13 Kasım 2017

Haftasonu hamur işisiz olmaz, deyip hamur işi krizine bir kılıf buluveririrm. Ara öğün atıştırmalık, karbonatlı çabuk ve pratik, bir o kadar da doyurucu, yağlı, kalorili.
Sağlıksız sayılabilecek şeylerden sonra buharda haşlama sağlıklı sebzeler birbirini götürür diyerek kolları sıvıyorum akşamki yemeklere ek. Bıkana kadar şu ara favorim. Buharda haşlanmış haliyle biraz yavan geldiği için, çok kısa süre baharatlı zeytinyağında (zerdeçal ve karabiber benimki isteğe göre eklemeler yapılabilir) ocakta azıcık çeviriyorum daha lezzetli oluyor.
Cumartesi rutin ipciler, tuhafiyeciler, hobi mağazaları ziyaretimde nihayet aradığım kırmızı ton ipimi buldum ve hemen aldım. İki yıl öncesinden yine bu iple yarım kalmış bir atkım vardı aynı numara olsa da aynı serinin üretimi olmadığı için çok minik bir renk farkı var dikkatli bakınca ama onu umursamayıp derhal atkımı tamamladım. Bu kalın hali daha kullanışlı olacak.

4 yorum:

  1. Kokusu burnuma geldi vallahi :))) Pek severim ♥

    Haşlamaları hiç şöyle bir kavurmak aklıma gelmemişti. Ben bunu yapayım bir ara ;)

    SEvgiler

    YanıtlaSil
  2. Hamurlarla ne iyi gidiyor değil mi buharda haşlayarak accık vicdanımızı rahatlattıklarımız? ;-)) Ellerine sağlık başta pişi ;-)) sonra harika atkı için, sanırım o tığ işi selanik yaptıklarından dı değil mi? İyi olmuş tamamlanması, ne de yakışmış hem kırmızı...

    YanıtlaSil
  3. Derya'cım, inanır mısın, pazartesi günü biz de bu mayasız pişiden yaptık. Annemden aldım tarifini, çok seviyorum zaten. Değişik pazar kahvaltısı yapalım dedik :) Ahh bu hamur işleri ne olacak, leziz olup kilo yapmayanı olsun mümkünse. Sebzeler güzel fikirmiş. Ben genelde haşlanmış brokoliyi zeytinyağı ve limonla çok seviyorum.
    Atkı şahane gözüküyor. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Şebnemcim sanıyorum beğeneceksin daha lezzetli oluyor böyle şimdiden afiyet olsun :)

    Ececim öyle valla birazcık da olsa teselli işte :) evet atkım tığ işi selanikten çok teşekkür ederim, hemde kırmızı ;)

    Ezgicim ah o kilo yapmayanı belki daha ileriki zamanlarda keşfedilir ama bize yetişemedi, pişiler yapmışız bu hafta seninde ellerine sağlık, brokoli tarifimiz aynı ben o zeytinyağı limona çok az ezilmiş sarımsak ve elma sirkesi ekliyorum birde öyle dene tavsiye ederim tabi bu sebzelerimi de :) Çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...