28 Kasım 2018

Şapkamı bitirdim. Kalın şiş-kalın ip ikilisiyle çok da uzun sürmedi. Şimdi bir şal örmek istiyor, uygun modeli arıyorum. Hem sırtıma almak hemde boynuma dolamak istediğim birşey istiyorum.
Şal demişken, birkaç yıl önce ördüğüm şalıma da ufak bir dokunuş yapayım istedim. Kenarına kırmızı ile bir sıra daha geçtikten sonra sanki daha çok sevdim.
Uykucu çiçeğim çiçeğim ikinci defa açtı, artık yerini sevdi ve daha da büyüyecek diye düşünüyorum.  Bezelyem hala çok narin, önceden cam kenarında tutuyordum, sonra pek çok yerde rastladığım coşup taşan bezelye çiçekleri hep böyle asılı olunca belki eksik olan budur diyerek bende askı yaptım ve astım, şimdi bekliyorum çoğalıp sarkmasını.
Sabah kahvem vazgeçilmezim ve en büyük keyfim. Şimdi hem kahve yanına ikram edilebilecek, hemde soğuk içecek aranınca gazlılara ve glikoz şuruplu içeceklere alternatif, bu içeceklere kıyasla daha masum kalan bir içecek. Reyhan Şerbeti. Yeni şeyler keşfetmemde ablamın çok faydası var. Denemiş, bende içer içmez çok beğendim. Çok da güzel bir kırmızısı var.  Faydaları da var, nedir derseniz
Pazardan güzel bir demet reyhan bulup hemen denedim bende, esmer şeker kullandığım için benimki kırmızıdan kahveye bir renk oldu bir daha beyaz kullanacağım.  
Yapılışı şöyle; Bir demet reyhan güzelce yıkanıp süzülür. Tencereye 1 su bardağından az şeker (denmiş tarifte daha da azaltmak veya artırmak isteğe bağlı), 4-5 karanfil, 2 çubuk tarçın, 1,5 çay kaşığı limon tuzu da var ama ben kullanmadım,  1 demet reyhanı büyük parçalar halinde doğrayıp ekliyor üzerine de 6 su bardağı kaynar suyu döküp şeker eriyinceye kadar karıştırıyoruz daha sonra kapağını kapatıp demlenmeye bırakıyoruz. Şerbet soğuduktan sonra da süzerek buzdolabına alıyoruz, serin olarak servis ediyoruz. Kaynatma yok.  (Tarif; mutfaksırları.com'dan)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söz uçar, yazı kalır...