22 Temmuz 2019

Tatiller zaman geçtikçe daha farklı beklentiler yaratıyor bende. Bu yüzden de bu yılın en güzel olayı Efes antik kentini görebilmek oldu. Görmeyi çok istediğim arkeolojik alanlardan biriydi. Hayranlıkla gezdim, çok beğendim.
 
İzmir'e çok yıllar önce gitmiştim. Denizden fırsat yaratabildikçe gezmeye çalıştık. Ama sıcak ve uzak yollar bir çok plandan vazgeçirdi bizi.
 
Bizim pisicikler daha da büyümüşlerdi, sağlıklı ve iyi olduklarını görmek bizi çok mutlu etti. Orada da bizim yavrular gibi bir tane bulduk hemen. Çiçeklerim de Ankara'nın Temmuz da çok da beklenmeyen serinlikte yağmurlu havası sayesinde solma kuruma yaşamamışlar neyse ki. 
Dönüş rotasında yol üstünde Alaçatı vardı, bir çırpıda yeldeğirmenleri, sokakları ve pazarını görebildik. Hoş yapılı şirin evler ve dar sokakları çok güzeldi.
Dönüş planları son günlere yakın klimanın hışmına uğramamla birlikte epey değişti. Yol ve gezi boyunca epey keyifsizdim. Truva müzesini ve Çınar'ın merakla beklediği Truva atını zor gezdim. Bozcaada ve Gelibolu planlarının yatmasına mı yoksa hastalanmama mı yanayım bilemedim. 
Troya Müzesi çok güzeldi. Çevre bölgedeki kazılardan çıkmış şahane eserler vardı. Ah bir de gözümü açıp daha çok bakabilseydim. 
Yorgun, hasta da olsam evime ulaşmak büyük mutluluktu. Özlemişim... şimdi çamaşır yığınını eritmeye ve ev rutinime kavuşmaya çalışıyorum.

22 yorum:

  1. Gecmis olsun, hastalık kötü denk gelmiş. Ama özellikle Efes çok güzel görünüyor. Ben de bi plan yapıp güzelce bi gezebilsem keşke. Belki ciddi ciddi düşünmemin zamanı gelmiştir. Çabuk iyileşmen dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. Geçen yıl biz de ailecek önce Efes sonra Alaçatı'ya gitmiştik. Efes büyüleyiciydi.

    YanıtlaSil
  3. Deryacığım geçmiş bitmiş olsun inşallah, bu klima işi bir muamma, ne onunla ne de onsuz misali. Güzel bi dinlenme olduysa rota eksilmiş de olsa sorun yoktur zaten. Amaaa eve dönüş de hep şahanedir di mi? Aman dinlenmeden işe güce sarayım deme, kendine çok iyi bak, hoşgeldin. (Sensiz buralar ıssızlaşmıştı, bilesin) ;))
    Kocaman öpüyorum, sarılarak...

    YanıtlaSil
  4. yine de güzel bir gezi olmuş...daha da güzellerine inşallah..geçmişler olsun...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Öncelikle hoş gelmişsin Deryacığım, buralarda yokluğunu hissettim. Çokta geçmiş olsun. Tatilde hasta olmak pek kötü olmuş.
    Ülkemin her bir parçası ayrı bir güzel. Her bir toprağında başka bir sürpriz var. Yeni yerler görüp gelmişsin ne güzel :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Ah Derya'cım benim, çok geçmiş olsun.. Sıcak havalarda en büyük tehlike klima ama İzmir'de sıcaktır, klimasız da olmaz..
    Çok güzel yerler görmüşsün.. Fotoğraflar da harika.

    YanıtlaSil
  7. hoşgeldiiin. sonu keyifsiz olsa daaaa olsun tatil işteeee :)

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun deryacım... yine de dolu dolu bir tatil olmuş... efes i görünce özlemim depreşti... truva atını ise (o kadar giderim) hiç bu açıdan çekmek aklıma gelmedi... bu detaya bayıldım... gökçeada, bozcaada, gelibolu yarımadası- şehitlikler, gelibolu merkez için en az 5-6 gün ayırın derim...bir dahaki tatilinde buralarda olursun da buluşma şansımız olur dilerim...evin ve kedilerin sana şifa olacaktır eminim... tez zamanda rutinine kavuşman dileğiyle... sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Kanatlı kedi; Çok teşekkür ederim :) gönlünce planladığın çok keyifli geziler dilerim bende....

    YanıtlaSil
  10. Sakura; Bende çok etkilendim, şahane yapılar çok beğendim :)

    YanıtlaSil
  11. Ececim canım çok teşekkür ederim, kesinlikle eve dönüş şahane, klima bu yıl feci çarptı çarpacak da son günü buldu, kısmet diyorum artık :) işler beklesin ben biraz özlem gidereyim, öperim çok :)

    YanıtlaSil
  12. Babaannemintakvimciği; Çok teşekkür ederim, bence de yine de iyi idi, ya son gün değil ilk gün çarpsaydı klima o vakit feciydi :)

    YanıtlaSil
  13. lovehouse; Çokk teşekkür ederim, mutlu oldum iki arkadaşımda yokluğunu hissettik diyince, çok sağolun, sizlerde eksik olmayın burası hepbirlikte güzel :)

    YanıtlaSil
  14. Ezgicim benim çok teşekkür ederim, memleketin şahane, oradayken sık sık çınlattım kulaklarını, ah birde Ezgiyle gezebilseydim diye, klima da Küçükköyde bir gece mola verdiğimiz yerde çarptı beni İzmir'in kabahati yok yani :)

    YanıtlaSil
  15. deeptone; Hoşbuldummm evet bence de başında diil sonunda olmasına şükür diyerekten geçip gitti bir tatil daha... :)

    YanıtlaSil
  16. Ruşencim, tekrar kısmet olursa oralara gelirsek tanışabilmeyi çok isterim çok da mutlu olurum. Bizim için Çanakkale gezisi yarım kaldı zaten, truva atı fotosu (kendi üstüme almayayım) eşimin fotosu görünce bende çok beğendim :) çok teşekkür ederim, sevgilerimle.... :)

    YanıtlaSil
  17. A wonderful trip but definitely no fun if you aren't feeling well. Hope you are much better by now. Take care!

    YanıtlaSil
  18. Dear Tammy, It was a really nice trip, thank you is much better now :)

    YanıtlaSil
  19. o şükran otel var yaaa, bikaç yüzyıllık, eskiden köylerden izmire gelenler orda kalıp atlarını da alttaki ahıra koyarmış :)

    YanıtlaSil
  20. heey aynı anda birbirimize yorum yapıyomuşuz şimdi yaaa :)

    YanıtlaSil
  21. deeptone; Yeni Şükran Otelini belgeselde izlemiştim orada kalanlar ve o ortam çok ilgimi çekmişti, Kemeraltında görünce çok sevindim ama içini gezemedik ergen olma yolundaki huysuz genç yüzünden :(

    YanıtlaSil
  22. deeptone; Telepatik yorumlaşma :))

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...