27 Ekim 2017

Sabahattin Ali'nin "İçimizdeki Şeytan" kitabını dün akşam bitirdim.  1940 lı yıllarda yazılmış olmasına rağmen çok güncel bir kitap, yazarın kısa ama üretken ve dopdolu hayatı, zorlukların yakasını bırakmadığı ve çok genç yaşta faili meçhul bir cinayetle hayattan koparılmasıyla 41 yıllık yaşamı son bulmuş. İnsanı derinden etkileyen bir yazar ben okudukça daha da çok sevdim. Kürk Mantolu Madonna'dan sonra okuduğum ikinci kitabıydı, diğer öykü kitaplarını da almak istiyorum.

"Evet, evet onun korkusu... İçimde bu ürkek dünyayı yaratan onun korkusu... Ben bu değilim... Ben başka bir şeyler olacağım... Yalnız bu korku olmasa... Ben bu değilim... Hiçbir şeyi tam ve iyi yaptırmayacağına emin olduğum bu şeytandan korkmasam..."
Motiflerle ilgili kararsızım, battaniye yapmak gözümde büyümeye başladı, her an yastığa çevirebilirim. Daha kısa sürede daha farklı ve daha çok şey yapmak daha güzel, tabi bu fikir değişikliğinde elimde yeterli miktar ve sayıda battaniye oluşunun ve eski sabrımın olmayışının da payı büyük.   
Yoğurtluk ve lorluk sütlerden topladığım kaymakları bir kavanozda birikirip dondurucuda saklıyorum. Epey bir miktar birikince üzerine su ekleyip bileklere kuvvet uzun uzun çalkalıyoruz. Sonuçta halis mulis kendi ev yapımı sınırlı miktardaki tereyağımız oluveriyor :) Mutlu haftasonları...

5 yorum:

  1. @Deryacım, günaydın... Bazen uzun iş taa en baştan sıkıcı görünüyor haklısın, bir de tabi bunda elinden her iş geliyor olmasının katkısı büyük sanırım ;) Nasılsa acil değil deyip kasmazsam ancak büyücek birşey yapabiliyorum ben de mesela. Ama daldan dala atlayınca, bir sürü yarım iş de sıkıntı vermeye başlıyor o ayrı. Bu arada sayamadığım kadar da yastığın var maşaallah, hatırlatayım dedim ;-))
    Ellerine sağlık, tereyağı şahane olmuş...

    YanıtlaSil
  2. Ben de kaymak biriktirmeye başladım tereyağ için. Sabırsızlanıyorum yapmak için :))

    Ben de küçük işlerde bitmiyor... Beklemelerdeyim ne zaman ilham gelecek diye.

    Mutlu bir hafta sonu diliyorum szie ♥

    YanıtlaSil
  3. Ececim aslında çok yastığım yok benim kendi üretimim olan bir kısmını satış yaptım bir kısmı hediyelik oldu elimde 3-4 tane var, ama o bile fazla tabi bana göre :)

    Oytunla hayat; Çok güzel oluyor, ben normalde kaymaklı yoğurt sevmediğim için hep ayırırdım sonra bunu keşfedince ziyan olmamış oldu :) bende büyük işlere kalkışıyor sonra vazgeçiyorum, beklenen ilhamın gelmesi dileğiyle... sizlere de keyifli haftasonları dilerim..

    YanıtlaSil
  4. Sabahattin Ali- Değirmen çok güzel, öneririm. İnstagramda da görmüştüm bu tavşan ile baykuşu pek bir tatlılar. Derya'cım ellerine sağlık mis gibi tereyağı yapmışsın :)

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim Ezgicim ilk fırsatta bakacağım kitaba, instagramla beraber gidiyor burası :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...