16 Haziran 2012



İçimdeki "aman boşver uyu" diyen sese rağmen çoğu zaman erken güne başlamaya çalışıyorum. İlk işim balkonumda ki  çiçeklerime bakmak, su vermek oluyor. Sonra geçiyorum mutfağa, kahvaltı sofrasını hazırlamaya. Her günün bir öncekinin aynısı olmasın diye çabalıyorum. Keşke arkadaşlarımla bir kapı tıklaması kadar yakın olsak, yalnızlığı çok seven biri olsam da asla arkadaşlarımla geçen saatlerime değişmem. Bir çat kapı yapıp kahve içsem, içim daraldı diye çalsam kapısını ya da aynı şekilde o bana gelse. Şimdiye kadar bu kadar yakınımda oturan bir arkadaşım olmadı belki bundan sonra olur mu acaba, keşke olsa.
Müjdeee battaniyenin son sıraları..... şimdi kenarını nasıl yapsam sorunsalı :)
Bir hamur işi sever olarak ev hanımlarının müzmin kaderi gündüz kuşağında tv'yi izlerken ekrandaki basit tarifi denemek için bir anda coştum. Hamuru hazırlayıp bir çırpıda da içini düzenleyip, teflon tavada pişiriverdim. Sonuç çok güzel, yapımı da pratik. Hamuru yapmak, hazırlamak ve pişirmek sadece 20dk kadar sürdü. Kendisi cevizli, haşhaşlı çörek olurlar. Tariften daha az yapmak istediğim için benim oranlar tamamen göz kararı oldu neyseki sonuç hayal kırıklığı olmadı. Tat güzel ama her haşhaşlı pişende olduğu gibi azıcık yağlı buldum, sade, peynir, patates gibi versiyonlarını denemek lazım. Nasıl yaptın derseniz ; un, tuz, instant maya ile hamur yoğurulur, ufak bezeler yapılır, bezeler mantı hamuru inceliğinde açılır, haşhaş ve ceviz yağ ile inceltilip elde edilen harç açılan hamura sürülür, yuvarlanıp rulo yapılır ve gül şekli verilir bir kenara alınır. Tüm bezeler tamamlandıktan sonra ilk yapılan gülden başlanıp hamur yuvarlak açılır tavaya göre ve orta ateşte iki yüzü de pişirilir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Söz uçar, yazı kalır...