5 Eylül 2011

Ayvalık Pazarında dolaşırken hemen gözüme çarptı tabi bir battaniye sever ve örer olarak. Çok beğendim, renkler harika, yumuşacık ve minik minik kareler birleştirilerek oluşturulmuş tam bir sabır işi, çift kişilik ebatta kocaman bir battaniye, fiyat 600 tl.
Pazarda bir diğer dikkatimi çeken şey bu eski işlemeler oldu. Ben birtane sağlam bulabildim neyseki tezgahtan, bununla ilgili güzel bir yastık planım var. Hemen merkezde her akşam kurulan, yine antikadan tutunda, takılar, tokalar, örtülerden oluşan geniş kapsamlı birde gece pazarı var.
Ayvalık sokaklarını arşınlarken tesadüfen gördüğümüz bir antikacı. Tabi hemen içeri dalan ben, Ankara'daki bildiğim dükkanlardan sonra buradakiler epey bir sade ve yalın geldi. Gözüme birşeyler takılır da birşeyler bulurmuyum diye umarken malesef elim boş çıktım, ama sahibi çok şirin bir amcaydı, güleryüzlü ve misafirperverdi, tanıştık bayram şekerimizi de alıp çıktık.
Acaba birşeyler bulurmuyum derken ben belki bir vazo, bir çanak, bir şişe, bir kolye vs. birşey umuyordum ama yine imkansızı sevdim ve bu dolabı gördüm, bayıldım.
Burası da pazar içindeki bir dükkan. Aynı sadelik burada da gözüme çarptı. Dükkanlar hınca hınç dolu değil. Dalıp karıştırayım yok, ne varsa net görüp çıkıyorsun hemen.
Asıl merak ettiğim elbette bu pazardı, görülmeye değer miydi bilmem ama aynı tarihte Ayvalığa inemediğim için malesef kaçırdım.
Burada da var mı bu akım bilmiyorum, henüz çarşı pazar yapmadım Ankara'da, güzelim eski kaneviçeler böyle şirin bandanalara dönüştürülmüş. Fotoğraf Cunda'daki bir tezgahtan.

2 yorum:

  1. battaniye gerçekten çok güzel senin gibi bir örgüsever kesinlikle yapar bunu ..

    YanıtlaSil
  2. Gönül; Yo artık stop dedim, sadece severek ve ilgiyle izleyeceğim :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...