28 Kasım 2011

Bu haftasonu aktivite yaratmak, vakit geçirmek adına kendimizi avm'lere kapatmak veya soğukta parklarda donmak yerine, her yıl gelen ama hiç merak edip te gitmediğimiz Büyük Ankara Sirki'ne gitmeye karar verdik. Çınar başta çok heyecanlıyken, hepsini çok da merakla izlemedi, benim için ilk deneyimdi, daha önce hiç gitmemiştim, işin açığı merak da etmemiştim, artık bu tarz pek çok etkinliği Çınar nedeniyle deneyip tanıyoruz bizde. Aski Spor Salonu tıklım tıklım doluydu, bizler önce yanımızda getirdiğimiz eşyaları minder yapıp yere oturarak izleyebildik. Yalnız tam bir abur cubur tüketim ortamıymış meğer, söylemeye utanıyorum ama sırayla; patlamış mısır, pamuk helva, simit, kola, kağıt helva ve elma şekeri hepsini bir güzel mideye indirdik. Ben her zaman olduğu gibi yine rahat duramadım, önce serviste, kucağında çocuklarıyla ayakta bırakılan kadınlara yer vermek yerine çocuklarını oturtanlara, tepesinde kucağında çocukla dikilen kadına rağmen keyfince kurulup giden erkeklere taktım, bu da yetmedi, izlerken kendinden başkasını düşünmeyen, sürekli önümüze geçip kendileri izlemedikleri gibi izleyenlere de izletmeyen vurdumduymaz bilumum insanla da mücadele ettim. Sonra düşündüm ben neden bu tarz olaylara katılım yapmıyorum diye, işte çoğu medeniyetsiz bu tarz insanlarla bir arada olmamak için. Sonra yine kızdım kendime, bir kere de keyfini çıkar takılma etrafa diye, onun dışında bence güzeldi, akrobasiler, cambazlar falan, Çınar hepsini izlemesede sonunda çok eğlendim dedi, e bu da bize yetti..

Dipp Not; hayvanların doğal ortamlarından koparılıp yaşamaya mahkum edildikleri hayvanat bahçelerini, evde beslenmeye çalışılan yine uzak evlerinden koparılıp getirilmiş hayvanların satıldığı pet shopları ve tabiki sirkleri destekleyen birisi değilim. Henüz 4,5 yaşında, tvde çizgifilmlerde sürekli muhteşem şekilde anlatılan bir yer hakkındaki merakını, hiç göstermeden sadece burada dönen yanlışlıkları ve kötülükleri anlatarak birşey elde edemezdim veya kafasında nasıl bir tablo oluşurdu emin değilim. Biz aklına düşüp isteyince zaman zaman hayvanat bahçesine de götürüyoruz, büyüyüp anlayacak yaşa gelince aslında buraların keyifle gezilecek eğlenceli yerler olmadığını anlayacak, ama o zamana kadar, tüm canlılara karşı merhametli ve şevkatli olması için anlayacağı dilden anlatmaya çalışıyoruz o kadar.

8 yorum:

PillePalle.... dedi ki...

Unfortunately I don't understand Turkish, but I see that you also celebrate X-mas and that you have been in the circus. Have a nice Advent season! çok selamlar, PiPa

Nazan dedi ki...

Sirke gitmeyi çok istedik ama sırf bu anlattığın sebeplerden cesaret edemedim Derya.Takmasam desem çok fena sinirleniyorum ben, hiç sabrım kalmamış.

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Her şeyi çocuklarla denemek lazım. Çocuklarla hayatı yeniden keşfe çıkıyoruz.
Benimkiler de sirkte hepsini ilgiyle izlemiyor, biz birkaç kez gittik. Ama artık büyük oğlum gitmek istemiyor, hayvan sevgisi ağır bastı. Hayvanlarla ilgili bölüm hariç diğerleri daha ilginç geliyor. Hayvanlara ise yazık diyor, kafeslerde aslanları ya da kaplanları görünce. En son gittiğimizde bir aslan yavrusu seyirciler arasında gezdirilip fotoğrafı çekiliyordu ve bence de çok hoş bir tablo değildi.

