7 Haziran 2018

Motiflerde geride kalmamak adına günü gününe olmasa da ihmal etmeden örmeye devam.
 Evde ekmek denemeleri. İlk denemeye göre fena değil. Siyez ve organik beyaz un karışımından.
Giderek bozulan hazır yiyeceklere karşı, doğal ve yararlısını yemek adına yaptığımız çabada yorulmadan ilerlemeyi diliyorum. Zormuş, evde pek çok şeyini kendin yapmaya çalışmak. Özellikle mutfak mesaisini çok da sevmeyenler için :)
En sevdiğimiz şeyleri kendimiz nasıl yaparız diye araştırırken krem peynire rastladım. Öncelikle lor peyniri yapıyor sonra onu bir miktar zeytinyağı ve geride kalan peynir altı suyu ile istediğiniz kıvama gelene dek blendırda karıştırıyoruz. Krem peynirde onayımızı aldı. Tarif Refika'nın yemek okulundan.
 
Sağlıksız şeker taklidi yapan gıdalara karşı doğal şeker diyerek, bugün epeydir aklımda olan benim çocukluğumda ramazanın olmazsa olmazı hoşaf geldi aklıma. Aşureden kalan yaprak kayısılarla minimum şeker ile hazırladım hoşafımızı. İçine çubuk tarçın ve karanfil de ekledim. Aslında şeker de sağlıklı değil ama hayatımızda bunu sıfıra indirmek mümkün görünmüyor bizde azaltarak seyrekleştirerek adım adım gidiyoruz.
Son sağlıklı tarifimiz özellikle bu ve bundan soraki günlerde bol bol tüketmeyi sevdiğimiz dondurma oldu. Bu tarif de ablamdan, dondurmanın içeriği; yerli muz, çilek ve bir miktar bal. Tümü püre haline getirilip karıştırılıyor, püre derken çatalla da ezilebilir biraz iri meyve parçacıklı olması daha da keyifli olabilir sonra dondurma kalıplarına ve dondurulduktan sonra şahane bir lezzet ve içimize sinerek tüketebileceğimiz sağlıklı dondurma. Pek çok versiyonunu yapmak mümkün, mesela dün ben kayısılı yaptım. Mevsiminde sırasıyla çıkan meyvelerle şahane tatlar yapmak mümkün. Vişneyi bekliyorum sabırsızlıkla..

7 yorum:

  1. Dondurmayı ben de deneyeyim. Mevsim meyveleri ile ne kadar güzel olur hakikaten. Şimdiden teşekkür ederim ♥

    YanıtlaSil
  2. Derya'cım 10 parmağında 10 marifet maşallah :) Çok güzel hepsi, ekmeğin leziz gözüküyor. Bayıldım...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim ececim ;)

    YanıtlaSil
  4. Mutlaka dene Şebnemcim inşallah sizde beğenirsiniz ;)

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim Ezgicim :)

    YanıtlaSil
  6. Dondurma kalıpları dediginiz şey nasıl bir şeydir? Birde bu püre halindeki karışımı bağlayıcı bir şey yok. Donması yeterli yani değil mi?

    YanıtlaSil
  7. hayatı paylaşalım; Merhaba, dondurma kalıbı ikea veya migroslarda bulabilirsiniz ortasına bir çubuk batırıp dondurmamızı sağlıyor link aşağıda;
    https://www.ikea.com.tr/urun-katalogu/yemek-pisirme/hazirlik/hazirlik-aksesuarlari/80208478/chosigt-dondurma-kalibi.aspx
    bağlayıcı şey muz oluyor aslında kıvam katıyor, evet donması yeterli :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...