24 Ekim 2017

Bugün lor peyniri günüydü. İçine bol çörek otu atılıp kahvaltı sofrasına servise hazır.
Üzeri şöyle bol pudra şekerli içi tarçınlı, cevizli, elmalı minik sarmalardan oluşan enfes bir elmalı bir pasta aklımdan geçsede henüz harekete geçmedim. Üst üste yapılan hamur işlerinden sonra arayı soğutmaya çalışıyorum.
Dün hava okul çıkışı eve gidilmeyecek kadar güzeldi. Bizde kısa bir tur atalım dedik. Geç gelen yavruları gözlemledik mahallede, sevimli kediler ve köpekler, fotoğraflamak çok zordu çektiklerimizde de yaramazlık edip düzgün durmamışlardı.
Fazlası kalmasın, varsın olmasın mantığındaki ekmek alışverinde bu sabah ekmeksiz kalmak varmış. Bizde tavada minik yufka ekmekler yaptık. Sıcak sıcak çok güzeldi.
Motiflere devam..

9 yorum:

  1. ayyyyyy, yufka ekmekleri görünce, çocukluğumda kış için hazırladığımız, dolma ve içli köfteleri arasına sararak yediğimiz yufka ekmekler geldi. Un değirmenden gelirdi, konu komşu toplaşır, sıra sıra ekmek pişirme günleri yapılırdı tüm komşularımızla. Güzel günlerdi. Ellerine sağlık, afiyetler olsun arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. Derya'cım, afiyet olsun.. Motiflerimiz benziyor sanki :) İplerinin renkleri canlı canlı bayıldım. Hangi ipi kullandın bu motifte ? Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ececim teşekkür ederim, bende çok severim ta çocukluktan biz yapmazdık ama komşularımızın çok yufkasını yedim :) tekrar oralarda olmak istediğim zamanlar... arada bir yapıyorum böyle Çınar da çok seviyor

    YanıtlaSil
  4. Ezgicim eskiden Kartopu Gonca serisi vardı şimdilerde de var fakat bulması biraz güç ben Ulus-Kızılay ve daha pek çok yeri aradım yok, asıl ipim o idi. Sonrasında doku ve renk olarak bana en uyan iplerin bebe yünlerinde olduğunu gördüm hem tüyü yok, çok kalın değil ve yine akrilik, bunlarda da değişiyor Nako baby ve yine Kartopunun bebe iplerinden alıyorum. Erdoğan yün düğme en geniş bebe iplerinin olduğu yer ikinci adres Bulvar üzerindeki Yiğit ip, Kızılay avm'nin biraz aşağısında birde Kocabeyoğlu pasajının alt katında bir ipci var bu üçlüden temin ediyorum hep, teşekkür ederim bu arada :)

    YanıtlaSil
  5. o yufka ekmekte takılı kaldım ben, karnım acıktı galiba :))))

    YanıtlaSil
  6. Derya'cım çok teşekkür ederim. Bebe yünlerini seviyorum ben de şu sıralar favorim Alize Cotton Gold. O da tüylenme yapmıyor. Ama bazen daha cart renkler istiyorum. Biraz arayış içindeyim. Erdoğan Yün düğme çok çılgın bir sürü seçenek var. Diğer yerleri bilmiyorum, oralara uğrayacağım tekrar Kızılaya gittiğimde. Çok teşekkür ederim :) Ankara konusunda senden öğreneceğim çok şey var :)

    YanıtlaSil
  7. Ezgicim her daim yardımcı olmaya çalışırım, hobilerimiz ve beğenilerimizin pek çok ortak yanı var o yüzden bilgi paylaşımı güzel olacak. Bu arada söylemeyi unuttum muhtemelen kaleden biraz ayrı olduğu için birde Suluhan var Ulus hal'inin yanında orayı da gezmeni isterim, tarihi bir handır, burası da takıcılarıyla ünlü, takı malzemeleri falan, ahşap boyama ile ilgili bir yer var boyalar vs. :)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler Derya'cnım notumu aldım hemen :)

    YanıtlaSil
  9. Ben teşekkür ederim Ezgicim ;)

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...