Karşılaştığınız insanlar her yerde o kadar çok ki...Toplum içinde mesafeli, saygılı yaşamayı maalesef bilmiyoruz. Gitmem bir daha diyorum bazı yerlere ama öyle ya da böyle bazen gitmek zorunda kalıyorum. Her seferinde pişman oluyorum, ben de sizin gibi takılıyorum çünkü. Ya yere çöp atmıştır, ya ensemde sigara dumanı tütmüştür, ya performans sırasında saygısızca kalkıp oturulmuştur, ya yüksek sesle bir şey anlatılmıştır, ya cep telefonu çalmıştır...

Filiz dedi ki...

bende kızımı götürmek istemiştim, ama sonra tv de izledi, artık gitmek istemiyor hayvanlar bunları nasıl yapıyor dediği zaman açık açık anlattık, eğitildiklerini, insanların para kazanmak için onları kendi ortamlarından alındıklarını, ondan beklemediğimiz bir tepkiyle o zaman gitmeyelim para kazanamasın o insanlar, zavallı hayvanlarda evine gitsin dedi :) biz böylece sirk olayını kapattık :)

Derya Kuzusu dedi ki...

Pipa; Dear Pipa, I 've my English is not good, just looking at pictures and trying to explain it by google translate, thank you very much for the good wishes..

Nazan; Pek çok şeye olduğu gibi bunlara da kuzu için dişimi sıkmaya çalışıyorum.

Semi'nin mutlu elleri; Yine bir Türkiye manzarası yaşanıyordu sirk başladığında, biraz geç katıldık o yüzden emin değilim ama en son kaplanlar çıktı onun dışında hayvan kullanılmadı, bu benim için mutlu ediciydi tabi ama çınar çizgifilmlerde sürkeli lanse edilen sirki görmek istedi, şu an anlatsam ne kadar anlayacak bilmiyorum, o hayvanların eğitimi ve o sırada yaşananlara henüz girmedim.
Aynıyız, çok basit bir şehir içi gezisi, bir yerde karnımı doyurmak bile bu yüzden bana eziyet gelebiliyor pek çok zaman :)

Filiz; Ne güzel, yukarıda da dediğim gibi Yine bir Türkiye manzarası yaşanıyordu sirk başladığında, biraz geç katıldık o yüzden emin değilim ama en son kaplanlar çıktı onun dışında hayvan kullanılmadı, bu benim için mutlu ediciydi tabi ama çınar çizgifilmlerde sürekli lanse edilen sirki merak ediyordu, gidince de izlemedi bile o ayrı, şu an anlatsam ne kadar anlayacak bilmiyorum, o hayvanların eğitimi sırasında yaşananları, o yüzden henüz hiç girmedim o konulara.
Mesela hayvanat bahçesi de içimi acıtır, insanlar ellerinde yiyecekleri öyle izlemeleriyle, ama oraya da gidiyoruz mevcuren, ta ki çocuklar büyüyüp anlayana kadar :(

Sihirli Günce dedi ki...

Ben bir kez gittim sirke küçücüktüm ve uyuyakalmıştım.Yani çokta eğlenceli bulmamışım demek ki.Peri'yi de henüz götürme gibi bir girişimimiz olmadı.Kendi izlemek ister ve dile getirirse götürürüz anca..
Ah şu toplu ortamlarda sadece kendini düşünen bencil insanlar ve onlara dik dik bakan ben.Bende senin gibi çok sinirleniyorum....

berenimo dedi ki...

düşüncelerine kesinlikle katılıyorum derya, aynı fikirde olduğumu bilmeni istedim.

Nergiz GP dedi ki...

İnsanların davranışları ve hayvanlara yapılanlar konusunda düşüncelerinize katılıyorum. Çok haklısınız sırf bu yüzden kızımı gezdirmek dert oluyor. Tahammül edemiyorum bazan ama çocuk için katlanılıyor.