Kale'ye giderken..

Bu eve hayranım, sokağın arasından görmeye çalışır dururdum bugün çok daha yakından gördüm. Merdivenleri, pencereleri herşeyi çok güzel, elimde olsa tamir ettirir yaşamak isterdim burada, o pencerenin önünde oturmak, kapıdaki merdivenleri kullanmak, şimdi böyle bir imkanım olmadığı için bu kadar cazip geliyor olabilir ama ben yinede çok seviyorum böyle evleri, içinde yaşasaydım diye de hayal etmeden edemiyorum.
Kale havalar iyi olunca sıkça uğradığım bir yer halini alıyor. Sokak sokak gezmek ve her gezdiğimde farklı birşeyler görmek çok keyifli. Kınacızade Konağından görüntüler, biraz Kale'den ve burada bahsettiğim kilise. Mimarisi de o yeşil boyalı panjurları da çok güzel ama benim beklediğim o klasik yapıdaki eski bina görüntüsü yoktu bu biraz hayal kırıklığı oldu. Bu kilisenin paralelindeki sokaklarda çok güzel binalar var ama içler acısı olan kendi kaderlerine terkedilmiş olmaları veya imalathanelerle dolu olması. İçim sızlıyor bazılarına bakarken, keşke daha farklı şekillerde kullanılsalar.

1. Ne kadar güzel bir konak,hele o icindeki objeleri cok sevdim.. ;)

2. benim doğduğum evde nevşehir kalesine çıkan yokuştaydı.geçenlerde kentsel dönüşüm bahanesiyle çocukluğumun izlerini sildiler koskoca bir mahalle yerle bir oldu.o kadar üzüldüm ki deryacığım.sevgiler

3. canım o beğendiğin eski ev varya Melih Gökçek'in miş.geçen sene içini gezmiştik biz arkadaşlarla.Okul zamanında da tüm konutların yapı durumlarını ve yaşayanların sosyal durumlarını inceleyip kayıt altına almıştık.Sonuç içler acısı gerçekten.Ev sahipleri oturmuyor,hep kiracılar var ve sosyo-ekonomik durumları çok düşük.

Farklı bir mimari görmek istersen Altındağ da denizciler dolmuşlarının karşısındaki ada parseldeki yere gir.Eski bir sinogog var ve karşısında hamamın evi var.ben hayran kalmıştım hahamın evine.sinogog duvarlarla çevrili görünmüyor ama.Yılda bir defa açılıyormuş ayin için.

4. Vintage duygular; Aynen bende, insanın içinden çıkası gelmiyor gezdikten sonra.

mihrimah; Fatmacım aynı kaderi paylaşıyoruz, bizimkide kentsel dönüşüme uğradı, hafızamdakiler tek tük resimleriyle avuuyoruz özleyince :(

zeyzey; Denizciler'deki sinagogu biliyorum hele o karşısındaki ev, bende aynen bayılmış ve hayran kalmıştım, oranın bir sahibi yokmu restore edilse yıkılıp gitmese :(
    şimdilerde sinagogu görecek yüksek yerlerin arayışındayım :) göreceğim illaki benim gibi meraklı bir arkadaşım daha var, araştırıyoruz bakalım.

5. Biz de çok uğraştık birtürlü göremedik.Cami minaresine bile çıktık.:)Arka tarafta eski yarısı yıkık bir bina vardı duvarları bitişik.Ordan da görünmedi.2008 yılında Şehircilik dersimizde uğraşmıştık bayabi.
    Umarım görürsün ve resimlerini çekersin gizli gizli.:)

6. ne güzel fotoğraflar tekrar bir kaleye gitme zamanı geldi sanırım :)

7. zeyzey; Böyle oldukça gizemi artıyor ve daha çok görmek istiyorum ya :)

geziyorum; O zaman sizin karelerinizi de merakla bekliyoruz :)