Zeytinli ekmek

Denemek isteyenlere;

1,5 Su bardağı zeytin
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 su bardağı un
1 yemek kaşığı tozşeker
2 yumurta
1/2 su bardağı süt
3 çay kaşığı kabartma tozu
Çok az tuz.

Zeytinle yumurtalar çırpılır, sırayla şeker, zeytinyağı, süt eklenir. Un, çok az tuz ve kabartma tozu da ilave edilip hafif yağlanmış ufak ebatta teflon tesiye konup, 15 dk. 185 derecede pişer. Ben zeytini biraz daha az kullandım, üzerine de benden çörek otu ekledim.

Geçen yıl plates yapıp sağlıklı yaşarken Ebru Şallı'nın programında not etmiştim bu tarifi, sonrasında denedim ve çok zevdik. Özellikle kahvaltı için hem besleyici hem lezzetli, birde benim kuzum gibi zeytini nazlanarak yiyenler içinde iyi bir yedirme yolu.

6 yorum:

  1. Kokusu burnuma geldi sanki, ben ekmek makinasında yapıyorum bu sizin tarif sanki daha güzel çörek gibi geldi gözüme, mis gibi de bir çay dışarısı soğuk içerde huzur ohhh missss missss afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  2. denemek isterim zeytini de hamurişini de severim, nefis görünüyor, afiyet olsun, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Sinem hanımcım birde bunu deneyin derim aynen dediğiniz gibi miss oluyor gerçekten :)

    cecilia; Teşekkür ederim Seçilcim, bende denemeni tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. derya kuzusu parantez içinde gaza getiren blog diyeceğiz artık :) önce örgüyle şimdide mutfakta pişenlerle :)
    Afiyet olsun, umarım beğenirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık çayla ne güzel gider.Heleki ev sıcak ve masa başında en sevdiklerimiz varsa:)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...