Yaz Pastası

Bahçede dalından topladığımız taze vişnelerle bir yaz pastası olmazsa olmaz demiştim bir ara, bunu unutmayan yavru dün tutturdu pasta da pasta. Kendi sözümle yakalandım ve kurabiye ile kandıramadığım kuzuya, akşam tıpış tıpış hazırladım pastasını. Mutfak sıcak tabi fırın çalışıyor bir yandan, ocak tepesinde kremayı pişiriyorum bir yandan, derken zorlu etapları bitirip bu sabah buzz gibi tadına baktık. Mumsuz olmaz tabi bizde her ayın 22'si ve her pasta da mutlaka doğum gününü hatırlatan birşeyler yapar Çınar. Bugünde dizdik mumlarımızı, üfledik. Bu sefer hem krema hemde pandispanyasına bolca limon kabuğu rendelemiştim. Ekşi vişnelerle beraber serin ve lezzetli bir tat yakaladık sanki. Tabi ekşi severlere. Üzerinde bir nanesi eksik sanki, onca naneden bir dal bile bırakmadan hepsini kurutmuşum.

2 yorum:

Söz uçar, yazı kalır...