Mutfaktayız

Şu ara yine mutfağa girmekten, uzun uzun hazırlıklı sofralardan kaçar hallerdeyim. Bugün bir gayret hem kurabiye hemde çok sevdiğim patlıcanı kullanarak bir yemek hazırladım. Bu kurabiyeyi hala denemediyseniz çok şey kaybedersiniz derim, acı badem severler için geçerli tabi bu. Aslında bugün bir parça da makaronu hatırlattı bana. Tarif burda.

Mutfağımızda artık kızartma ağırlıklı yiyecekleri mümkün olduğunca azaltmaya çalışıyorum. Henüz acti fry da edinmediğimiz için, azıcık yağla birşeyler pişirmenin yollarını bulur olduk. Bugünkü islim kebabının kendimce yorumunu hazırlarken, patlıcanları ızgara da (tost makinesinde) bir fırça yardımıyla sürdüğüm azıcık çiçek yağı ile tabiri yerindeyse tost yaparak kızarttım. Daha önce bu şekilde kızartıp yine üzerine domates sosu ekleyerek de gayet leziz şekilde patlıcan kızartması hazırlamıştım. Benim gibi yeni öğrenenler için paylaşmak istedim, bu şekilde de kızarabiliyormuş. Yüzde yüz olmasa da yine de daha sağlıklı hazırlandı, kar kardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söz uçar, yazı kalır...