3 Şubat 2012

Bugüne kadar pek çok battaniye ve yastık ördüm. Hepsini de büyük bir heves ve istekle yapmış olsamda bu ikili benim için çok ayrı. Rengarenk oluşları mı nedendir bilmiyorum ama en sevdiğim bu ikisi diyorum.
Krem battaniyede geriye sayım başladı. Dokuz sıra sonra kenarları örmeye başlayacağım ve tamamlanacak. Ankara çok ayaz ve yağan karlar yerden gitmeden bir yenisi üzerini örtüyor. Ben listelerimi yaptım, alınacak ipler ve diğer malzemeler diye ama bu gidişle uzun süre bekleyecek o listeler. Çınar da ayaklanır ayaklanmaz anne çok sıkıldım demeye başladı bile. Malum, gezginci ikili olarak çok bile kapalı kaldık, ah bahar çabuk gel lütfen. Ilık havası, sokağa çıkınca burnumuza gelen o koku, dışarıdan içeri girmek istemediğimiz günler hadi çabuk gel.. Sardunya son yıllarda en favori çiçeğim oldu, öyle dayanıklı ve azimliki, ne baharı bekliyor filizlenmek için, ne de küsüyor dalı, yağrağı kopunca, toprağa değdiği an, tutunup, kök salıyor hemen, yıllardır aynı saksıyı paylaşıp üç-dört çiçek bir arada olmalarına rağmen, öyle çiçek açtılar ki, artık bu yıl iyi bir düzenlemeyi ve rahat rahat saksıları hakettiler.
Kitabımı okuyorum, öneriler üzerine kitaplığımı karıştırdığımda aynı yazara ait iki kitap daha buldum. Onları da sıraya koydum, okuyacağım inşallah.
Kuzum da annesine elleriyle bir kitap ayıracı yapınca, herşey daha keyifli oldu tabi, o boyadı çizdi, bende koli bantıyla kaplayıp korumaya aldım.
Bugün kaç gündür elimin değipte yapamadığı kahvemi pişirip, keyif yaptım. Bir arkadaşlarım eksikti yanında, sıkıldım, bunaldım, özledim, şöyle yanyana kaynata kaynata bir kahve içmeyi dört gözle bekliyorum. Geçtiğimiz haftalarda tarihi Şengül hamamında yapmayı planladığımız hamam sefasını da kaçırdım ki, içimde taş gibi oturmaktadır hala. Kısmetse onu da yapacağım, gerim gerim gerilmiş beni, pamuk kıvamına getirmesini istiyorum. Dostluk demişken, kitaplıkla haşır neşirken pek sevdiğim Montaigne'den bir pasaj gözüme ilişmişti, paylaşırım demiştim;

"Dost ve dostluk dediğimiz, çokluk ruhlarımızın beraber olmasını sağlayan bir rastlantı ya da zorunlulukla edindiğimiz ilintiler, yakınlıklardır. Benim anlattığım dostlukta ruhlar o kadar derinden uyuşmuş, karışmış, kaynaşmıştır ki onları birleştiren dikişi silip süpürmüş ve artık bulamaz olmuşlardır. Onu niçin sevdiğimi bana söyletmek isterlerse bunu ancak şöyle anlatabilirim sanıyorum: Çünkü o, o idi; ben de bendim. "

25 yorum:

  1. en yaın dostum şuan dünyanın bittiği yerde:yeni Zelanda da şansının farkındasın dimi?

    YanıtlaSil
  2. gündüz68; Mutlaka, ama her konuda olduğu gibi bunda da pek çok kombinasyon var, gerçek bir dost bulmak o kadar zor ki, bazen uzakta olsa da gerçekse, yakında olup sahte olmasından iyidir diyorum.

    YanıtlaSil
  3. Dostluk hakkında yaptığın alıntı bana Mevlana ile Şems'i hatırlattı.
    Deryacım, dualarım sizinle ( ;-) bir an önce havalar ısınsın da kuzu annesiyle parka gitsin diye ;-) )Bak, zemheri soğukları bitmiş, yakında cemreler başlayacak düşmeye. Bundan sonraki soğuklar tırı vırı olacak inşallah ve kuzuuuuu gezeceeeek.
    Beyaz battaniyeyi hangi ölçüde yaptın ve kaç yumak kullandın, ipin markası ve cinsi ne idi? gibi sorularıma fırsat bulduğunda cevap isterim ve giderim.
    Hadi kalın SAĞLICAKLA.
    (Haa bu arada kitap ayracı senin ürünleri gölgede bıraktı bilesin, söyle kuzucuğa)
    sahiden gittim bu sefer.

    YanıtlaSil
  4. battaniye ve yastığa ben de hayran kaldım. Çok güzeller. hele ikisi birarada daha bir coşkulu duruyorlar.
    Amaaa, bu yazıyıyı okumaya doyamadım asıl ben. ne akıcı, ne samimi. Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Yastık partimize katılmaz mısınız:)
    http://crochetatbegonvilliev.blogspot.com/2012/01/pillows-cushions.html

    YanıtlaSil
  6. Ecehan; Dört gözle bekliyorum, beyaz battaniye önceden ördüğüm pembeliyi kastediyorsunuz galiba üzerinden çok vakit geçti, ipler lif ipiydi ince, renkli olanlar 2 veya 3'er tane, zemindeki beyaz da 4-5'di sanırım, ama inanın kesin miktarları bilemiyorum aynı anda birsürü şeye kullandığım oluyor o yüzden miktarlar şaşıyor,eğer krem olanı kastettiyseniz o daha çok ip yedi kalın olduğu için bu 6. yumağım bir tane daha almam gerek kenarlar için. Kitap ayıracı için yazdıklarınızı da ilettim :)

    proje çantası; Kesinlikle aynı fikirdeyiz ikili hakkında :) çok teşekkürler..

