Örgüde düğüm olayı

Örgüde ip değiştirirken uyguladığım düğümleme ve ip saklamayı, kendi yaptığım şekliyle anlatmak istiyorum. Değişecek ipi ilmeğe geçirip,
Bir ilmek örüyorum resimdeki gibi,
Sonra hemen oracıkta çift düğüm atıp,
Tığ yardımıyla bu şekilde ipi yürütüyorum,
Kalan uzun ipler tığ ile yürütülebildiği gibi, bazende iğneye geçip örgülerin arasından hem gizlenip hemde düğümün açılmaması için sağlamlaştırılabilir.
Sonra üzerine örüp devam ettiğinizde, dışta kalan ipleri kesip, temiz ve sağlam bir arka yüz elde edebilirsiniz.
Tığın işaret ettiği yerde görüldüğü gibi. Ben örgülerimde hep aynı yöntemi uyguluyorum ve düğümlerin açılıp sökülmesi gibi bir sorun yaşamadım. Ola ki ipiniz çabuk çözülen yapıda bir ip ise yine aynen düğüm, ip yürütme ve hemen bir dikiş iğnesi ve iplikle bulunduğu yere birkaç aplik şeklinde de sağlamlaştırılabilir. Arzu hanım umarım yardımcı olabilmişimdir.

10 yorum:

  1. ip değiştirmede en sinir olduğum şeydir sağol canım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. sizi takip edip heveslenerek bende kırlentler örmeye başladım. ilgiyle takipteyim :)

    YanıtlaSil
  3. Derya hanim böyle ayrintili, soruma özel post hazirlamaniz beni cook mutlu etti,cok tesekkür ediyorum,yilmayacagim tekrar deneyecegim, becerebilirsem sizlerle de paylasacagim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Çılgın Mevdoş; Rica ederim..

    Bahar Yorgun; Merak ettim kırlentleri, kolay gelsin :)

    Arzu; Rica ederim, deneyin eminim bu sefer olacaktır, kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  5. Örgüyle hiç alakam yok (yeteneğim yok daha doğrusu:) ben bile ilgiyle okudum:)))

    YanıtlaSil
  6. Semi'nin mutlu elleri; Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. bende koltuk şalımın renk geçiş yerlerine bakıyorum bakıyorum yok yok... sihirli dokunuşlar yapmış Derya diyorum..

    YanıtlaSil
  8. Yasemincim teşekkür ederim, mümkün olduğunca temiz olmasına dikkat ediyorum örgünün arka yüzünün.

    YanıtlaSil
  9. Değişik renkler kullanarak metrelerce örgü örebilirim.Ama bu düğüm olayına gelince çok sıkılıyorum.Ne iyi olmuş bunu anlatmanız.Mutlaka deneyeceğim:))

    YanıtlaSil
  10. Sihirli Günce; Ben çok renkli örgüler örüyor ve sürekli yapıyorum, alıştım galiba zorlanmıyorum, bununla ilgili bir yorum gelince bende resimli anlatmak istedim çok da zor olmadığını, umarım yardımcı olmuştur :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...