13 Ocak 2022


Günlerden bir gün Ulus.

Anadolu'nun kayıp kahvelerini keşfettik öncelikle sabah güneşi, sessizliği ve tazeliği eşliğinde. Dar zamanlar, savaş zamanları gibi zamanlarda insanların nelerden kavurarak kahve yaptıklarını duyunca epey şaşırdık. Sadece kahveden kahve olmamış, nohuttan bir takım tahıllardan da kahve yapılmış bir zamanlar.
Her gidişimde yeni bir yer keşfetmenin güzelliği var Ulus gezmelerinde. Asla bitip tükenmeyen bir kaynak gibi. Yine sıcacık ve keyifli bir atölyeyi tanıdık. Her biri el emeği ve eski değerleri güzellikleri hatırlatıp yaşatmaya çalışan, işini her türlü zorluklara rağmen çok seven, ve ayakta kalmaya, sürdürmeye çalışan üretirken mutlu olan güzel insanlar.
Çok keyifli bir gündü canım Yağmurla. Saatlik, günlük, ömürlük türlü sıkıntı ve stresimize kısa bir mola oldu. Çok iyi geldi....


Bu hafta astarlanmayı bekleyen örgü çanta tamamlanıp, şeklinden ilham alınıp bir de pazen olanı dikildi. Sap kısmı biraz daha geliştirilebilir, benimki yine tamamen göz kararı ve görmek istediğim gibi yapıldı. Omuz için azıcık sıkı olsa da ben sevdim.

10 yorum:

  1. Nohuttan kahveyi bende okumuştum bir yerlerde, çantalar bence enfes olmuş. Takıp koluma pazara gidesim geldi bir an. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, daha çok üretim ve ortaya çıkış aşamasını seviyorum sanırım o yüzden olacak ki pek azdır yaptığım şeylerde kullandığım bakalım bu defa ne olacak :)

      Sil
  2. merhaba yıllardır sessiz sessiz blogunuzu takip ediyorum neden mesaj yazmıyorum dedim kendikendime bene de ankaradayım ulus un nereleri buralar ben de gitmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ses vermenize çok sevindim, içinizden gelen postlara yorum yazarsanız çok sevinirim, sesssiz izleyiciler gizemlidir hep merak ederim :) burası Kale ve çevresi, şimdiden keyifli bir gezi olmasını dilerim..

      Sil
  3. Ulus'a bak sen nasıl değişmiş! Biz üniversitedeyken okulumuz Opera'daydı. Bazen Ulus'a yürürdük ama hiç hoşumuza gitmezdi. garip garip adamlar etrafta, zaten böyle çok kafe falan yoktu. şimdi ki ben olacak ne gezerdim asıl o zamanlarda orada. daha bir etnikti. gençlik işte o zaman, biz hep kızılaya yürürdük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Buketcim Ulus'un hala o hoşa gitmeyen kısımları mevcut bu Kale ve civarı el sanatları açısından oldukça gelişti, belki o vakit de öyleydi ama bu kadar çok değillerdi, Kızılay'ın o parladığı dönemi hatırlıyorum zamanla işte çok şey değişiyor, Ulustaki güzel değişim :)

      Sil
  4. Nasıl güzel fotoğraflar. Ankara'ya hep bir iş için gittim. dar zamanlarda. böyle sere serpe gezmek nasip olmadı. ama istediğim yerlerden biri. yakın zamanda inşallah. çantaların harika görünüyor. bende o motifli çantadan ördüm. güya kendime ama nasibi beklermiş. yerine ulaştı bile. o da başka bir mutluluk. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OOo bir Ankara planı var sanırım ne güzel, buraları seveceğini düşünüyorum Zeynepcim umarım gelirsin, çok teşekkür ederim, benim de ilk ördüğüm bende değil :) katılıyorum onun keyfi de ayrı, benden de sevgiler... :)

      Sil
  5. Ne güzel gezi olmuş yine...Çantalar harika! ellerine sağlık 🌹

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...