15 Ağustos 2019

Anadolu'da geçmişi M.Ö. 5000'li yıllara dayanan Hititler döneminin önemli merkezi Alacahöyük Hattuşa ve Yazılıkaya Tapınağını görme fırsatımız oldu bayramda. Bayram demişken geçmiş bayramınızı kutlarım.  
Böylesi geziler yapıyorsam o zaman bana hergün bayram oluyor.

 Yazılıkaya
Alacahöyük Müzesi
 
Alacahöyük Türkiye'nin ilk milli kazısı ve ilk olarak 1907 yılında kazılmış, buradaki düzenli araştırmalar ise Atatürk'ün talimatıyla Türk Tarih Kurumu tarafından 1935 yılında başlatılmış. Dönemin yokluk ve sınırlı kaynaklarına rağmen Arkeoloji ve tarihe verilen önem gerçekten muhteşem.


 Eski Tunç Çağı Kral Mezarları
Hitit hiyeroglifleri

10 yorum:

  1. İyi bayramlar sana da Derya'cım <3
    Ben çok sevmiştim orayı, müzeyi de öyle.. Gittiğimiz zaman ayçiçeklerinin zamanı değildi ama güzel olabileceğini hissetmiştim ve zaten fotoğraflarında bunu görüp hayran hayran baktım <3

    Çok güzel bir gezi olmuş, çok önemli bir kalıntı ama bir o kadar da sakin bir yer. Aman sakin olsun boşver :)))

    YanıtlaSil
  2. Anadolu'da yaşamış uygarlıklar çok ilgimi çekiyor benim de. Burayı görmeyi çok isterim. Sıhhıye'nin sembolü geyikli güneş kursunun aslını Anadolu Medeniyetleri Müzesi'nde görmüştüm. Acaba geri mi istediler? Çünkü Çorumlular ''AÜ, Hitit Güneşi'ni sembol olarak kullanmasın'' diye dava bile açmışlardı.

    İlgiyle okudum. Emeğine sağlık Derya. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ezgicim teşekkür ederimm, Bende çok sevdim, sorma Ezgicim tarlalardan geçiyoruz tüm tarlalar ya kurumuş yada resmen yanmışlardı güneşten akşam dönüşte mucize gibi çıktı karşımıza taptaze ve sapsarı bayılıyorum hemen çektim fotilerimi :) Evet oldukça sakindi biz biraz bayrama da yorduk ama yabancı turistler vardı dünyanın bir ucundan gelmişler, bu kadar geç gittiğimize utandık resmen.

    YanıtlaSil
  4. zeugma; İnşallah görürsünüz ben çok severek gezdim, o güneş kursunu çok seviyorum Ankara'nın amblemi değişince ne üzülmüştüm, A.Ü'yü bilmiyordum, olabilir. Sıhhıyeden her geçişimde de severek bakarım o heykele, çok teşekkür ederim benden de kucak dolusu sevgilerle.. :)

    YanıtlaSil
  5. faydalı bayram deseneee :) seni yine blogda görmek de hoş kiii :)

    YanıtlaSil
  6. deeptone; Faydalı oldu gerçektende :) çok teşekkürler, senin de burada yorumlarını görmek çok hoş :) teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. Bayılıyorum bu tarz gezilere 🎉

    YanıtlaSil
  8. Atölyekedi; Aynen bende öyle, çoğlatmak lazım :)

    YanıtlaSil
  9. Şu Ankara dan gitmeden mutlaka görmeliyim deyip, bir türlü kısmet olmayan yerlerden. Ne iyi etmişsin :)

    YanıtlaSil
  10. lovehouse; Antik tarih, kalıntıları ve müze gezmeyi seviyorsanız mutlaka gidin derim, nedense biz fazlasıyla sevdik :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...