27 Kasım 2020

İlkokul zamanından bu defterleri hatırlıyorum. Benimde vardı, kırtasiyelerde böyle kapaklı harika defterler, şekilli kokulu silgiler olurdu bir de bu ayda en güzel yılbaşı kartları. O gün bugündür severim kırtasiye gezmeyi. Bu resmi orjinal bir defterden kaydedip print ederek kendime defterler yapıyorum. İlkokuldan bazı silgilerim kokusu artık olmasa da hala duruyor.
Kısa, sıkmayan, çabuk biten işlerde şapka ve bere şu an en favorilerim. Benim en sevdiğim bereyle şapka arası modelimden sonra ilk ciddi bere örgüm. Elastiklik veren kenar kesimi falan öğrendim.
Aslında mutfakla ilgili feci bir döngü içindeyim. Yani işimi hakkıyla yapsam asla çıkamam heralde mutfaktan. Ama ben çok sevmiyorum orada vakit geçirmeyi. Bunun da konum ve ışığıyla alakalı olduğunu da biliyorum. Bence farklı bir yerde farklı hissedeceğim. Kendime boş vakit yarattığımda da biraz örgü, biraz dikiş, mutlaka biraz da boyayamasamda boyama. Rahatlatıcı bir etkisi var üstümde.
Şimdi bir de angoraya merak saldım. Biraz da onunla cebelleşeyim diyorum, ince ince.
Dün tenha vakitte bir kaç parça ihtiyacımı aldım Kızılay'dan. Pazenlerden etek, pijama-pantolon falan yapmayı düşünüyorum. Seyretmeye doyamadığım ipimi de bu kadar seyretmek yeter, artık öreyim dedim. Son yaptığım bere modelinden yapacağım.
Sağlıcakla kalınız....

18 yorum:

  1. Cam çaydanlığın içinde mum mu var Derya hanım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok efenim mum altında yanıyor, içinde değil, çaydanlıkta biraz su ve aromaterapik yağ va buhar terapisi yapıyor :)

      Sil
  2. şapkaların güzel olmuş iyi günlerde kullan. O kız resmi benim hala beğendiklerim arasında.Pazenler ile çanta görmüştüm instagramda örgü ile birleştirilmişti güzeldi.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, örgülü pazen iyi fikirmiş bakalım bulabilecekmiyim emrak ettim :)

      Sil
  3. Selamlar
    o defterlerden benimde vardı. neden örgü sever olduk diye sormamak lazım sanırım :))
    şapkalar çok güzel eline sağlık nbu ara bir kaç berede ben örsem çok iyi olcak. uygun ip ayarlarsam senden yardım isterim. :)
    kumaşlar nefis makina aldım inşallah bende yakında bir nevresi dikererek maceraya başlayacağım
    angoranın örmesi güzeldi. bereketli iptir. ürün hem hafif olur hem sıcak tutar seviyorum dokusunu planın ne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AA bak hiç öyle düşünmemiştim Zeynepcim iyi tespit :) haklısın. Tabi ki ne zaman istersen, şimdiden kolay gelsin o zaman nevresim ilk iş için gayet güzel elin alışır, evet angora ilk defa öreceğim hafif gerçekten kazak veya süveter ip neye yeterse, sadece çok mu uzun sürecek diye endişeliyim :)

      Sil
  4. O ip ne güzelmiş öyle Derya! Çok hoş, nasıl bir sonuç olacak merakla bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin puantiyeliyi kastediyorsun değil mi? Semicim aslında atkı da hoş olabilirdi şapka oldu :)

      Sil
  5. kalbimi bırakıp gidiyorum. renklerin beni çok mutlu ediyor, varlığın beni çok mutlu ediyor DERYA :>

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, düşünceli naif arkadaşım çok teşekkür ederim, sende iyi ki varsın ve iyi ki seni tanıyorum, yorumlarını görmek de beni çok mutlu ediyor :) inan...

      Sil
  6. Bereleriniz çok güzel Derya Hanım. Kumaşlar, yeni ipleriniz, defter ve kalemlik de tabii.😊 İyi günlerde kullanın inşallah.
    Naciye

    YanıtlaSil
  7. Bereler ressam beresi gibi, çok şık olmuşlar. Tabloda ayçiçek ne güzel duruyor. Elinize sağlık. Pazenlerin yanındaki ipten kapşonlu yün hırka örmüştüm kaç yıl önce. Yünü ayrı alıp renkli topakları olan incecik bir ipten ayrı sardırmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilk defa bu çeşit ressam beresi olarak ördüm, çok teşekkür ederim. Resmi beğenmenize de çok sevindim :) Hırka şahane, büyük bir projeymiş, ben beğenip iki tanecik almıştım atkı-bere bişey denerim diye, ama mayalı hamur misali örgüde kabarıp taştı hep değişik bir ipmiş :)

      Sil
  8. pazen ben de alıp dikmek istiyorum şöyle
    beli lastikli falan basitinden bir etek. dikiş makinesi de
    aldım ya sanki her şey yaparım gibi geliyor ama daha bir şey diktin mi diye
    sor bir de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benim yapacaklarımda öyle, dikersin Buketcim hele bir kumaşları al sonra sabırsızlanıyor insan bir an evvel dikmek için :)

      Sil
  9. Bu gönderini donrakinden sonra görrdüm:)) İp angora imiş, tek kat bi hayli sıkıcı oluyor, 2 kat örmeyi deneyebilirsin çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki kat tamamdır Ececim teşekkürler ;)

      Sil

Söz uçar, yazı kalır...