perde ucum bitti, dikiş makinası ortaya çıkar çıkmaz bu iş de tamamlanmış olacak. Geçtiğimiz gün patchwork örtünün eksik kumaş renkleri ve diğer malzemeleri için Ulustaydım. Hava güzelse nasıl keyifli oluyor buralarda gezmesi. Biraz foto çektim, bolca gezindim, malzemelerimi toparladım.
Hem Hamamönü hem de kale civarında birkaç yer gördüm yanmış. Üzüldüm, korunamayışına, kaybolup gidişlerine. Öte yanda tüm güzellikleriyle hala zamana direnen, ayakta durmaya çalışan bir takım tarihi yapılar da korunmayı, restore edilmeyi beklerken böyle bir yangınla kül olup gidebiliyor. Keşke daha çok koruyabilsek.
Hava güzel, sabah ışıkları camlardan içeri girince evde durasım gelmiyor. Evde durmayınca da ne ev ne de el işi bitmiyor. Arasını bulmak lazım. Mutlu haftasonları...

12 yorum:

  1. Nasıl güzel kokar şimdi o ekmekler. Ev yapımı gibisi yok tabii. Perdenin son halini merak ediyorum. Eminim çok güzel olacak. Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  2. Esra Atesakin; Gerçekten öyle evde yapılmış farklı oluyor, çok teşekkür ederim perdenin son hali çok yakında :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, hepsi için. Gezmek gibisi yok ;))

    YanıtlaSil
  4. Ovacık ürünlerini duymuştum, ben de bir bakayım :)
    Hava güzel gerçekten, özlemiştik güneşi :)

    YanıtlaSil
  5. Oh mis ellerine sağlık Derya'cım, maşallah perde çabuk ilerledi ama tam hayalimdeki görüntü gibi olmuş. Becerikli elerine sağlık. Kumaşlarını merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  6. baak son yazımda varsııın :)

    YanıtlaSil
  7. lovehouse; Havalar böyle devam eder inşallah :)

    YanıtlaSil
  8. Ezgicim, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  9. deeptone; Evet gördüm, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. O lavaşların içine böyle biraz zeytin, haşlanmış yumurta, tulum peynir, biraz da zeytinyağı koyup dürüm yapacacaksın. Kahvaltıda misss.. Ayda 1 defadan fazla yapmamak şartıyla ama. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. zeugma; Aynen ayda bir :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...