    fadiş; Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  7. begonvilli ev; tabiki neden olmasın :) çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. Harikasın, ben motifli battaniyemi bitiremedim.ne ara yapıyorsun bu kadar işi bana bir yol göstersen:)

    YanıtlaSil
  9. O kahve yanına arkadaş ne iyi olur dimi.Bir dönem yaşadığım yerde böyle komşularım vardı.Sıkılınca çat kapı kahvesini içip konuşup rahatladığım.Şimdi ise öyle bir şansım yok maalesef.Ama şimdide ne oluyor biliyormusun kahvemi alıp bilgisyar başında konuşur gibi bloglara bakıyorum:)aa derya ne yapmış acaba:))

    YanıtlaSil
  10. Oh wow I love the cushion but what I love most is the wonderful blanket behind it! It is stunning!!
    Angie

    YanıtlaSil
  11. iffet'in günlüğü; Aslında özel bir çaba değil, vakit buldukça yapıyorum, vakit yaratıyorum sevdiğim için, tez canlı biriyim birşeye başlayınca bitirmek için can atıyorum ondan hızlı gidiyor galiba :)

    modabahar; O da güzel, aynıyız hemen hemen, kahveli blog muhabbeti :)

    Sucrette; Thank you very much Angie, mine's favorite blanket..

    YanıtlaSil
  12. çok güzeller özellikle battaniyeye bayıldım. biz de heyecanla ilkbaharın sıcak günlerini bekliyoruz. kitaplar biraz kasvetli yalom bana hep ümitsizliği çağrıştırıyor ama gene de çok şey katıyor insana...

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Derya, krem battaniyeni dört gözle bekliyorum, cok cok zarif, güzel olacagi zaten belli...Oyle bir battaniye orebilecek ip ve sabir sahibi olmayi diliyorum kendim icin....Yatak örtün de gözümden kacmadi hani, cok begendim onu da ;)
    Kitap ayracin da haaarika!!! :)
    Sardunyalara ben de bayilirim ne mutevazi ne güzel ciceklerdir...
    Icinden bahar, hayatindan dostlar eksik olmasin...

    YanıtlaSil
  14. Parmaklarımızın arasındaki bereketi duayla yakalamak, sevginin hoşgörünün yolunu duayla aydınlatmak, bağışlanmış olmanın tadına duayla ermek. Bir cennet temennisi. Bir huzur beklentisi. Bir gözyaşı serpintisi. MEVLİT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

    YanıtlaSil
  15. anne kaleminden; Hep beraber beklemedeyiz o halde, battaniyemi beğenmene sevindim. Nihancım benimde biraz meylim var galiba özellikle bazı zamanlarda, şu ara yalom'a tahammülüm var ama mesela baharda okuyabileceğimi sanmıyorum bende :)


    Arzu; Çok teşekkür ederim, örmek istersen İp kolay, sabrı da göstereceğinden eminim, kalın ip olduğu için aslında çok uzun sürmüyor, beğendiklerin için teşekkürler :) beğenileri ortak kişilerin gözünden kaçmıyor tabi,
    son sözlerine bayıldım, bu dileklere çok teşekkürler, inşallah amin diyelim bu güzel günde.

    Marifetane; Çok teşekkürler, sizinde kandiliniz mübarek olsun..

    YanıtlaSil
  16. ikiside çok güzelmiş,özellikle renkli olanına bayıldım,emeğine sağlık,hayırlı kandiller..

    YanıtlaSil
  17. Önümüzdeki haftalarda gideriz yine hamama. Valla öyle bir mıncırıyor ki kadın, gevşememek mümkün değil:) Kahve çok güzel gözüküyor.
    Haftasonu geçmiş olsuna uğrayınca aynısından bende isterim:)
    Nilü.

    YanıtlaSil
  18. bu aralar benimde en büyük dileğim baharın gelmesi.kızımla gezmelere gitmek.işe başlamak için gün sayıyorum bir yandan dualarını bekliyorum deryacığım.çünkü tayin istemek durumundayım.inşallah ailemiz için iyi olan bir yerde göreve başlarım.işte karmakarşık bir haldeyim anlayacağın.senin yazılarını okuyunca mutlu oluyorum.kuzucuğu ve seni öpüyorum.kandilinde mübarek olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  19. anne eli gibi; Çok teşekkür ederim, sizede hayırlı kandiller..

    Tabiki Nilüfercim, karşılıklı içeriz inşallah, bak bugün tek başıma içtim, kulaklarınızı da çınlattım Şadiyeyle senin :)

    mihrimah; Fatmacım allah gönlünüze göre versin inşallah, hayırlısı olsun hakkınızda, baharı bekleyen bekleyene bu yıl kışı pek sevemedik işte, kendilin mübarek olsun seninde, sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  20. Yastığa bayıldım.
    Saksı içindeki kuş yuvasını nerden aldınız, çok sevimli:)
    Kuzu`nun kitap ayracı çok yaratıcı, kendi minik elleriyle olması en güzeli:))

    YanıtlaSil
  21. Semi'nin mutlu elleri; Teşekkürler, kuş yuvası Suluhan'dan
    ayıracım pek kıymetli :)

    YanıtlaSil
  22. ohhhh que cojin más bonito!!te alegra solo con mirar esos colores tan preciosos, y la manta esuna maravilla!
    Te felicito haces unas labores muy bonitas
    un abrazo!

    YanıtlaSil
  23. isa; Muchas gracias por gusto .. :)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...