27 Ağustos 2014

Bu yıl Ayvalık'ta içtiğim el yapımı limonatalar beni gaza getirdi çok uzun bir aradan sonra anne limonatası için kolları sıvadım. Sonuç bence güzel, kendim yaptığım için olabilirmi ? Gelelim benim limonata tarifine, kabukları soyup şekerle iyice ovaladım, yetmedi rondodan geçirdim, böylece şeker daha çok işlemiş ve erimiş oldu, limonların suyunu sıkıp her ikisini karıştırdım elde ettiğim konsantreyi biraz su ile seyrelttim, süzdüm, nane ve yeşil elma dilimleriyle buzdolabında soğumaya bıraktım.
Bahçedeki domateslerimiz kızarmış, özlemişiz, gelir gelmez hemen topladık salatalığımızı, cherry domates ve biberlerimizi.
Bu yıl ayva çok, eskiden annemler ayva çoksa kış zorlu geçer derlerdi, mevsimlerde değişti bakalım bu kış nasıl olacak.

5 yorum:

  1. Merhaba canım;
    Bende aynı tariften yapıyorum limonatamı ama rondodan geçirmiyordum denerim onu da bi. Bence bu tarifle gerçekten güzel limonata ortaya çıkıyor naneyle de harika oluyor. Bahçeniz süper. İnsanın kendi elleriyle bahçesinden ürün alması büyük keyif. Yeşil domateslerden zeytinyağlı domates yap çok güzel oluyor. Ayvayı da pek severim. Kış zor geçmesin ama yaa güzel geçsin, ayva çok olmasa da olur yani:) Öperim çok.
    NOT: Bu arada nihayet motiflerime başlayabildim, beşgen model yapıyorum:):)

    YanıtlaSil
  2. ev limonatası gibi var mı? ellerine sağlık Deryacım:) maşallah Çınar'ın boyu uzadı, büyüdü. Öperim çok, sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. En iyisi kendim yapmak.hazirlari hic icemem seker oranlari bana fazla gelir hep. Boyle bahcem olsun isterdim ben de. Olunca da tembellesir miydim.hic bilmiyorum

    YanıtlaSil
  4. ımmm sanırım canımız çekti limonatadan :)

    YanıtlaSil
  5. ben de çok yaptım bu yaz..sıcaklarda en iyi giden içecek bence:))ferah ferah...

    YanıtlaSil

Söz uçar, yazı kalır...